Kommentteja ruokavaliosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ribee
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli osaan suurinpiirtein laskeskella proteiinit ruuasta, mutta haluaisin tietää että saanko tarpeeksi kaloreita päivän aikana. Olen 15v, 166cm/55,5kg ja kasvua muutama sentti jäljellä. Eli paljonko olisi suurinpiirtein kulutukseni? Tässä vähän ruokavaliotani:

Aamupala: 7.30:
Kaurapuuroa (1dl hiutaleita) ja pari tippaa oliiviöljyä (yritän lisätä hiljalleen)
Ehrmann-rahkaa 250g+n. 2dl mansikkajogurttia
1xMultitabs tai berocca-poretabletti
Kuppi kahvia
Kevyt Maitoa n. 3dl
(ehkä uusien lisäravinteiden tultua hieman heraa ja maitoprotskua)

Lounas koulussa: 10.30
Lautasellinen esim: 7 nakkia ja juustoperunoita.
3dl maitoa
ruisleipä/sämpylä/kauraleipä voimariinilla

Välipala kotiin tultuani: 14.00-15.00:
Protskudrinkki/rahkaa 250g
mandariineja pari kpl.

Treeni: n.15.00
Palautusjuoma: Fast hera80 1dl ja Fast malto6 hiukan vajaa desi

Päivällinen: 17.00 (treenipäivänä hieman myöhemmin jos en pääse vielä kolmelta treenaamaan)
Esim. reilu 200g kanakastiketta riisillä.
lähes litra maitoa

Illallinen/välipala/iltapala1: n.20.00
Rahkaa 250g/raejuustoa 200g

iltapala 2: n.22.00
Pari ruisleipää (siis 2 puolikasta)kevyt becelillä, 17% juustolla ja keittokinkulla.
tunaa 50-100g öljyssä

Nuo ruisleivät syön joskus 1. iltapalalla.

Treenaan siis joka toinen päivä. Ja kalaa tulee se suositeltu kahdesti viikossa tonnikalankin lisäksi.

Viimeksi muokattu:
On toi ainaskin mun silimissä ihan hyvä paitsi: 1. illallta nuo turhat hiilihydraatit pois 2. syöt 14.00-15.00 ? ja sitte treenaamaa eikö tuu paha olo? :confused:

Iltapalojen 1 ja 2 paikkaa kannattaisi varmaan vaihtaa niin, että viimeisellä aterialla on pelkästään rahkaa tai raejuustoa, jonka kaveriksi sopisi mukavasti lusikallinen pari jotain hyvää öljyä.

itellä ei oo mitään ongelmaa noista hiilareista iltapalalla... Lihominen ei siis ole ongelma. eikä oo tullut ennen treeniä syömisestä pahaa oloa, kunhan ei liikaa syö.

Osaiskos joku arvioida kaloreita tosta? jonkun testin mukaan kulutukseni oli muistaakseni siinä 2000kcal, eli 2400-2500 olis varmaan optimi kalorimäärä mulle? paljonkohan noissa syömisissä olis?

koulus kannattaa vetää paljon sitä maitoo jos maha kestää :thumbs: ..ihan hyvält näyttää ja voithan sä itsekin laskee ton kalorimäärät :jahas: .

Joo se siinä vaan on esteenä että jos koko ajan käy sitä maitoa hakemassa niin ruoka jää oikeen odottamaan hauskoja jekkuja :D

No ei vaiskaan, ei vaan tuu muutenkaan rampattua hakemassa lisää sitä maitoa koko aikaa. :rolleyes:

Ribee sanoi:
itellä ei oo mitään ongelmaa noista hiilareista iltapalalla... Lihominen ei siis ole ongelma. eikä oo tullut ennen treeniä syömisestä pahaa oloa, kunhan ei liikaa syö.

Osaiskos joku arvioida kaloreita tosta? jonkun testin mukaan kulutukseni oli muistaakseni siinä 2000kcal, eli 2400-2500 olis varmaan optimi kalorimäärä mulle? paljonkohan noissa syömisissä olis?

Siis tuo 2000 kcal on sun "tyhjäkäyntikulutus" joka menee elintoimintojen ylläpitoon yms. Siihen päälle se että käyt koulussa/töissä yms. menee jo helposti se 500 kcal ja jos työ on raskasta niin saa laittaa heti toisen mokoman lisää. Siihen vielä salit ja muut liikunnat ja ollaan äkkiä tilanteessa että kaloreita tarvitaan se 3500 jotta ollaan plussalla.

Timba79 sanoi:
Siis tuo 2000 kcal on sun "tyhjäkäyntikulutus" joka menee elintoimintojen ylläpitoon yms. Siihen päälle se että käyt koulussa/töissä yms. menee jo helposti se 500 kcal ja jos työ on raskasta niin saa laittaa heti toisen mokoman lisää. Siihen vielä salit ja muut liikunnat ja ollaan äkkiä tilanteessa että kaloreita tarvitaan se 3500 jotta ollaan plussalla.
niin siis siihen laskuriin kyllä laitettiin myös liikunta, ja siihen merkkasin kuntosali (raskas). olettaisin siis että oikea kulutus pyöris sitten siellä jossakin 2300 tienoilla?

Ribee sanoi:
niin siis siihen laskuriin kyllä laitettiin myös liikunta, ja siihen merkkasin kuntosali (raskas). olettaisin siis että oikea kulutus pyöris sitten siellä jossakin 2300 tienoilla?

Minä väittäsin että tuo on miehellä aivan liian vähän. Diettikalorit pyörii esim. mulla jossain 2500 kcal paikkeilla.

Timba79 sanoi:
Minä väittäsin että tuo on miehellä aivan liian vähän. Diettikalorit pyörii esim. mulla jossain 2500 kcal paikkeilla.
Kai huomioit tuon mun painon, 55kg? Noh, en sitten jaksa ruveta kaloreita laskemaan, mätän vaan ruokaa napaan niin paljon kuin mahdollista.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ribee sanoi:
Kai huomioit tuon mun painon, 55kg? Noh, en sitten jaksa ruveta kaloreita laskemaan, mätän vaan ruokaa napaan niin paljon kuin mahdollista.

No toki sen jonkun sata kaloria tiputtaa. Mutta 2300 kcal kuulostaa silti todella alhaiselta. Itse lähtisin sinuna kattelemaan 3000 kcal paikkeilta. Ja kun vielä syöt paljon proteiineja, hyvää rasvaa ja hiilarit laadukkaista lähteistä niin varmasti lähtee lihatkin kasvamaan. Ja jos rupeaa läskiä pukkaamaan turhan paljon, niin sitten tiputtelet 200-300 kcal tosta pois.

Timba79 sanoi:
No toki sen jonkun sata kaloria tiputtaa. Mutta 2300 kcal kuulostaa silti todella alhaiselta. Itse lähtisin sinuna kattelemaan 3000 kcal paikkeilta. Ja kun vielä syöt paljon proteiineja, hyvää rasvaa ja hiilarit laadukkaista lähteistä niin varmasti lähtee lihatkin kasvamaan. Ja jos rupeaa läskiä pukkaamaan turhan paljon, niin sitten tiputtelet 200-300 kcal tosta pois.
ei sitä läskiä kauheesti oo koskaan kertynyt, joten taidan syön niin paljon kuin vain mahdollista. asiasta puheenollen, voisinkin hakea purkin rahkaa :)

Pistänpä tähän otsikkoon kysymyksen kun sivuaa aihetta.

Eikös kirjolohi ole hyvä dieettiajankin ruoka? Ei hiilareita, paljon proteiinia ja hyvää rasvaa. Jos otan esim. tonnikalaa niin sittehän vedän niitä rasvoja vaan erikseen purkista.

Tämmönen spesiaaliherkku kehittyi:
kirjolohifileitä pieniksi paloiksi, palan päälle siivu polar5% juustoa ja sen päälle vielä siivu kurkkua. Tuollaisia snakseja lautanen täyteen. Aika herkkua. Luulisin myös ihan hyväksi dieettisafkaksi?

Juu... Kyllä se lohi sisältää ihan parhaita rasvoja, mitä suoraan eläinkunnan tuotteista voi saada... Illalla tommonen ateria lienee ehkä kaikkein optimaalisin... Itsekin tulee aika usein otettua lohta, kun sitä jääkaappiin aika usein näyttää eksyvän...

Semmonen (pieni) varoituksen sana, että Norjan lohta ei kannata ihan joka päivä kiskoa... Niissä on jotain epäpuhtauksia tms., jotka alkavat rassaamaan kehoa pitemmän päälle... Kerta pari viikossa, niin ei oo mitään ongelmaa noista... Ja suomalainen kirre on myös hyvä vaihtoehto norjalaiselle lohelle...

Hämmer sanoi:
Semmonen (pieni) varoituksen sana, että Norjan lohta ei kannata ihan joka päivä kiskoa... Niissä on jotain epäpuhtauksia tms., jotka alkavat rassaamaan kehoa pitemmän päälle...
Eikös norjalaiset lohet uiskentele puhtaassa Jäämeressä? Itse välttäisin mieluummin Itämeren roskavesistä pyydettyjä kaloja.

Kysynpä kanssa tuosta ruokajutusta...

Ajattelinpa tässä samassa jutussa kysyä omista syömisistä....

Eli päivän safka olis:

Klo 6.40
Sellainen Eloveena pika, pika puuro
Pari siivua Real leipää jossa kalkkunasiivuja ja juustoo

11.00
Yleensä Saarioisten maksalaatikko tai joku muu niistä laatikoista
(Nopeuden takia mukava kantaa mukana)
Raujuustosta about puolet

14.00
Raejuuston loppu
Pari siivua Realia, kalkkunat, juusto

16.30
Reeni

17.30
Palkkari (Fast Reco 2) about se 65g (1dl)

18.30
Makaroni 3dl
Joskus tomaatti/tonnikala mössö
Ja joskus on tullut syötyä jauhelihaa ja joskus nugetteja :)

21.00
Maitorahka (Valio 250g) ja ananas

Kuukauden aikana on painoo tullut 1,5kg mikä tuntuu hyvin oudolta kun nyt kun tuota kattoo niin tuntuis että mun syöminen on aikas :down:

Paawo sanoi:
Ajattelinpa tässä samassa jutussa kysyä omista syömisistä....

Eli päivän safka olis:

Klo 6.40
Sellainen Eloveena pika, pika puuro
Pari siivua Real leipää jossa kalkkunasiivuja ja juustoo

11.00
Yleensä Saarioisten maksalaatikko tai joku muu niistä laatikoista
(Nopeuden takia mukava kantaa mukana)
Raujuustosta about puolet

14.00
Raejuuston loppu
Pari siivua Realia, kalkkunat, juusto

16.30
Reeni

17.30
Palkkari (Fast Reco 2) about se 65g (1dl)

18.30
Makaroni 3dl
Joskus tomaatti/tonnikala mössö
Ja joskus on tullut syötyä jauhelihaa ja joskus nugetteja :)

21.00
Maitorahka (Valio 250g) ja ananas

Kuukauden aikana on painoo tullut 1,5kg mikä tuntuu hyvin oudolta kun nyt kun tuota kattoo niin tuntuis että mun syöminen on aikas :down:

Perkules! Unohtu vallan! Painoo on nyt sellainen 84kg ja pituutta 188cm

Palatakseni tuohon omaan ruokavalioon vielä, niin laskinpa tuossa kalorit ja makroravinteet siitä: 2902.51kcal, proteiinia 236.628g :rock: , hiilarit 230.3g ja rasvat 113.652g. Laskin tuolla laam.ath.cx/ruoka Tuota proteiinia on n. 4g/painokilo, mikä tuntuu aika suurelta :eek:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom