Kommentteja mimmin ohjelmaan?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Cassyput sanoi:
Tiedoksi punttiveljille (aion kayttaa tata tasta lahtien>uus lemppari) etta reidenlahentajalaite loytyy jo laheisen lammen pohjasta seuranaan Cosmon 2004 vuosikerta.

Oisit viskannut mulle. Ois kiva saada sivistystä muualtakin kuin Reginasta ;)

Joo. Mä oon vaan niin tarkkasilmäinen, että kuvittelin päähäni nuo reidenlähennyskoneet, mun moka. Otan täyden vastuun. :piis:

IMO ei mtn sumovetoja, vaan ekana oppii perinteisen maastavedon ja lähtee siitä sitten sumoilemaan jos sumoilla haluaa. :)

NONNI! Pitää heti raportoida tänne kun eka selkäpäivä on nyt kokeiltu. Tuntui kyllä ihan sairaan hyvältä. Hyvä kun sain pyörää ohjattua kun latsit ja olkapäät oli niin tulessa kotio mennessa (Cassyn latsit, hehheh..).
Sitten kun katoin peilistä, niin :eek: 'Onko toi oikeesti pumppi?' Kova... Ei muuta ku lisää tätä.

Olis muuten hauska nähä noi reidenlähentäjälaitteet Marchin päässä.

Kiva kuulla miten uusi ohjelmasi on lähdössä liikkelle, Cassy!
Kerro lisää sitten muistakin päivistä, ok? :)

Olen itse vaihtamassa 3 vkon päästä 2-jakoisesta treenistä 3-jakoiseen, ja samat liikkeet/toistot ovat olleet mielessä -uusi ohjelmani tulee olemaan hyvin lähelle sama kuin sinulla.

Aloitin salitreenauksen '98, naisten salilla, jossa oli noita jalanlähentäjä/loitontajakoneita kyllä 2kpl kumpaakin :rolleyes: joten on ihme, että opin aikoinani treenaamaan enemmän vapailla painoilla. Tykkään vaan sitä kontrollin tunteesta minkä saa tankoa/kässäreitä käyttäessä. (tosin onhan koneillakin paikkansa- niillä saa vaihtelua ja tekee varmasti oikein, jos säädöt on kohdallaan :)

Cassyput sanoi:
Olis muuten hauska nähä noi reidenlähentäjälaitteet Marchin päässä.

Tuu kattomaan. Saat nähä Alecciskin jos tänne Imatralle saakka jaksat saapua. :)

-Marchi- sanoi:
Tuu kattomaan. Saat nähä Alecciskin jos tänne Imatralle saakka jaksat saapua. :)

:lol2: ei,minuu ei näe kukaan,mie piiloudun.vaikka joku näkis miut pakkis-pipo päässä en tunnusta ikinä :D

-Marchi- sanoi:
Nyt on pakko päästä Imatralle! Mitenköhän mahtaa olla noiden Amsterdam-Imatra lentojen kanssa?

Sitä mäkin muuten mietin että miksei sumoilla kannata heti?

Cassyput sanoi:
Nyt on pakko päästä Imatralle! Mitenköhän mahtaa olla noiden Amsterdam-Imatra lentojen kanssa?

Sitä mäkin muuten mietin että miksei sumoilla kannata heti?

Amstardam-Imatra onnistuu esimerkiksi yksityissuihkarilla aika hyvin. :) Tervetuloa!

No tottakai sä saat sumoilla heti. Pointti oli vaan se et oppisi ekana tuon perusmaven (jos ei ole ennen mavea tehnyt) ja oppii tekniikat ja periaatteet hyvin. Sitten vaikka sumomavea tai ihan mitä mavea tahansa.
Ainahan pitää perushommat osata enen spesiaalikikkailuja, eikös? ;)

-Marchi- sanoi:
Ainahan pitää perushommat osata enen spesiaalikikkailuja, eikös? ;)

Näin se on, mutta mitä ihmeen erikoiskikkailua sä näet sumomavessa? Onko se erikoiskikkailua jos et itse sitä tee? Mun mielestä se on vain yksi tapa vetää maasta, ei sen kummempaa.

Kun aloittelin punttireenejäni tiukemmin, testasin molempia maastanostotyylejä. Tein pitkään myös jalat kapealla & kädet leveällä (siis jalkojen ulkopuolella) eli ns. perinteisellä joskus.

Kumminkin kaikki ankarat maastanostoreenit tein hyvin pian sumolla. Miksi näin? Siksi, että jalat leveällä & kädet kapealla (jalkojen välissä vain, ei sen kapeammalla tarvitse olla, rupeaa ahistamaan) eli sumolla tuntui, että alaselkä ei ottanut niin paljon pätkyä reenistä, mutta reidet ottivat sitäkin enemmän. Siihen aikaan en kyykännyt juuri ollenkaan (en tiedä edelleenkään, miksen), joten reisipainotteisempi mavetus sopi hienosti.

Samaa mieltä olen siis Timban kanssa siitä, ettei sumomavessa ole millään lailla kikkailusta kyse. Sama, kun sanoisi, että "Älä vain tee vinopenaa alussa! Tee ensin tasapenkkipunnerrusta ankarasti. Se kun on paljon perusperusliikkeempi, kuin vinopena." :rolleyes:

Cassyput, opettele toki nämä perusasiat maastanostosta heti alkuun kuntoon (ei ole hirveän vaikeaa), tyyli kuin tyyli:

1) Keskikroppa pysyy tiukkana ja selkä suorana, tuli mitä tuli! Tämä on tärkeintä.
2) Lattiasta ei pomputeta ikinä. Voit tehdä joko jokaisen toiston erikseen tai vetää sarjaa laskien tangon parin sentin päähän lattiasta (tätä olemme minä ja esim. Hulkki vissiin joskus harrastaneet), mutta lattiasta pomputtaminen on aina yhtä pöljää.
3) Jos tuntuu, että et voi pitää huolta kohta ykkösestä, niin lopeta sarja ja pidä paussia. Turha riskeerata alaselän terveyttä.
4) Kun lasket tangon alas, älä kyykkää enää itse sen alemmaksi. Eli samaan aikaan, kun tangon alaspäin menevä liike lakkaa (=painot ovat lattiassa), loppuu myös sinun kropan alaspäin menevä liike.
5) Keskity mahdollisimman paljolti työskentelemään reisillä ja pakaroilla. Kädet ovat vain koukut, joissa tanko lepää, niitä ei koukisteta (vaikka puristamaan toki joutuu kovasti, kun ankarasti nostaa ja ote vahvistuu).
6) Pikkuniksi, mutta hyödyllinen: pidä katse hieman yläviistossa. Tämä auttaa ykkösen kanssa, koska kroppa seuraa helposti katseen ja pään suuntaan. Joskus tämän suhteen voi olla haitallista nostaa peilin edessä, koska katse eksyy vaakatasoon tai jopa alas jalkoja tuijottelemaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Back
Ylös Bottom