Kommentteja öljyjen käytöstä ja ruokavaliostani

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Päätin perustaa oman ketjun, kun tuolla toisessa jäi tämä postaus huomiotta.

Mulla on tämä öljyjen ottamisen tärkeys ollut aina vähän hämärässä. Mihin muuhun sen voisi iltaisin sekoittaa kuin proteiinidrinkkiin? Eikö maistu aika kuralta, jos ottaa lusikalla, ilman että sotkee sitä mihinkään?

Ja toinen kysymys vielä, että paljonko mun pitäis tälläseen ruokavalioon lisätä noita ölljyjä ja mihin aikaan suosittelette niitä otettaviksi:

10:00 Aamupala: 2-4 ruisleipää, päälle 17% oltermannia ja kalkkunaleikettä. 200 grammaa raejuustoa, 1dl Eloveena plus kaurahiutaleita ja rusinoita reiluhko ripaus. Lisäksi otan vitamiinit aamuisin.

12:00 Lounas: Vaihtelee

14:00-15:00 Välipala: Sama kuin aamupala, mutta välillä Eloveenan ja rusinoiden tilalle tulee kurkkua

17:00-18:00 Päivällinen: Kanaa ja riisiä, pastaa ja jauhelihaa tai kalaa ja perunoita, lihaa/kalaa/kanaa otan reilusti. Jos ruokana jotain muuta kuin kalaa, otan kaksi Omega 3 tablettia.

20:00 Välipala: Raejuusto 200 grammaa ja kurkkua

22:00 Iltapala: = Aamupala ilman Eloveenaa ja rusinoita.

Treenit menevät jonnekin tuonne väliin ja sen jälkeen otan aina palkkarin.

Kysytään nyt vielä tämäkin: Näyttääkö ravinnonsaantini hyvältä (tarkoitus tällä hetkellä pelkkä lihaksen ylläpito, ei dietti/bulkki) 75 kiloiselle miehelle?

Öljyn voi sekoittaa melkein mihin tahansa ruokaan. Tai sitten otat sellaisenaan. Itse otan aina ensimmäisenä aamulla lusikallisen pellavaöljyä, makuun tottuu yllättävän äkkiä.

reinhardt sanoi:
Öljyn voi sekoittaa melkein mihin tahansa ruokaan. Tai sitten otat sellaisenaan. Itse otan aina ensimmäisenä aamulla lusikallisen pellavaöljyä, makuun tottuu yllättävän äkkiä.

Jotkut ovat täällä ainakin kertoneet, että aamuisin ei kannattaisi öljyä ottaa, sen takia kiinnostaisi juuri nuo ajankohdat milloin sitä otetaan. Ja ruokavaliostanikin haluaisin kuulla, että miltä näyttää.

Aamulla ei siksi koska ollaan oltu pitkä pätkä ilman ravintoa, miksi hidastaa sen kallisarvioisen aterian imeytymistä. Tota voi ihan loogisesti miettiä milloin kandee ottaa öljyä ja milloin ei. Yötä vasten kyllä, heti treenin jälkeen ei, aamulla ei. Siinä ne tärkeimmät mielestäni olikin.

edit: tuo ruokatsydeemi on muuten ihan ok, mutta iltapala on syvältä :eek: viimeselle aterialle mahd. vähän hiilaria, pääpaino proteiinille ja öljylle

Tylerd sanoi:
Aamulla ei siksi koska ollaan oltu pitkä pätkä ilman ravintoa, miksi hidastaa sen kallisarvioisen aterian imeytymistä. Tota voi ihan loogisesti miettiä milloin kandee ottaa öljyä ja milloin ei. Yötä vasten kyllä, heti treenin jälkeen ei, aamulla ei. Siinä ne tärkeimmät mielestäni olikin.

Tuon ajankohdan merkitys tavallisella ihmisellä on kuitenkin aika vähäinen. Itse otan öljyn aamulla siksi, että sitten se on otettu.

reinhardt sanoi:
Tuon ajankohdan merkitys tavallisella ihmisellä on kuitenkin aika vähäinen. Itse otan öljyn aamulla siksi, että sitten se on otettu.
No niin varmaan onkin, mutta kun kerran hifistellään niin hifistellään tossakin :thumbs: Mä otan öljyä pitkin päivää, yhteensä noin 80g :urjo:

aloittelija89 sanoi:
Tää nyt on vähän noloa kysyä, mutta mihin sitä öljyä tarvitaan? Ite en oo viel alkanu ottaa. Pitäskö sitä ottaa joka päivä? :nolo:
No tästä nyt on juttua paljon pakkiksella. Hyviä rasvoja (ns ei-kovia) pitää saada päivittäin. Lisäksi öljyistä saa rasvahappoja yms. Erinomainen kalorilisä varsinkin mulle, kun ei pysty syödä tarpeeksi. Desi päivässä rypsäriä ja tällä 900kcal lisää. Tuohon saa jo syödä 200g hiilaria tai joitain, en nyt jaksa laskea. Lisäksi tasaa ravinnonsyöttöä elimistölle, kun ollaan pitempään ravinnotta, esim öisin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom