Kommentoikaa ohjelmaani

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dragon
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Re: Re: Kommentoikaa ohjelmaani

Originally posted by Isolation
Pistä palautetta mitä tykkäsit ohjelmasta. Olen varma että tulee paikat kipeeksi ja lihasmassakin alkaa siittä lisääntymään

Jees ja kiitos sinulle + muille vastaajille. Alan tekemään pääsiäisen jälkeen ehdottamaasi ohjelmaa ja kerron sitten miltä tuntuu. Voisin vaikka alustavasti sopia, että raportoin tulokset 3kk päästä.

Originally posted by Jortsu
Ja mitenkähän treenaat olkapäät ilman että ojentajat rasittuu vaikka on niinkin pienelle lihasryhmälle varattu ihan oma päivä?

Normaalissa olkapäätreenissä teen pystypunnerruksen ja viparit sivuille ja taakse. Pystypunnerrusta teen ehkä 2-3 sarjaa ja siinä ojentajat tietenkin rasittuu, mutta huomattavasti vähemmän kuin rintatreenissä, joka käsittää kaksi punnerrusliikettä ja niissä yhteensä 5-6 sarjaa. Paperilla tuo olkapää+vatsat -päivä näyttää hieman hölmöltä ja ehkä löysältäkin, mutta käytännössä kun tekee 3 liikettä olkapäille ja 3 liikettä vatsalle, kaikissa 2-3 sarjaa, niin kyllä siitä tulee yhtä raskasta kuin muistakin päivistä, paitsi jalkapäivä onkin asia erikseen..

Originally posted by tappara
Eli vatsat pitää tehdä eri päivänä kuin jalat, koska kyykky ottaa myös vatsoihin? Takaolkapäät eri päivänä kuin selkä koska maastaveto käy molempiin? Vinopenkki ottaa myös olkapäihin, eli rinta ja olkapäät eripäiville? Listaa voi jatkaa loputtomiin. Eli mikä tuossa on ideana? Jos käyttää kolmijakoista ohjelmaa, on aika vaikeaa jakaa lihasryhmiä tuolla tyylillä, itse asiassa se ei onnistu vaikka olisi 7-jakoinen ohjelma...

Tosta on kahta koulukuntaa, toiset sumputtaa treenit niin että yhdellä kierrolla tehtäisiin kaikki liikkeet jotka samoihin lihaksiin ottaa, jotta saisivat levätä sitten loppukierron.

Toiset taas sumplii noi niin että tarkoituksella tulee kierron aikana vielä samoille lihaksille epäsuora treeni. Oon yleensä itse treenannu rinta+olkapäät+ojentajat, jalat, selkä+hauis eli tuolla ekalla tavalla, seuraavaksi ajattelin kokeilla rinta+hauis, jalat, selkä+ojentajat+olkapäät eli tuota epäsuoraa tapaa jota on paljon kehuttu. It's so simple.

Originally posted by turre101
Tosta on kahta koulukuntaa, toiset sumputtaa treenit niin että yhdellä kierrolla tehtäisiin kaikki liikkeet jotka samoihin lihaksiin ottaa, jotta saisivat levätä sitten loppukierron.

Toiset taas sumplii noi niin että tarkoituksella tulee kierron aikana vielä samoille lihaksille epäsuora treeni. Oon yleensä itse treenannu rinta+olkapäät+ojentajat, jalat, selkä+hauis eli tuolla ekalla tavalla, seuraavaksi ajattelin kokeilla rinta+hauis, jalat, selkä+ojentajat+olkapäät eli tuota epäsuoraa tapaa jota on paljon kehuttu. It's so simple.

Juu, tee vaan. Itsekin olen kumpaakin kokeillut. Lähinnä se oli vain kuittailu protskun puuttuville perusteille...

Re: Re: Kommentoikaa ohjelmaani

Originally posted by Isolation
Pistä palautetta mitä tykkäsit ohjelmasta. Olen varma että tulee paikat kipeeksi ja lihasmassakin alkaa siittä lisääntymään

Tässä tulee eka palaute.

Kuukauden treenin jälkeen voisin sanoa, että kyllä noi vähemmät sarjat riittävät aivan mainiosti, kun otin hiukan lisäintensiteettiä treeniin. Olen päättänyt siirtyä 3-osaisesta 4-osaiseen eli treenaan seuraavalla kierrolla joka toinen päivä:

1. Jalat
2. Rinta ja hauis
3. Ojentajat ja olkapäät
4. Selkä

Itse ihmettelen sitä, että pidätte tuota määrää liikkeitä liian runsaana.
Itse teen mm. 6 sarjaa penkkiä (jokainen sarja KOVA, n. 5-12 toistoa), sen lisäksi rintapenkkiä 3 sarjaa, taljassa, käsipainoilla.
Lisäksi teen samalla treenikerralla olkapäät, ojentajat, jalat, selän ja hauiksen. Eli kyseessä on vähän modifoitui HST.
Teen jokaiselle lihasryhmälle vielä 2-5 liikettä ja sarjoja per liike on 2-3. Samana päivänä siis jalkakyykyt, maastavedot, leuat, taljat, penkit ym.

Treeniin menee aikaa alle 2 tuntia. Teen sen siis todella vauhdilla, eli yleiskuntokin kasvaa!

Unohdin vielä mainita, että teen tuon treenin 3 kertaa viikossa, eli kaikki lihakset 3 kertaa per viikko!
Vaikka olen tehnyt sitä vasta muutaman viikon, olen huomannut lihaskunnossa huomattavaa kasvua!

Originally posted by rollerghost

Vaikka olen tehnyt sitä vasta muutaman viikon, olen huomannut lihaskunnossa huomattavaa kasvua!

Viitsisitkö tarkemmin mainita mikä on kehittynyt ja kuinka paljon. Voisin kuvitella, että noin monta kovaa sarjaa toimii kyllä alussa jonkin aikaa mutta en usko, että tuolle pohjalle kannattaa pidemmän päälle rakentaa.:)

Originally posted by geg
No tuo kapea penkki on ojentajaliike, ei siis rintaliike.

Riippuu hieman tekniikasta miten otetaan. Itellä ottaa ojentajiin enemmän, kun viedään kyynerpäät kylkiin. Jos taas laitan ne sojottamaan sivulle, niin saan rintaan hyvän tuntuman..

Treeniin menee aikaa alle 2 tuntia. Teen sen siis todella vauhdilla, eli yleiskuntokin kasvaa!

Hmm, moni täällä vetää treeninsä 45-60 minuutissa. Itse teen tällä hetkellä rinnalle 6 sarjaa (2xtasa,2xvino,2xvipu) ja kyllä tuntuu tehoavan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse teen mm. 6 sarjaa penkkiä (jokainen sarja KOVA, n. 5-12 toistoa), sen lisäksi rintapenkkiä 3 sarjaa, taljassa, käsipainoilla.
Lisäksi teen samalla treenikerralla olkapäät, ojentajat, jalat, selän ja hauiksen. Eli kyseessä on vähän modifoitui HST.
Teen jokaiselle lihasryhmälle vielä 2-5 liikettä ja sarjoja per liike on 2-3. Samana päivänä siis jalkakyykyt, maastavedot, leuat, taljat, penkit ym.

jep TODELLA hyvältä kuulostaa! älä vain usko muitten neuvoja, sarjojen määrästä, treenin pituudesta tai mistään. tuossa on juuri sopivasti sarjoja ja toistoja, ja ei nää täällä tiedä kummiskaan oikeesti mitään.

ps. haluan olla kannustava: :david: :david: :david: :dav. kolme ja puoli davidia tälle kaverille.:rolleyes:

edit: kyllä halusin olla ärsyttävä, tuntui vain siltä.

paljonkos muuten ikää löytyy? ja treenitaustaa?

Laitetaan nyt tähän samaan threadiin, kun ei viitsi uuttakaan aloittaa. Joku vois antaa vinkkiä tähän ohjelmaan tai sitten murskata ko. ohjelman kokonaan :rolleyes:

Tarkoituksena on kasvattaa 1.lihasmassaa ja 2.voimaa, siinä järjestyksessä. Tosin tämä dietti on vielä päällä, joten mitään (kummallisia) tuloksia ei varmaankaan ole odotettavissa.

Kaikki sarjat paitsi tähdillä merkityt pakkotoistoin eli 1-2 avustettua liikettä yli maksimin. Neljä treeniä viikossa. Kerran kesto alle tunnin. Sarjat on kymppejä ja vain 3 sarjaa per liike.

Tämän pitäisi olla ns. asiaan perehtyneen tekemä ohjelma, mutta katsotaan nyt mitä pakkislaiset asiaan sanoo.

1.päivä rinta.hauis

penkki x3
hauiskääntö tangolla x3
vinopenkki tangolla tai punteilla x3
hauiskääntö punteilla tai alatalja x3
rintakone tai ristikkäistalja x3*

2.päivä jalat

kyykky x3*
hack kyykky x3*
takareisi x3
etureisi x3
pohkeet x3

3.päivä olkapäät, ojentajat

pystypunnerrus x3
ylätalja x3
pystysoutu x3
ylätalja x3
vipunostot punteilla x3
yhden käden ojentajaliike x3
vatsat (lyhyet sarjat, n. 10-15)*

VÄLIPÄIVÄ

4.päivä selkä

alatalja/leuanveto x3
ylätalja/alatalja x3
kulmasoutu*/ylätalja x3
maastaveto/kulmasoutu x3*
pohkeet x3

Nyt sitten teilaamaan tämä ohjelma ;)

Originally posted by Jakob
Laitetaan nyt tähän samaan threadiin, kun ei viitsi uuttakaan aloittaa. Joku vois antaa vinkkiä tähän ohjelmaan tai sitten murskata ko. ohjelman kokonaan :rolleyes:

Tarkoituksena on kasvattaa 1.lihasmassaa ja 2.voimaa, siinä järjestyksessä. Tosin tämä dietti on vielä päällä, joten mitään (kummallisia) tuloksia ei varmaankaan ole odotettavissa.

Kaikki sarjat paitsi tähdillä merkityt pakkotoistoin eli 1-2 avustettua liikettä yli maksimin. Neljä treeniä viikossa. Kerran kesto alle tunnin. Sarjat on kymppejä ja vain 3 sarjaa per liike.

Onpa hirveä määrä pakkotoistoja. :eek: Siis esim. rintapäivänä teet 3 sarjaa penkkiä, jokaisessa sarjassa pakkotoistot päälle + 3 sarjaa vinopenkkiä, jokaisessa sarjassa pakkotoistot päälle? Tässä ei ole mielestäni mitään järkeä. Erikoistekniikoita ei kannattaisi ryöstöviljellä, ota ennemmin niitä pakkotoistoja sun muita vain jommassa kummassa rintaliikkeessä, 1 tai 2 sarjassa.

Ja muistathan sen, että erikoistekniikoilla höystetty ohjelma on sen verran rankka (varsinkin natulle) ettei sitä kannata jatkaa kovin monta kiertoa peräkkäin?

Aika paljon oli myös sarjoja tietyille lihasryhmille. Teetkö kaikki kovina vai onko osa puolikovia pumppi- tms. sarjoja?

Tämän pitäisi olla ns. asiaan perehtyneen tekemä ohjelma, mutta katsotaan nyt mitä pakkislaiset asiaan sanoo.

1.päivä rinta.hauis

penkki x3
hauiskääntö tangolla x3
vinopenkki tangolla tai punteilla x3
hauiskääntö punteilla tai alatalja x3
rintakone tai ristikkäistalja x3*

Itse tekisin mieluummin rinnan ensin, sitten hauiksen enkä vuorottelisi niitä. Mutta en nyt ainakaan keksi mitään estettä miksei näin voisi tehdä, joten ...

Ja muista se mitä yllä sanoin niistä pakkotoistoista.

2.päivä jalat

kyykky x3*
hack kyykky x3*
takareisi x3
etureisi x3
pohkeet x3

Tämä näyttää hyvältä. Kenties vielä SJMV takareisille?

3.päivä olkapäät, ojentajat

pystypunnerrus x3
ylätalja x3
pystysoutu x3
ylätalja x3
vipunostot punteilla x3
yhden käden ojentajaliike x3
vatsat (lyhyet sarjat, n. 10-15)*

Sama juttu kuin yllä. Eli tekisin itse ensin olkapäät, sitten vasta ojentajat. Mutta, jos homma toimii, niin ... "Ylätaljalla" tarkoitat ilmeisesti ojentajapunnerrusta taljassa? Suosittelisin ojentajille myös kapeaa penkkiä ja/tai ranskalaista punnerrusta.

Plus ne pakkotoistot ...

VÄLIPÄIVÄ

Treenaat siis 3 päivää putkeen? Eikö olisi mielekkäämpää jaksotella treenit vaikka tyyliin 2 treeniä-lepo-2 treeniä-2 lepoa tai treeni-lepo-treeni-lepo?

4.päivä selkä

alatalja/leuanveto x3
ylätalja/alatalja x3
kulmasoutu*/ylätalja x3
maastaveto/kulmasoutu x3*
pohkeet x3

Ihan jees. Suosi tosiaan leuanvetoa ja kulmasoutua/T-tankosoutua selkäliikkeinä, tuskin menee pieleen.

Ai niin, karsi vielä niitä pakkotoistoja. :)

Originally posted by AKV

Onpa hirveä määrä pakkotoistoja. :eek: Siis esim. rintapäivänä teet 3 sarjaa penkkiä, jokaisessa sarjassa pakkotoistot päälle + 3 sarjaa vinopenkkiä, jokaisessa sarjassa pakkotoistot päälle? Tässä ei ole mielestäni mitään järkeä.

Ja muistathan sen, että erikoistekniikoilla höystetty ohjelma on sen verran rankka (varsinkin natulle) ettei sitä kannata jatkaa kovin monta kiertoa peräkkäin?
Joo, tosiaan natuna mennään. Kauanko olen tätä meinannut sitten tehdä? En oikeastaan itsekkään tiedä. Kyllä sitä jollain tasolla on oppinut kroppaa kuuntelemaan, että osaa tarvittaessa himmailla. Jotenkin on vaan sellainen olo, että ei osaa ottaa itsestään kaikkea salilla irti. Tuollasella ohjelmalla se varmasti tulee tehtyä. Jää yleensä vaan salin jälkeen sellainen olo, että vielä olisi pitänyt hiukan kovempaa painaa.
Aika paljon oli myös sarjoja tietyille lihasryhmille. Teetkö kaikki kovina vai onko osa puolikovia pumppi- tms. sarjoja?
Kyllä kaikki oli tarkoitus tehdä kovana mutta vähennellään sitten hieman.. tai laitetaan ns. pumppisarjoja mukaan.
Itse tekisin mieluummin rinnan ensin, sitten hauiksen enkä vuorottelisi niitä. Mutta en nyt ainakaan keksi mitään estettä miksei näin voisi tehdä, joten ...
No koitetaan nyt vaikka alkuun tuota (aloitin ohjeman vasta eilen eikä tuo nyt hullummalta tuntunut). Totta puhuen minuakin hieman alussa ihmetytti tuo, että tehdään rinta,haba,rinta,haba tyyppisesti.
Tämä näyttää hyvältä. Kenties vielä SJMV takareisille?
kyykky x3*
hack kyykky x3*
Joo, tuo kyykky on vaan sellainen, että sitä pitää hieman rukata.. Salilla ei ole mahdollisuus, kun smith kyykkyyn :curs:.. Voisiko tuohon ottaa esim. prässin mukaan 'paikkaamaan' tuota hack kyykkyä? Eikö se nyt kohtuullisen lähellä ole ko. liikettä?. Tiedän, että tuo normaali kyykkytelineen puuttuminen on suuri puute mutta tällä hetkellä muuhun saliin ei ole mahdollisuutta.

pystypunnerrus x3
ylätalja x3
pystysoutu x3
ylätalja x3
"Ylätaljalla" tarkoitat ilmeisesti ojentajapunnerrusta taljassa? Suosittelisin ojentajille myös kapeaa penkkiä ja/tai ranskalaista punnerrusta.
Katoppas perkule, enpä huomannut edes moista ihmetystä ohjelmassa. Tätä sillä varmasti tarkoitetaan. Tuo Dippiteline kuuluu myös salin suuriin puutteisiin. Ei auta rutista, kun on ilmainen sali kysymyksessä.
VÄLIPÄIVÄ
Treenaat siis 3 päivää putkeen? Eikö olisi mielekkäämpää jaksotella treenit vaikka tyyliin 2 treeniä-lepo-2 treeniä-2 lepoa tai treeni-lepo-treeni-lepo?

Ai niin, karsi vielä niitä pakkotoistoja. :)
Jep, karsitaan karsitaan. Lepopäivät ja muutenkin reenin jaottelu nyt vaihtelee. Töissäkin kun välillä perkele vieköön pitää käydä ja kaikenlaista muutakin on hoidettavana :rolleyes:.

Kiitän vinkeistä, pitänee koittaa hieman korjailla.

Suositut

Back
Ylös Bottom