Kommentejä 2-jakoiseen massaohjelmaan

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
ilmo sanoi:
Minäkin treenasin tuolla Timba79:n ohjelmalla kesäkuusta joulukuun alkuun, jolloin vaihdoin salin laitevalikoiman takia kädet + jalat / loput jakoon, ja täytyy sanoa, että hyvin on toiminut. Tuo kädet + jalat päivä on kyllä ehkä hieman liian raskas, ja on tuntunut että ojentajat eivät ehdi kunnolla palautua penkkiä varten. Pitää katsella, vaihdan ehkä takaisin tuohon alkuperäiseen jakoon...

Mitä liikkeitä teet ojentajille ja miten paljon sarjoja? Mulla kun ei ole mitään ongelmia ollut rintareenissä tällä jaolla. Eli en tee ollenkaan kapeata penkkiä, jos sitä tekisin niin todennäköisesti ongelmia tulisi.

Pistetään ruokailuni tähän;

1. Aamupuuro
2. Välipala = rahkaa 250g
3. Lounas, lihapainotteinen
4. Välipala, esim banaani yms. pientä
5. Päivällinen, lihapainotteinen
6. Iltapala (esim. nuudelit ja nakit :P)

Treenipäivänä tulee se palautusjuoma siihen, 2dl jauhetta 5 desiin sekoitettuna. Jos joku osaa suositella mulle sopivaa palautusjuomaa joka sopisi meikäläiselle ja jonka saa Helsingistä helposti, niin anna tulla vaan :)

yannara sanoi:
Pistetään ruokailuni tähän;

1. Aamupuuro
2. Välipala = rahkaa 250g
3. Lounas, lihapainotteinen
4. Välipala, esim banaani yms. pientä
5. Päivällinen, lihapainotteinen
6. Iltapala (esim. nuudelit ja nakit :P)

Treenipäivänä tulee se palautusjuoma siihen, 2dl jauhetta 5 desiin sekoitettuna. Jos joku osaa suositella mulle sopivaa palautusjuomaa joka sopisi meikäläiselle ja jonka saa Helsingistä helposti, niin anna tulla vaan :)

Puuron lisäksi jotain proteiinipitoista aamupalalle, kinkkua, juustoa jne. Ellei sitten vaikka prodejauhoa.

Toisekseen vaihda lounaasta ja päivällisestä sitä lihaa sinne iltapalaan ja syö ne nuudelit ja jauhonakit vaikkapa lounaalla. Ei hiilareita yötä vasten, läskiksi kerääntyvät..
Lihasta saa taas mukavasti proteiinia pitkin yötä kun hiljalleen sulattelee. Mulla on joskus tapana paistaa sisäfilepihvi, tai vaikkapa 200-300g paistijauhelihapihvi iltapalaksi, on todella maistuvaa :)

Timba79 sanoi:
Mitä liikkeitä teet ojentajille ja miten paljon sarjoja? Mulla kun ei ole mitään ongelmia ollut rintareenissä tällä jaolla. Eli en tee ollenkaan kapeata penkkiä, jos sitä tekisin niin todennäköisesti ongelmia tulisi.

Juu elikkä otin juuri kapean penkin mukaan jaon vaihdon yhteydessä, koska olin kuullut siitä pelkkää hyvää, ja tuntuu se toimivankin erinomaisesti. Aikaisemmalla jaolla ei viitsinyt tehdä sekä penkkiä, että kapeata penkkiä samana päivänä. Tosiaan olen jakoa vaihtanut niin hiljattain, että en voi vielä kunnolla tuomita.

ilmo sanoi:
Juu elikkä otin juuri kapean penkin mukaan jaon vaihdon yhteydessä, koska olin kuullut siitä pelkkää hyvää, ja tuntuu se toimivankin erinomaisesti. Aikaisemmalla jaolla ei viitsinyt tehdä sekä penkkiä, että kapeata penkkiä samana päivänä. Tosiaan olen jakoa vaihtanut niin hiljattain, että en voi vielä kunnolla tuomita.

Onhan se pätevä liike, ei siinä mitään, mutta ei IMO sovi tohon ohjelmaan kovin hyvin. Itse olen nyt dippaillut lisäpainoilla ja se tuntuu toimivan ongelmitta suhteessa rintatreeniin. Kannattaa kokeilla eri variaatioita.

juu kiitos vinkistä vaan, en ole dippiä oikein harrastanut kun ei tekniikka oikein ole hallussa, tuntuu vain kyynerpäissä ilkeästi... Aikaisemmin olen käyttänyt ranskalaista punnerrusta taljassa narulla ojentajaliikkeenä ja siinä on ainakin hyvän pumpin saanut, voimaa nyt ei juurikaan... Pitää miettiä tuota ohjelmaa vielä...

ilmo sanoi:
juu kiitos vinkistä vaan, en ole dippiä oikein harrastanut kun ei tekniikka oikein ole hallussa, tuntuu vain kyynerpäissä ilkeästi... Aikaisemmin olen käyttänyt ranskalaista punnerrusta taljassa narulla ojentajaliikkeenä ja siinä on ainakin hyvän pumpin saanut, voimaa nyt ei juurikaan... Pitää miettiä tuota ohjelmaa vielä...

Dippi ei kaikille sovi ja mielestäni ojentajille kapea penkki tai ranskalainen punnerrus on kyllä huomattavasti parempi pääliike. Dipin ala-asento on riskialtis olkapäille ja toisaalta dippi rasittaa rintaa huomattavasti enemmän kuin em. liikkeet.
Itse olen tehnyt dippiä ojentajatreenin viimeisenä liikkeenä silloin tällöin ja siihen se sopii mielestäni hyvin. Tällöin ei tarvi käyttää niin isoja lisäpainoja ja niinpä olkapäät säästyvät vähemmällä.

Ei kannata dippailla jos se aiheuttaa kipuja, parempi pitää itsensä ehjänä, on varmasti kehitys parempaa. ;)

Mutta 2-jakoisessa on pakko tehdä niitä kompromisseja noiden liikkeiden suhteen, kaikkia punnerrusliikkeitä ei vain pysty samassa ohjelmassa pitämään.

Itse olen käyttänyt pääosin ojentajapunnerusta ja rankalaista yhdellä käsipainolla istuen, mutta nyt otin toistaiseksi dipin mukaan ja sen pidän jos ei ongelmia tule. Eipä nuo ojentajapunnerrukset mitään voimaliikkeitä ole, mutta hyvin se ojentaja kasvaa niitäkin tehden kun rintatreenissä tulee kuitenkin punnerrusliikkeet tehtyä.

Pyranha sanoi:
Puuron lisäksi jotain proteiinipitoista aamupalalle, kinkkua, juustoa jne. Ellei sitten vaikka prodejauhoa.

Toisekseen vaihda lounaasta ja päivällisestä sitä lihaa sinne iltapalaan ja syö ne nuudelit ja jauhonakit vaikkapa lounaalla. Ei hiilareita yötä vasten, läskiksi kerääntyvät..
Lihasta saa taas mukavasti proteiinia pitkin yötä kun hiljalleen sulattelee. Mulla on joskus tapana paistaa sisäfilepihvi, tai vaikkapa 200-300g paistijauhelihapihvi iltapalaksi, on todella maistuvaa :)

Oggei.. kiitos neuvosta. No syönkö mä nyt kauheen vähän vai kuinka? :whip:

Joskus tulee näitä viikkoja kun pääsee salille vain kaksi kertaa (yleensä käyn kolmena päivänä viikossa), kannattako silloin muuttaa mitään? Lisätä sarjoja tai toistoja yms?

kynae-niska sanoi:
Tässähän herää ihan mielenkiinto ja kysymys, olenko kehittynyt epäoptimaalisesti syömällä proteiinia jatkuvasti "riittävän" määrän. Löytyisikö jotain viitettä, vai mistä tieto on peräisin?

tämä kaikki on selitetty massaa! voimaa! kirjassa melko hyvin ja sieltä löytyy myös pari sivua viitteitä tutkimuksiin, en siis ole itse keksinyt:)
riittävä määrä on suhteellista, ja normaalisti syömällä tuskin liikaa olet saanut.
on siis hyvä (kirjan mukaan) vaihdella päivittäistä proden syöntiä välillä 50-100%. tarkoittaen ilmeisesti että jos syöt 2g/painokilo niin viikon parin sisään vaihtelee sitä 1g-4g/painokilo. sánoivat tosin ettei päivää kauempaa alhaisimmilla määrillä ja oliko viikkoa kahta kauempaa korkeimmilla määrillä.
mutta syömällä normaalisti, monipuolista ja proteiinirikasta ruokaa vaihdellen välillä 1 pihvistä 4 lulis pääsevän hyvin alkuun. tuleepa taas tekstiä. toivottavasti vastasi kysymykseen. :kippis1:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Back
Ylös Bottom