Komein ruumiinosa polkee paikallaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pinis
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Vuoden verran punttitreeniä takana. Kehitystä tullut mukavasti.

Asiaan :whip:
Siis pohkeet tuntuvat pistävän kovasti vastaan eivätkä halua kasvaa. :wall:
Jos jollain ollut samanlaisia ongelmia ja päässyt niistä yli niin apua kaivattaisiin.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Uskoisin että paria silmiinpistävää poikkeustapausta lukuunottamatta joka ikinen salitreenaaja on samassa tilanteessa. Pohkeet ovat perinteisesti todella itsepäinen lihasryhmä; ne vain eivät halua kasvaa vaikka mitä tekisi.

Lihas on kuitenkin aina lihas, ja sitä voi kasvattaa kunhan oikeat treenimetodit löytyvät. Pohjelihaksen kohdalla ongelma voi tietysti johtua myös "korkea pohje" -syndroomasta eli siitä, että pohjelihakset ovat kiinnityskohdiltaan yksinkertaisesti kovin lyhyet ja ovat näin rajatun kokoiset.

Mutta pohkeet saa kyllä kasvamaan jos vain tekee kovaa duunia järkevällä tavalla ja antaa kasvulle aikaa. Itse sanoisin, että pohkeita pitää ensinnäkin treenata todella kovaa. Joka sarjan voi vetää rauhassa loppuun saakka sillä pohjetreeni ei rasita keskushermostoa läheskään yhtä paljon kuin esim. loppuun asti vedetty reisitreeni. Pohkeet palautuvat yleensä melko nopeasti, joten niitä voi treenata keskivertoa useammin. Keskittyminen toistoihin on äärimmäisen tärkeää. Kunnon venytys alhaalla ja pitkä huippusupistus ylhäällä. Ja painoja lisää aina kun vain mahdollista, voima ei ole ikinä haitaksi massan kasvattamisessa.

Samoilla linjoilla Hulkin kanssa, keskityt toistoihin kunnolla pohjetreenissä. Ajatuksen kanssa kunnon venytyksestä rauhallisesti kunnon supistukseen, jonka pidät pari sekuntia. Pohjetreeni ei vie niin hirveästi aikaa, joten lisää toinen treeni kerta kiertoon esim. jonkin treenin päätteeksi.

Ja vaihtelua myös liikkeisiin. Itse teen pohkeillekin välillä lyhyttä sarjaa isommilla painoilla.

Monet tuntuvat ihmettelevän, miksi pohkeet eivät kasva.
Kun sitten kysytään, millaista treeniä pohkeille tehdään, on vastaus jotakuinkin
"No prässiä seisten 2 ja istuen 2 sarjaa kerran viikossa."

Täytyy muistaa, että pohkeet ovat aika lailla kestävyyshirmuja
(jännittyvät joka askeleella). Ite oon saanu pohkeisiin parhaat tulokset siten,
että oon treenannu pohkeet vähintään kahdesti viikkoon, molemmilla kerroilla 6 kovaa sarjaa 10-20 toiston väliltä.

Zone-sarja -42%
Jakoni on neljään ja teen pohkeet kaksi kertaa kierrossa. Jalkapäivänä vähän isommilla romuilla ja toistot 8-12, normaalia pohjenousua sekä istuen tehtävää. Sitten selkäpäivänä 10-15 sarjoilla, minuutin palautuksilla ja sellasella lähemmäs parin sekunnin rutistuksella yläasennossa ja nyt on ihan hyvin lihaa tarttunut pohkeisiin. Toi kerran kierrossa oli mulle ainakin aivan liian vähän. Tällä kahdesti kierrossa syteemillä on sarjapainot noussut kymmeniä kiloja parin kuukauden aikana!!

Itsellä toimii todella hyvin tällainen treeni, ainakin pohkeet ovat pari seuraavaa päivää todella kipeät.

Smit-laitteessa päkiöiden alle laitetaan n. 15 korkea koroke, rauhallisia toistoja joissa parin sekunnin pysäytys yläasennossa n. 12-20 toistoja.
Joka sarja loppuun ja 10 kg vähennys sarjojen välissä.
Yleensä riittänyt 4 sarjaa jonka jälkeen on polte yleensä todella kova.

Otsikon lukemisen jälkeen tuli mieleen;
Ettei Peenistä voi kasvattaa?

Pohkeista sen verran että , itselläni kyllä on tullut tulosta vaikkei vieläkään mitkään isot ole.
kertaviiikkoon 3x15 ja parinsekunnin pysäytys aina lopussa polte niin kova että kessun voisi pohkeista sytyttää.

Back
Ylös Bottom