Mä teen tällä hetkellä 3 jakoisella.
1. päivä on rinta-ojentajat-olkapäät (2x6 penkki +tukiliikkeet painotus rinta)
2. päivä on selkä hauis (painotus selälle)
3. päivä on jalat (jalkaprässi pääliikkeenä)
4. välipäivä
5. rinta-ojentajat-olkapäät (tässä painotus enemmän ojentajat-olkapäät)
6. Selkä-hauis (painotus enemmän hauis ja ylä-alaselkä, mikä nyt tuntui jääneen 'paitsioon')
7. Jalat, painotus enemmän etureiden puolella (etukyykky, kyykky)
8. välipäivä.
1. noissa toisiaan tukevissa liikkeissä, samana treenikertana on hyvä, että lämmittelyt on varmasti tehty ja ei niille tarvi tahkota 10 sarjaa, saadakseen liikkeen perille.
Joskus, fiiliksen ja menojen mukaan välipäiviä saattaa olla 0 tai 2, riippuen miltä lihaksessa tuntuu. Välipäivä saattaa iskeä muuallekin, kuin noihin nimenomaisiin päiviin (varsinkin selkä-jalat väliin), mutta yleensä se on 8 päivän kierto. Välipäivä voi myös olla ns. 'paikkauspäivä', jolloin tehdään jotain mikä ei tuntunut menneen aiemmissa treeneissä kunnolla perille.
Mutta mä teen enemmän fiiliksen ja lihastuntuman mukaan muutoinkin, paitsi tuo Miken 2x6 penkkihomma ja jalkaprässissä eräs neuvottu pudotussarja. Mitään 100-varmoja muita liikkeitä ei salille mennessä ole, jotta en pysty mitään vipunosto-penkki-peckdek ohjelmia väsäämään.
Treenithreadissa on paljon hyviä treeniohjelmia tarjolla, kun jaksaa hakea ja näistä mun räpellyksistä ei kannata ottaa mallia. Ne toimii mulla toistaiseksi hyvin, mutta ei välttämättä jollain muulla.