Kolmi jakoisesta...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jaunty
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
37
Piti sellasta kysyä, kun ite reenaan seuraavan laisella 3 jakoisella:

pvä 1: Jalat olkapäät (su)

pvä 2: ojentajat/hauis (ti)

pvä 3: rinta/yläselkä (pe)

Niin mietin vaan tänään tossa, viikko sit alotin penkis 2x6 ja meni 7x70 ja 6x70kg, mutta tänään tiukka 6x70kg ja 5x70kg pienen avun kanssa... Olettaisin että toi pvä 2 saatto painaa viel ojentajissa, niin olisko järkeä vaihtaa pvä2 ja pvä3 paikat keskenään? voisin tehä sit ton pvä2:n jo vaikka torstaisinki kun on lyhyt pvä koulussa.

Eli jako ois sit näin

Jalat/olkapäät (su)
rinta/yläselkä (ti)
ojentajat/hauis (to/pe)

Kyllähän sä sen itse tunnet... Ojentajien kyllä pitäis jo kolmantena päivänä olla jo aika hyvin palautuneet, mutta se on kovin henkilökohtaista... Ja ei yhdestä reenistä pysty mitään vielä päättelemään, esimerkiksi se, että penkistä tulee yksi toisto vähemmän kuin viiko sitten voi johtua hyvin monesta asiasta... Esim. viime aikojen unen määrästä, ruokailuista jne...

Miksi et muuten reenaa alaselkää lainkaan?? Ota mave mukaan tuohon sun nykyiseen jakoon, imo...

Hämmer sanoi:
Miksi et muuten reenaa alaselkää lainkaan?? Ota mave mukaan tuohon sun nykyiseen jakoon, imo...

Voihan se siellä ollakin. Harvemmin alaselkää pistetään sinne erikseen. Se on selkätreenissä mukana. Tai sitten voi tehdä niinkuin esim. minä eli tehdä takareisille sjmavea, jolloin alaselkäkin saa mukavasti rasitusta. Deja vu:)

En mä ihmettele jos tökkii tolla jaolla, ei siinä muuta vikaa ole, kuin että ojentajia ja olkapäitä rasittavia liikkeitä on joka treenissä. Mulla ei ainakaan tossa olkapäät palautuisi ja sitäkautta varmasti vaikuttaisi myös penkkaamiseen.

Eli muuta vähän jakoa, jos et halua perinteisellä, työntävät, vetävä ja jalat jaolla tehdä, niin tee vaikka näin.

1. Rinta, Selkä
2. Jalat
3. Olkapäät, kädet

Tossa tulee sitten jo hyvin palautusta olkapäille ja saattas auttaa ongelmaasi.

Mjuup, olkapäit/jalkoi tullu reenattua koti välineillä kyllä sunnuntaisin, ja olkapäille noi suorille nostot joutuu tekee pitkin sarjoina ku en oo viel ostanu lisää kiekkoja, viparit pystyy sit tekee 3x8-10 sarjoissa kyllä... en oo silti huomannu mitää ongelmaa olkapäiden palautumisen suhteen, mutta ojentajat mulla ei oo nopeet palautumaan.

Oisko järkevää jos muuttaisin jaoks vaikka:

Rinta,yläselkä, olkapää
Hauis/ojentajat
Jalat/Vatsat

Vai sopisko olkapäät paremmi hauis/ojentaja reeniin?

Aa-pu-va!

Onneksi totesin viime jalka reenis viel et kun koton oon tehny niit jalkoja, niin hyvä kyykkyä vastaava liike on ku pisti tangon jalkojen taakse ja kyykkää sitte, ei tarvii hiissata sitä tankoo sit niskan taakse ja ei pääse rauta loppuu kesken :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Niin ja piti siit kysyy viellä, että kun eilen en jalkoja voinut tehä kun oli hullu päänsärky, niin ajattelin tehä ne tänään, mutta onko ok jos teen rinnan/yläselänkin sitte jo huomenna?

Ja tänään käyn ostaa Fast sport vitamins purkin, kun ei tuu noit vihanneksii pahemmi syötyä, tiedä sitte auttaako se pysyy virkeempänä tai jotain? kokemuksii kehii jos on...

Timba,

Olen tehnyt vinkkisi mukaan nyt vähän aikaa 2-jakoisella:

i) etureisi, rinta, ojentajat, olkapäät
ii) takareisi, selkä, hauis, pohkeet

Voisko sen venäyttää kolmelle näin:

i) rinta, ojentajat, pohkeet
ii) takareisi, alaselkä, hartia-olkapää
iii) yläselkä, etureisi, hauis

Ku en halua tehä tyylillä hauis-ojentajat / rinta-selkä / etureisi-takareisi samana päivänä.

Edit: pohkeet unohtu... :rolleyes:

Cockton:

Äkkiseltään näytti ihan hyvältä. Olen itsekin ajatellut vähän tässä uusia kuvioita katsella. Joka samantyylistä kolmijakoa mitä sinulla on, tai sitten jopa 4-jakosta, mutta niin että jalat on jaettu useammalla päivälle, tyyliin:

1. Rinta, etureidet
2. Selkä, epäkkäät, pohkeet
3. Olkapäät, ojentajat, vatsat
4. Takareidet, pohkeet, hauis, forkut

Yhtä kokonaista jalkapäivää en edes harkitse.

Oolrait.... No noist sarjoista vielä, että jos nyt lähden selkeyden vuoksi tekemään 3*10 sarjoja, niin miten ne sitten massatreenissä vedetään, eli otetaanko ekalle sarjalle alakanttiin painot, vai lasketaanko painoa jotta päästään samaan toistomäärään seuraavalla sarjalla. Ja tehdäänkö sarjat väkisellä loppuun?

Tämä on nyt ollu vähän säätämistä, mutta pitäs olla kohta sellanen ohjelma kasassa jolla vois tehdä taas jonnii aikaa.

yleensähän jos haetaan vaan massaa niin sarjat tehdään loppuun, mut jos voimaa niin jätetään pari toistoo varastoon..

No nii, tässä käsityksessä minäkin olen ollut, piti tarkistaa. Ja selkeyden vuoksi kun otetaan ne massat ja voimat erikseen, ni tähänhän sitä päädytään. Tai ainakin mä taidan nyt päätyä :)

Cockton sanoi:
Oolrait.... No noist sarjoista vielä, että jos nyt lähden selkeyden vuoksi tekemään 3*10 sarjoja, niin miten ne sitten massatreenissä vedetään, eli otetaanko ekalle sarjalle alakanttiin painot, vai lasketaanko painoa jotta päästään samaan toistomäärään seuraavalla sarjalla. Ja tehdäänkö sarjat väkisellä loppuun?

Tämä on nyt ollu vähän säätämistä, mutta pitäs olla kohta sellanen ohjelma kasassa jolla vois tehdä taas jonnii aikaa.

Jos mulla on tavotteena tehdä 3x10 niin teen kaikki sarjat omin voimin loppuun ja toki joudun pudottamaan painoa, muuten putoo toistojen määrät rankasti.

No niin... kokeilemalla se selviää (TM)

Eli yhdellä pykälällä tiputtelin painoja, ja pidin toistot kymmenessä. Tosin en kaikissa liikkeissä ihan osannu heittää sopivaa alkuun, ni sitten joku jäi vähän vajaaksi, ja vastaavasti joku meni helpommin.

Ja pohkeet istuen -penkissä en kehdannu - kiitos salikomediaa ketjun - säätää painoa 15 kiloa pienemmillä limpuilla :) No, aika kohdalleen se meni, eka sarja vähän kevyt, mutta 2 viimestä poltteli ihan urakalla.

Kaikenkaikkiaan hyvän oloinen systeemi. Etenkin ojentajat ylätaljassa sai viimeisillä toistoilla aikaan irvistelyä ja murinaa. Etenkin kun olen löytänyt itsestäni pienen masokistin, joka haluaa tehdä liikkeet mahdollisimman vähän muulla kropalla avustaen. Sitten ostin hera80:nta pussillisen ja ajattelin kokeilla sitä palkkarina. Ennen olen vetäny reenin jälkeen esim. purkin tunaa, mutta se alko jo vähän tökkiä. Hiilareita tuossa on hyvin vähän ja rasva ei haittaa ku ruokavalio on mikä on ;)

Sitä mä vaan edelleenkin ihmettelen, että miten kerranviikossa reenaten lihakset kasvaa? (Jossain takaraivossa kaikuu vielä wanha kunnon ohje, että kerran viikossa lihaskunto pysyy yllä, kolme kertaa niin kehittyy, dadaa?)

No tuo lihan kerran viikossa perustuu kuormaan, silloinhan teet monta sarjaa loppuun asti ja ihan muutamassa päivässä ei uudelleen treenaaminen edes onnistuisi. Eli se kuorman kokonaismäärä tässä kohtaa ratkaisee että kehitystä tapahtuu. 1-2 jakosilla teet kerralla työtä vähemmän, mutta pystyt treenaamaan useammin ja kokonaisuus on taas suurinpiirtein sama.

Ja tuleehan esim. 4-jakosella aina myös se epäsuora treeni. Eli rintapäivänä rasittuu olkapäät ja ojentajat ja päinvastoin. Sama hauiksille selän kanssa. Mutta hauiksia treenatessa ei mielellään treenata sitä selkää samalla. ;)

Tässä nyt ei ole mitään tutkittua faktaa sen enempää, vaan ihan täältä luettua ja itse pääteltyä mutu-logiikkaa. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom