Kokonaistyömäärä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Originally posted by Tomi77
Jotenkin tuntuu, että ei moni muukaan laske. 45 minuutin kunnon treeni huolellisine lämmittelyineen kuulostaa hieman ehkä hosutulta.

Kyse ei ole hosumisesta vaan intensiteetistä.Pitkät treenit mulla oli aikanaan kaikenlaisten vipareitten ja pumppiliikkeiden kanssa ylimääräistä hosumista.En kyllä ole MD:kään hurahtanut,montaa kovaa suoraa sarjaa on niitäkin kovin vaikea tehdä(/liike)

Sillain olen kerettiläinen,että venyttelyn minimointi tuntuu auttaneen välttämään venähdyksiä ym. pikkuvaivoja.Että turha kiusata kroppaa muulla kuin lihaksia vastusta uhmaten supistellen.

Ensimmäisestä kovasta sarjasta lähtien keskimäärin 45min kestää treeni.

Kyllä sitä aikaa "tuhraantuu" n. 1h - 1h 30min per treeni ja 3-4x viikossa. tuossa mukana lämmittelyt, jotka ovat minulle osa, tärkeäkin osa, treeniä.
Kun teen oikein kovia sarjoja (lue: lyhyitä) niin aikaa menee enemmänkin, sillä palautumisajat pitenee. Periaate tuolloin on, että sarjat pystyy tekemään täysillä, eikä siten että puolikuolleena aletaan vääntämään uutta sarjaa.

Aika nopeaa väki treenaa! Mä en itse aikaile sarjojen kanssa, mutta lämmittelen liikkeet erittäin huolellisesti, johon menee osa ajasta. Viimeksi rinta-hauis -treenissä meni 1h 10min. Jalkatreenissä menee yleensä sitten vähän pitempään, viimeksi 1h45min, mutta jalat lämmittelen ja venyttelen kyllä ekstahuolella. Viime jalkatreenissä oli reisiojennus x 3, hack x 4, prässi x 3, reisikoukistus x 5, donkey-kone pohkeille x 3 ja pohkeet istuen x 4.

Onko noi kovia sarjoja kaikki? Aika kova volyymi verrattuna mitä yleisesti viikon kierrolla porukka tekee. 22 sarjassa mulla menis normaaleilla vaikka kympin sarjoilla, vielä jalkatreenissä, noin ikuisuus+vähän päälle...:hmmm:

Vedätkö muuten Tomi kaikki sarjat epäonnistumiseen (failure) asti ja lepäätkö kuinka kauan sarjojen välissä? Ihan mielenkiinnosta kun kuulostaa vähän erilaiselta toi sun sydeemi..

Jotenkin tuntuu, että ei moni muukaan laske. 45 minuutin kunnon treeni huolellisine lämmittelyineen kuulostaa hieman ehkä hosutulta.

Kuten Julle sano; intensiteetti. Mun treeniperiaatteet on hyvin paljolti lainattu HITistä...

Kyllä treenissä kuin treenissä lämmittelyineen menee kerralla about tunti. Sarjojen määrä tieteskin vaihtelee. Nyt oon ruvennut tekemään enempi volyymipainotteista treeniä, kun tuli tuo MD-polku aikalailla loppuun tallattua (ainaskin joksikin aikaa). Eli isoille lihasryhmille tulee tehtyä 3 liikettä, jokaisessa 2-3 sarjaa, joista vain viimeinen sarja ÄÄRIMMÄISEEN loppuun asti. Joten jalka-vatsapäivänä tulee tehtyä eniten sarjoja: 3 sarjaa prässiä, 3 kyykkyä, 2 reisiojennusta, 2 reisikoukistusta/suorin jaloin maastavetoa, 2 pohjekoneessaistuen, 2 pohkeita seisten, 2-3 sarjaa jalkojen nostoa, 2-3 rutistuksia taljassa - siis 18-20. ;) . Muina treenipäivinä tulee 14-18 sarjaa.

Hurjalta kuulostaa, mutta ihan piristävää vaihtelua - ja hyvin tuntuu treeni tepsivän. Tänäänkin otin pystypunnerruksessa uudet enkat (9x80kg). :D

Kunnon lämmittelyt alkuun, joka on säästänyt loukkaantumisilta ja kestää noin 15min. jonka jälkeen:

2h 4xViikossa. (ps. voimapainotteista-pitkät palautukset!)

Ja tuohon AINA 15-30min venyttelyä päälle. Tämä pitää paikat kunnossa ja jaksaa painaa, kun ei ole paikat tukossa!!!

Loukkaantua ei kannata! paitsi ihmisille :kippis1:

On menny kyllä vähän pelleilyksikin kiireen takia kun nykyään teen treenit aina 30-40 min.. 3-4 kertaa viikossa. Viime viikollakin tein 28 min jalka-alaselkä-vatsatreenin 20.32-21.00: kyykyn (6 sarjaa), prässin (2 sarjaa), reiden ojentajat ja koukistajat koneissa (3 sarjaa), selänojennuksen lisäpainoilla (2 sarjaa), vatsat 2 liikettä (yht 4 sarjaa).. Eipä siinä pitkiä taukoja ehi pitämään minuutti - kaks minuuttia on maksimi ja vatsoissa 20-40sek :).. Lämpee silti hyvin kun kävelee n.8min talvitakki päällä salille täyttä vauhtia (se ei kuulu tohon 28 minuuttiin :D )..

Sellaiset 1h10min-1h20min x 4krt / vko.

Kauanko muilla kestää selkätreeni? Mulla se tuppaa loppumaan todella nopeasti, vaikka en uskalla enempää sarjojakaan tehdä. Viimeksi leuka x 4, kulmasoutu x 4. Toisaalta teen tällä hetkellä pelkkiä lyhyitä 5-6 toiston sarjoja.

Mulla on pisimmät treenit jalkatreeni ja selkätreeni, sit rinta-haba ja ojentaja-olkapää vie vähemmän aikaan. Noi pidemmät on jotain 1,5h-1h 45min ja sit noi lyhyemmät 45min-1h. Joskus sit tulee poljettuu pöyrää vähän pidempään ja joskus en sit polje ollenkaan. Ja jos on jonkun frendin kanssa treenaamassa niin sillon menee aina kauemmin kun tulee jauhettua niin paljon paskaa. Jos on kiire esim. duuniin niin sillon tietenkin treenit voi lyhentyä, mutta se on tosi vittumaista. Paras on treenaa sillain, että ei oo sopinut mitää menoa siks päiväks eikä mitää niin voi ihan huoletta tehä treeninsä salilla kattomatta kelloon.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Back
Ylös Bottom