kokonaisia voimanosto-ohjelmia kellää?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja maz1
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Aika hyvä parannus jos kuitenkin jo kisatasolla nostelet.
:worship: Teitkö ohjelman ihan prikulleen ohjelman mukaan, apuliikkeet ja muut? Ei tietenkään vetoa tai jalkoja.
Mutta olen kaikenmaailman kirjoja ja pakkotoistoja lukenut ja saanut sellaisen käsityksen että pitäis esim penkkiin tehä vain muutama sarja, mutta tässä niitä riittää vaikka muille asti?
Eli kuuluuko treeninien tuntua raskailta nuiden nostojen lukumäärän vuoksi, koska ainakaan jos otetaan vain muutama nuista sarjoista saadaan tuskin itseä kovinkaan piippuun?
Jos tuosa nyt olis jo kaikki mitä mun tarvii tietää. :D

Originally posted by ilem
Aika hyvä parannus jos kuitenkin jo kisatasolla nostelet.
:worship: Teitkö ohjelman ihan prikulleen ohjelman mukaan, apuliikkeet ja muut? Ei tietenkään vetoa tai jalkoja.
Mutta olen kaikenmaailman kirjoja ja pakkotoistoja lukenut ja saanut sellaisen käsityksen että pitäis esim penkkiin tehä vain muutama sarja, mutta tässä niitä riittää vaikka muille asti?
Eli kuuluuko treeninien tuntua raskailta nuiden nostojen lukumäärän vuoksi, koska ainakaan jos otetaan vain muutama nuista sarjoista saadaan tuskin itseä kovinkaan piippuun?
Jos tuosa nyt olis jo kaikki mitä mun tarvii tietää. :D

Juu, onhan tässä jo jonkin aikaa tullut kilpailtua..
Ohjelman tein tarkkaan ja se on tarkkaan tehtäväkin. Apuliikkeet kuitenkin keksin osittain ite ja hieman lisäilin. Venäläisten ohjelmissa ei hirveästi apuliikkeitä tehdä ja varsinkaan kisavalmistavalla.

Se muutama sarja pätee, jos tekee ne täysillä. Näissä ohjelmissa ei kuitenkaan mennä koskaan loppuun asti ja treenit ei kovinkaan raskaita ole. Viikko tasolla se sit alkaa tuntumaan hieman raskaalta, kun penkkiäkin saattaa tulla 6-8 kertaa viikossa.
Harvoin painoissa mennään yli 80%, 3 viikkoa ennen kisaa mennään yleensä sinne 90-100% ja hieman kokeillaan kuntoa.
Se miten raskas treeni on, riippuu paljon susta itsestään. Jos vain nostat ne, niin se ei ole kovin raskas. Pyri kuitenkin jokaisessa toistossa räjähtävään voimaan, niin saat myöhemmin ne isommatkin painot räjähtävästi rinnalta liikkeelle.

Toinen "ongelma" saattaa tulla eteen, kun valitaan niitä prosentteja. Jos tietty et ole ennen ottanut paidalla, niin sitten ei ongelmia. Jos paidalla nostat ja ero paidattomaan ei ole kovinkaan suuri, niin kannattaa ottaa prosentit paidallisesta maksimista. Tämä pätee myös kyykky ja veto treeniinkin.
Jos ero taas on suuri, niin sitten kannattaa valita paidaton maksimi ja voi ehkä hieman nostaa sitä.
Tärkeintä on kuitenkin pitää ne prosentit maksimista samana koko ajan, koska muuten voi se ylikunto tulla..

Eräs vaihtoehto on myös kraftwerkin tapa tehdä ohjelmaa. Vähentää hieman treeni kertoja, mutta esim penkissä otetaan mahdollisimman monta sarjaa kapealla ja vasta tarvittaessa levennetään otetta.

Jos saa kysyä ni paljoko Raven nostaa tästä legendaarisesta penkistä?
Jos voisit vielä sanoa rehellisesti kannattaako tällanen ohjelma vetää läpi vaikka maximi on vasta 110-115kg, vai kantsiiko vielä tällasen alottelijan kiskoa vielä ihan vaan normaali pyramidia?

Niin joo, löysin tuon Kraftwerkin sovelluksen tästä samasta ohjelmasta. Ootko ite tehenny silllä?
Kaipaisin kuiteski jonkunlaista peruskuntokautta ennen tätä kisaan valmistautumis treeniä, minkälainen kannattais ensin tehä? On kyllä aika tyhmä kysymys, mutta jos voisit jonkun heittää.
:(

Originally posted by Impe
Niin joo, löysin tuon Kraftwerkin sovelluksen tästä samasta ohjelmasta. Ootko ite tehenny silllä?
Kaipaisin kuiteski jonkunlaista peruskuntokautta ennen tätä kisaan valmistautumis treeniä, minkälainen kannattais ensin tehä? On kyllä aika tyhmä kysymys, mutta jos voisit jonkun heittää.
:(

Jos mua tarkoitit, niin en ole kokeillut. Jos on palautumisen kanssa ongelmia, niin kannattaa ehdottomasti kokeilla.
Voit ennen ennen sitä kisavalmistavaa sheikon peruskauden, joka kestää 4viikkoa.

Edit: Täältä löydät niitä ohjelmia:

http://www.butenko.org/workout.htm

Originally posted by Impe
Jos saa kysyä ni paljoko Raven nostaa tästä legendaarisesta penkistä?
Jos voisit vielä sanoa rehellisesti kannattaako tällanen ohjelma vetää läpi vaikka maximi on vasta 110-115kg, vai kantsiiko vielä tällasen alottelijan kiskoa vielä ihan vaan normaali pyramidia?

Ilman paitaa parhaimmat tulokset
79kiloisena 210kg

Olen sit kans ottanut 84-85kiloisena 225kg, mut pidän ite tota ekaa tulosta parempana.

Ero tuossa on aika suuri, mutta tuo 225 on otettu ennen kisoja, joten kunto paremmin kohdillaan. Eka tulos otettu sitten paljon kisojen jälkeen ja treenit vähän miten sattui teholtaan.

Kyllä mun mielestä ehdottomasti kannattaa kokeilla. Tee molemmat perus ja kisavalmistava. Ei siihen mene kuin 10viikkoa yhteensä ja tuon verran aina kannattaa käyttää kokeiluun ja voin vaikka vannoa, että varmasti tulee kehitystä.

Originally posted by Raven
Ilman paitaa parhaimmat tulokset
79kiloisena 210kg

Olen sit kans ottanut 84-85kiloisena 225kg, mut pidän ite tota ekaa tulosta parempana.

Ero tuossa on aika suuri, mutta tuo 225 on otettu ennen kisoja, joten kunto paremmin kohdillaan. Eka tulos otettu sitten paljon kisojen jälkeen ja treenit vähän miten sattui teholtaan.

Kyllä mun mielestä ehdottomasti kannattaa kokeilla. Tee molemmat perus ja kisavalmistava. Ei siihen mene kuin 10viikkoa yhteensä ja tuon verran aina kannattaa käyttää kokeiluun ja voin vaikka vannoa, että varmasti tulee kehitystä.

Älyttömän hyviä tuloksia! :worship: Monta vuotta sulla on treeniä takana?

Originally posted by andor
Älyttömän hyviä tuloksia! :worship: Monta vuotta sulla on treeniä takana?

Toi onkin vähän vaikeampi kysymys. :) Ihan ekoja kertoja kävin salilla ollessani ala-asteella.
Ehkä vois sanoa, että armeijan jälkeen aloin vasta treenailee paremmin ja vähän enemmän tosissani. Silloin syöminen tosin oli ihan metsästä ja panostin enemmän bodaus tyyliseen treeniin, tähän meni reilu vuosi. Toki siis ennen armeijaakin treenasin, mutta sitä voi pikemminkin sanoa joksikin kevätjumppailuksi verrattuna armeijan jälkeiseen treeniin. :)
Aloin enemmän panostamaan asiaan.
Parikymppisenä muuttui treenit enemmän voimanoston puolelle ja kilpailu touhut mukaan, joten siitä asti ehkä sellaista voimanhakua olevaa treeniä on tullut tehtyä... eli tätä "tapaa" 5 vuotta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Raven
Piti käydä lunttaamassa.
Paikallisia näytti olevan:
Saavinen
Heikkinen *2
Mäkelä
Kinnunen

Joo tuttuja nimiä. Eikös Saavinen voittanut nyt Jyväskylässä olleissa kisoissa muistaakseni kultaa?

Originally posted by andor
Näköjään tänne tuli sillon 4 kultaa ja yksi pronssi...

edit: Olitko sinä Raven tuolla Jyväskylän kisoissa nostamassa?

En.. Viime vuoden ja tämän vuoden olen ainakin FPO:ssa, mutta saattaa olla ens vuonna vaihto IPF puolelle taas..

Suositut

Back
Ylös Bottom