koko

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sotis
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
pohdein vaan tässä, että minkäverran lihas suunnilleen kasvaa kuukaudessa?
ilman mitään lisäaineita siis. vai onko se vaan kiinni henkilöstä?

ja että onko voima suoraan suhteessa lihaksen kokoon?
en tiedä onko tyhmä kysymys, mutta minä en vastausta tiedä...
eli siis voika vähän pienempi kaveri voittaa isomman? :)

EDIT: niin ja searchiakin käytin, en vaan tuntunut itse löytävän vastausta näihin.
(kysymys numero kaksi on kyllä vähän "läpällä" heitetty:))

Voima ei ole suoraan suhteessa lihaksen kokoon, eli pienempi jamppa voi "voittaa" isomman

Bodytyylillä kasvatetaan lihaksen kokoa, voimatyylillä .. noh .. voimaa ;) Jos itse olet tämä pieni kaveri etsi searchillä tietoja tosta voimatreenistä, löytyy kuitenkin aika paljon jo valmiiksi. Yksinkertaistettuna: lyheet sarjat (2-6 toistoa) pitkillä palautuksilla (5min). Sarjoja ei tehdä loppuun, aina on sillei että "vielä olis yhden saanu" :thumbs:

ak8400 sanoi:
Sarjoja ei tehdä loppuun, aina on sillei että "vielä olis yhden saanu" :thumbs:
sarjat voi viedä kyllä loppuunkin, en tiedä mistä tämä käsitys on tullut että aina pitäis sitä varaa jättää. aloittelijoille varsinkin, kaikki loppuun vaan, rautamäärät ovat kuitenkin sen verta pieniä että kroppa kyllä ehtii niistä hyvin palautua.

ak8400 sanoi:
Bodytyylillä kasvatetaan lihaksen kokoa, voimatyylillä .. noh .. voimaa ;) Jos itse olet tämä pieni kaveri etsi searchillä tietoja tosta voimatreenistä, löytyy kuitenkin aika paljon jo valmiiksi. Yksinkertaistettuna: lyheet sarjat (2-6 toistoa) pitkillä palautuksilla (5min). Sarjoja ei tehdä loppuun, aina on sillei että "vielä olis yhden saanu" :thumbs:
Kuinkas monta kertaa noita 2-6 toistoja olisi sitten sopiva tehdä?

No riippuu noin miljoonasta eri asiasta:

-liikkeestä
-lihasryhmästä
-tavoitteesta
-treenifrekvenssistä
-muusta ohjelmasta
-tyttöystävästä
-koulumenestyksestä
-jne

Alkuperäiseen kysymykseen ei mielestäni ole olemassa absoluuttista totuutta sisältävää vastausta. Hämmer tuossa kiteytti aika mukavasti kasvuun vaikuttavia asioita...

sotis sanoi:
ja että onko voima suoraan suhteessa lihaksen kokoon?

Eikös se niin mene, että:

- kahdesta samankokoisesta lihaksesta paremmin hermottunut on vahvempi
- kahdesta samoin hermottuneesta lihaksesta isompi on vahvempi (sanotaan siis suhteessa samoin hermottuneet)

eli jos se iso lihas on huonosti hermottunut, pienempi voi voittaa, paremmilla hermoilla :)

neutraali sanoi:
sarjat voi viedä kyllä loppuunkin, en tiedä mistä tämä käsitys on tullut että aina pitäis sitä varaa jättää. aloittelijoille varsinkin, kaikki loppuun vaan, rautamäärät ovat kuitenkin sen verta pieniä että kroppa kyllä ehtii niistä hyvin palautua.
No siis noihan oli noita lyhyitä perusohjeita, mutta myös käytännön kokemus on osoittanu että jos teen sarjat loppuun tulee selvästi lihaa mutta voimat ei kasva ollenkaan (olen dietillä, outoa?). Nyt en kuitenkaan penkissä ole tehnyt sarjoja ihan loppuun ja on lähteny tulokset taas nousuun. Ennen tuli tehtyä ehkä vähän liikaa pakkotoistoja :david:

Niin, siis ei mitään lepsuilua kuitenkaan, älkää saako väärää kuvaa ;)

Karkaa mopo käsistä offtopicin puolelle, mutta suurin syyhän siihen ettei voimatreenissä tehdä sarjoja loppuun on se että kroppa on aika äkkiä ylirasitustilassa (ja pidemmällä aikavälillä ylikunnossa). Otetaan hieman 'kevyemmin' tänään niin jaksetaan huomennakin treenata tosissaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom