Koko kroppa uusiksi, mistä aloitan?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olisin kysellyt vinkkiä muutamaan kysymykseen. Yritin selailla noita aikasempia ketjuja, mutta yhdessäkin oli yli 1000 sivua, enkä osaa vielä käyttää mitään hakutoimintoja. Opettelen koko ajan! ;)

Eli: Olen 175 pitkä ja painan 64. Olen siis normaalipainoinen nainen, mutta ns.laihaläski. Lihaksia ei juurikaan ole ja rasva% huitelee 3-kympissä.
Olen kyllästynyt kateellisena katselemaan lihaksikkaiden ja timmien typyjen kuvia, joten nyt on aika toimia! :)
Olin n.kuukauden Jutan superdieetillä ja sillä sain pudotettua painoani n.4 kg. Olen jatkanut sen jälkeen syömistäni melko lailla samaan tyyliin. (5krt/vrk, proteiinipitoista safkaa jne.) Salilla käyn 3-4 krt viikossa ja teen 3-jakoista saliohjelmaa.

Mun suurin kysymysmerkki nyt onkin, että kun samaan aikaan ei oikeen voi olla miinus kaloreilla ja polttaa rasvaa sekä kasvattaa lihaksia, niin mistä mun kantsis tää projekti kunnolla alottaa?
Ensin vetää noilla miinuksilla ja alkaa karistaa tätä ihraa. Sen jälkeen sit miettii tota lihaksen kasvatus hommaa? Tokihan se lihas tässä samalla kehittyy, mutta mä haluunkin kunnon haban :D

Käyn tosiaan sen 3-4 krt viikossa salilla, ja siinä ei oo mitään ongelmaa. Rakastan saliharjottelua. Mun ongelma onkin se aerobinen liikunta. Vihaan sitä yli kaiken. Olen nyt kuitenkin tiedostanut, että sitäkin pitää harrastaa jos meinaa tota rasva% pienentää. YÄK. Neljään kertaan viikossa en tuu koskaan kykenee. Mitä mieltä ootte..riittäiskö 2 krt/vko?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Aerobinen ei ole millään lailla välttämätöntä kehon muokkauksessa, haluttiin sitten kasvattaa lihasta tai polttaa rasvaa. Saliharjoittelulla ja ravinnolla suurin rooli.

Jee! Hyvä tietää! :)
Mä oon paljon tästä aiheesta etsiny tietoa, mutta kun on tällanen alottelija, niin ei oikeen osaa olla kriittinen millekään tiedolle.

Aerobinen lähinnä jeesaa sua saavuttamaan sen kalorivajeen. Syöt vähemmän kun kulutat niin laihdut ei se sen monimutkikkaampaa ole. Treenaamisen kuuluu olla ainakin mun mielestä mielekästä, muuten sitä on aika vaikee jaksaa tehä, unohda vaan ne aerobiset jos siltä tuntuu. Ja on totta niinkuin sanoit että laihduttaessa on melkein mahdoton saada lisää lihasmassa, ellei ole 1) roimasti ylipainonen tai 2) muuten vaan lihakseton/aloittelija. Lihakset kyllä tulevat kivasti näkyviin kun rasvaprosentti laskee, vaikkeivat nyt välttämättä niin massiiviset olisikaan. Mun suositus olisi että polta rasvaa eka kunnolla ja funtsi sitten sitä lihaskasvua.

Kiitos! Eli teen sitten just niin ku olen tässä pähkäilly :)
Eihän mun oikeesti ees tarvis laihtua..niinku vaa`an lukemissa. Voisin painaa vaikka 5 kg enemmän. Tää läski pitää vaan muuttaa lihakseks :)

Opettele alkuun syömään kunnolla, ilman mitään sen kummempia dieettejä. Puhtaita raaka-aineita, tarpeeksi proteiinia ja hyviä rasvoja, hiilarit laadukkaista lähteistä jne. Sen ohella alat käymään salilla jonkun järkevän ohjelman kanssa. Takaan, että keho muuttuu ja ryhti paranee melko hyvin jo näillä ohjeilla jos vaan niitä noudatat.

edit: Ja niin, jos taustaa ei ole lainkaan, saattaa paino alussa jopa nousta. Siitä on turha murehtia, se on vain lihasta joka kerää nestettä ja kokoa.

Zone-sarja -42%
Voit istua persepenkissä koko viikon ja syödä karkkia ja suklaata ja pudottaa painoa.
Keskity päivättäiseen kalorimäärääsi ja muista oikeat ravintoaineet (2g proteiinia per kg lbm, vähintään 0.2-3g/kg/lbm rasvoja). Jos syöt vähemmän kuin kulututat, paino tippuu ja sillä selvä. Ei ole väliä mistä ravintoaineesi ja kalorisi saat, mutta nälkä saattaa tulla jos pelkkää kakkua ajattelit syödä. Muista kyykätä :)

Voit istua persepenkissä koko viikon ja syödä karkkia ja suklaata ja pudottaa painoa.
Keskity päivättäiseen kalorimäärääsi ja muista oikeat ravintoaineet (2g proteiinia per kg lbm, vähintään 0.2-3g/kg/lbm rasvoja). Jos syöt vähemmän kuin kulututat, paino tippuu ja sillä selvä. Ei ole väliä mistä ravintoaineesi ja kalorisi saat, mutta nälkä saattaa tulla jos pelkkää kakkua ajattelit syödä. Muista kyykätä :)

Noinhan se menee mutta itse ainakin suosisin mieluummin enemmän suojaravintoaine rikkaampia kalorien lähteitä.

Voi,kiitos paljon teille! :)
Kyllä mä tässä olen jo muutaman kuukauden totutellut tohon järkevään ateriarytmiin (5krt/vrk) ja opetellut sen aamupalan syömisen. Ennen söin ehkä 3 krtaa päivässä ja hyvin iltapainotteisesti. Leipää lähinnä. Se on mun pahe. Kyllä mä jo alan hiffaa, mitä pitää syödä jne. Kaipaan vaan pientä vahvistusta vielä..esim.teiltä :)
Ja saliohjelma on musta hyvä. Näillä siis jatketaan :)
:puntti:

Teoriassa totta, käytännössä paska neuvo. Suklaa ja karkit sisältää energiaa helvetisti, eikä käytännössä yhtään vitamiineja tai hivenaineita. Proteiinia on myös melko hankalaa saada tarpeeksi jos pelkkää suklaata pupeltaa, eikä nälkä kovin hyvin pysy poissa suklaalla ja karkilla.

Aloittelijalle ruoan punnitsemista ja kalorimäärien laskemista tärkeämpää on opetella koostamaan ruokavalio puhtaista raaka-aineista. Terveet ruokailutottumukset tukee myös liikuntaharrastuksen aloittamista, kun salilla/lenkillä jaksaa melko paljon paremmin hyvän ruoan avulla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
90-prosenttisessa suklaassa ja raakasuklaassa on jo ravintoaineitakin..
Toki, siksi laitoinkin tuon "käytännössä" sanan tuonne väliin koska suklaassakin tietty jotain ravintoaineita on, etenkin ns. oikeassa suklaassa ja raakasuklaassa. En silti pitäisi näitä terveellisen ruokavalion pääravintoaineina.

Teoriassa totta, käytännössä paska neuvo. Suklaa ja karkit sisältää energiaa helvetisti, eikä käytännössä yhtään vitamiineja tai hivenaineita. Proteiinia on myös melko hankalaa saada tarpeeksi jos pelkkää suklaata pupeltaa, eikä nälkä kovin hyvin pysy poissa suklaalla ja karkilla.

Aloittelijalle ruoan punnitsemista ja kalorimäärien laskemista tärkeämpää on opetella koostamaan ruokavalio puhtaista raaka-aineista. Terveet ruokailutottumukset tukee myös liikuntaharrastuksen aloittamista, kun salilla/lenkillä jaksaa melko paljon paremmin hyvän ruoan avulla.

Jos lainaat niin lainaa koko lausetta.

Jos lainaat niin lainaa koko lausetta.
En tässä tapauksessa lainannut, koska imo kalorimäärän laskemista parempi neuvo täydelle aloittelijalle on oppia mitkä raaka-aineet ja ruoat on hyviä, mitkä ei ja minkä takia. Koska pyysit, niin lainaan loputkin:
Kalorimäärästä kaikki lähtee, mutta kuten totesin; aloittelijan on tärkeämpää opetella koostamaan ruokavalionsa puhtaista raaka-aineista. Sillä pelkästään saa tulosta useimmissa tapauksissa, kun uusi ruokavalio on opeteltu, sisäistetty ja otettu osaksi jokapäiväistä elämää, voi rueta miettimään kaloreiden laskemista.

Proteiini on liikkuvalle ihmiselle toki erityisen tärkeää, hyvät rasvat ovat tärkeitä kaikille. Myös hiilihydraattien laatuun kannastaa panostaa esim valitsemalla tavallisen vehnäpastan sijaan täysjyväpasta, vaalean leivän sijaan täysjyväruisleipä jne. Kasviksien määrän tulisi myös olla riittävä ruokavaliota koostaessa, sillä niistä saa vitamiineja, kuitua, ynnä muuta tärkeää ja ne täyttävät vatsaa hyvin kalorimääräänsä nähden. Joskus laskin huvikseen, että saadakseen saman kalorimäärän mitä 100g pastaa on pitäisi syödä ~4kg parsaa.

Se on taas ikuisuuskeskustelua, että onko rasva rasvaa ja hiilari hiilaria...

Ite näkisin, että henkilö joka syö hiilarinsa kasviksista ja täysjyvätuotteista ja rasvansa kalasta, kasviöljyistä ja kovat rasvat luonnollisista lähteistä, proteiinit liha- ja maitotuotteista näyttää vaikkapa vuoden päästä paremmalta kuin identtinen henkilö joka syö hiilarinsa karkista ja suklaasta ja rasvansa transrasvoista sekä proteiininsa kasvikunnan proteiineista vaikka molempien makroravinnejakauma ja kalorimäärä olisivat täysin samat ja henkilöt liikkuisivat samalla tavalla.

Mutta kuten sanottu, kukin tyylillään.

Ihan tiedettä se on. Toki pidemmän päälle negatiivisia vaikutteita tulee sillä kyllähän kuidut, vitamiinit oikeista lähteistä, vaihtelevat oljyt ja ylimääräisen fruktoosin välttäminen vaikuttavat suuresti.

Back
Ylös Bottom