Koko kroppa kerran viikossa. Vinkkejä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Broke
  • Aloitettu Aloitettu
Elikkäs.. Oon tässä päättäny pitää luovaa taukoo tuosta raudanvääntämisestä, ja varannu siitä jäävän ajan erilaisille aeroobisille treeneille. Eli suinkaan ole aloittamassa salilla käymistä uutena harrastuksena, vaan aion käydä 4 käyntikerran sijasta vain kerran viikossa salilla, ja tehdä koko kropan yhdellä kertaa.

Ko treenitapa on kuitenkin mulle uusi, joten kaikenlaiset ohjelmaehdotukset ja -neuvot ovat tervetulleita.

(Tällä hetkellä treeniviikko sisältää: 2-3 juoksulenkkiä (joista yksi pitkä tasavauhtinen, yksi lyhyt ja reipas, yksi palauttava), 2 uintikertaa, parit sählypelit ja päivittäin hiukkasen kuntopiiriä.)

Itse kävin joskus puolisen vuotta treenaamassa vain kerran viikkoon. Rankkaahan se on, mutta tulokset ei kyllä tippuneetkaan, mikä oli minulle positiivinen yllätys.
Oma ohjelmani oli suunnilleen tällainen

Prässi 3 x 12-6
pohkeet prässissä 3 x 20-10
vinopenkki smith 3 x 10-6
kulmasoutu 3 x 10-6
punnerrus smith leualta 3 x 10-6
hauikset käsipainoilla seisten 2 x 10-6
dippi 2 x 10-6
vatsa taljassa 3 x 15-10

Joka sarjan tein veren maku suussa, paitsi vatsa ehkä hiukan kevyemmin.
Tuon ohjelman jälkeen tuntui kevyeltä treenata 3- tai 4-jakoisella ohjelmalla, vaikka sarjoja treenikerralle tuli ihan yhtä paljon :)

Voisit vaikka alottaa tekemällä kyykky 5x5, penkki 5x5,Maastan. 5x5 ja päälle pari-kolme apuliikettä.esim.yläselkä ja olkapäät.
Myöhemmin vaihdat vaan perusliikkeitä toisiin,muunnelmia on loputtomia boksikyykky,lattiapenkki,dippi,MN korokkeelta,jne....ja sarjoja ja toistoja tietysti pitää vaihdella....

Clarence Bass on harjoittanut tyyliä 1 punttitreeni + 1 kova aerobinen viikossa -treenityyliä (lisäksi kevyttä kävelyä usein) ja muistaakseni 1 äijän kirjoittamista kirjoista käsittelee nimenomaan tällaista metodia. (Olisikohan Ripped 3?).
Isoksi ei miestä voi sanoa, mutta siinä on muitakin vaikuttajia kuin treeni. Mies on aika hyvä esimerkki, kuinka voi vanhemmallakin iällä olla melko kunnossa.

Katso täältä lisää

Itekkin suosittelisin raskaiden perusliikkeiden tahkoamista. Tyyliin penkkiä, mavea. kyykkyä, pystypunnerrusta ym..

Jokaista liikettä 4-5 sarjaa, ja käsiä ehkä mausteeks päälle, jos huvittaa.
koko setin saa meneen reilussa tunnissa hyvin ja varmasti on rankkaa, mut kyllä tolla lihaskunto paranee :thumbs:

Jeps jeps.. Kiitos vain. Kävin tuosa vkonloppuna tekee seuraavanlaisen treenin: 3x10 prässi, 3x5 kyykky, penkki pyramidinä, niskan takaa punnerrus 3x8, vähän hauista ja erilaisia keskivartalon liikkeitä (vatsoja, kylkiä etc.).. Eli aika tuntuman mukaan mentiin. :thumbs:

Back
Ylös Bottom