koko kroppa 3 kertaa viikossa..

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
ajattelin vaihtaa ohjelman tuohon koko kroppa kolme kertaa viikossa. minua mietityttää vaan tuo sarjojen määrä.. kun esimerkkiohjelmissa on sarjamäärät eri liikkeissä noin 2 per liike, niin onko se aina ehdoton maksimi, eli meneekö treeni överiksi jos vetää enemmän sarjoja kerralla?
kun aiemmin oon vetäny rintatreenin seuraavalla tavalla: 3 kertaa normi penkki, 3 kertaa vinopenkki käsipainoilla, ja 3 kertaa peck deck.. eli siinä tulee 9 sarjaa per viikko.. mutta jos tekee koko kroppa 3 viikossa ohjelman niin sarjoja tulee vain 6 viikossa(ma 2 kertaa penkki, ke 2 kertaa vinopenkki käsipainoilla, ja pe ristitalja 2 kertaa).
tiedän kyllä, että sarjamääriä on vähennettävä kun treenaa samaa lihasryhmää useamman kerran viikossa, mutta jotenkin hirvittää tiputtaa tuota sarjojen määrää. ja olisiko se mahdollista, että vetäisi esim. perjantaina vähän tiukemman treenin kun sen jälkeen on kuitenkin kaksi lepopäivää?

Kannattaa tehdä vain se kaksi sarjaa, jos niin ohjeissa lukee. Kun treenaat usein, mutta vain muutaman sarjan niin voit käyttää isompia painoja kuin treenatessa harvoin. Tällä tavalla volyymi ei kärsi, vaikka näyttääkin siltä, että treenaat paljon vähemmän kuin ennen.

mehulinko sanoi:
ajattelin vaihtaa ohjelman tuohon koko kroppa kolme kertaa viikossa. minua mietityttää vaan tuo sarjojen määrä.. kun esimerkkiohjelmissa on sarjamäärät eri liikkeissä noin 2 per liike, niin onko se aina ehdoton maksimi, eli meneekö treeni överiksi jos vetää enemmän sarjoja kerralla?
(...)

Itsekkin siirryin kuukausi sitten tuohon HST-reeniin nelijakoisesta, jota tein kehoiluperiaatteella lihasryhmä kerran viikossa, pitkiä sarjoja ja paljon (15-12*4), esim etureisille parhaimmillaan noin 175 toistoa per kerta. Minä pidän kyllä ongelmana tässä HST:ssä noita liian matalia harjoitusmääriä. Ja ei, kokonaisvolyymi ei kasva kovin huikeaksi vaikka painot ovatkin hiukan isompia. Ainakin meikäläisen kroppa kaipaisi enemmän reeniä.

Toinen asia mikä tässä jurppii on se, että liikkeitä on 10/päivä. Tällainen onkin aika hyppimistä laitteiden välillä, oma moka tosin, itehän liikkeeni valitsin. Kannattaa pyrkiä ottamaan liikkeet siten, ettei päivälle tule juuri 7:ää enempää. Sama suomeksi, käytä vain isoja liikkeitä äläkä mitään viparivitkutuksia. Kun kerran on alettu avautumaan niin mainitaan vielä sekin, että tämä kahden sarjan sääntö on sikälikin typerä, että kyykkyä saa tehdä vain kaksi sarjaa per päivä ja sitten sama määrä toistoja tulee vaikka pystypunnerrukseen, ainakin itse pitäisin järkevänä kurittaa etureisiä ja kannikoita enemmän kuin olkapäitä. Hauista ja ojentajaahan kannattaa raskaampina päivinä tehdä vain yksi sarja ainakin faq-book:n mukaan.

HST:n tuloksista ei tässä vaiheessa osaa sanoa oikein mitään, mutta toiminee varmaan paremmin kuin jostain bodauslehdistä kopioidut rutiinit.

Mehulingon tilanne on kai kuitenkin aika samanlainen kuin itselänikin, eli treeniä takana vähän pidempi aika, itsellä suunnitelmallista harjoittelua 2v pumppailua taas lähes 5v ennen sitä, ja on tottunut isoihin työmääriin, joten suosittelen miettimään alla olevaa vaihtoehtoa.

Tämän kierron loppuun asti vedettyäni aion hypätä tuohon 5x5-ohjelmaan. Pääseepähän kyykkäämään sydämensä kyllyydestä, tosin piru olkapäällä haluaisi lisätä maveja, mutta enpä mene aluksi muuttamaan mitään.

Jos tekee jonkun tietyn syteemin mukaan koko kropan treeniä, kuten HST:n niin sitten ei niistä säännöistä poiketa. Itse treenaan koko kropan kerralla kolmesti viikossa ja sarjoja tulee seuraavasti:

-selkä 4 sarjaa
-rinta, olkapäät 3 sarjaa
-etureidet, takareidet, 2-3 sarjaa
-hauikset, ojentajat 2 sarjaa
-pohkeet ja vatsat vuorotreeneissä 3 sarjaa

Ja syy miksi jaloille suhteessa vähemmän sarjoja on mun alaselkä, tällä tavalla olen pystynyt treenaamaan jalat täysillä ja jalat on mulla muutenkin hyvin kehittyvä lihasryhmä käsien ohella.

Eli jos/kun pystyy jalat vetään ilman selkäongelmia tai muita ongelmia, niin niille enemmän sarjoja, mutta sitä on sitten vähennettä muualta koska tossa mun esimerkissäkin menee se reilu tunti vaikka 60 sek palautuksilla teen.

kiitos edellä olevasta esimerkistä..mullakin on huono alaselkä, ja tämän vuoksi olen treenannut yleensä muita lihasryhmiä suhteessa enemmän kuin jalkoja, kun en esim. uskalla kyykätä juurikaan. pitää löytää kokeilemalla sopiva ohjelma, mutta tästä on hyvä lähteä.

mehulinko sanoi:
kiitos edellä olevasta esimerkistä..mullakin on huono alaselkä, ja tämän vuoksi olen treenannut yleensä muita lihasryhmiä suhteessa enemmän kuin jalkoja, kun en esim. uskalla kyykätä juurikaan. pitää löytää kokeilemalla sopiva ohjelma, mutta tästä on hyvä lähteä.

Itse olen edennyt niin, että silloinkun selkä antaa myöden niin treenataan jalat kovempaa ja jos oireilee niin kevyemmin. Jos oireilee kunnolla niin tehdään esim. vain ojennuksia ja koukistuksia. Kyllä näihin konstit löytyy ja pääasia että pystyy reenaamaan!

Tuli vaan tässä mieleen kun olen tehnyt nyt muutaman kuukauden tällästä kroppa 3x viikossa läpi. Joka kerta kyykky, mave, penkki, kulmasoutu, pystypunnerrus, ylätalja, vatsat 3 sarjaa kaikkia. Aika monessa paikassa ovat sanoneet, että maastavetoa ei kannattais tehdä kolme kertaa viikkoon. Mitä jos tän vetäis vaan kaks kertaa viikkoon? Tuliskohan kehitystä?

Kyllä huvittais opetella muitakin liikkeitä kuten SJMV tai rinnalleveto. 5x5kin kuulostaa hyvältä. Oon iha hukassa näiden valintojen edessä... :arvi:

winnie the poo sanoi:
Tuli vaan tässä mieleen kun olen tehnyt nyt muutaman kuukauden tällästä kroppa 3x viikossa läpi. Joka kerta kyykky, mave, penkki, kulmasoutu, pystypunnerrus, ylätalja, vatsat 3 sarjaa kaikkia. Aika monessa paikassa ovat sanoneet, että maastavetoa ei kannattais tehdä kolme kertaa viikkoon. Mitä jos tän vetäis vaan kaks kertaa viikkoon? Tuliskohan kehitystä?

Kyllä huvittais opetella muitakin liikkeitä kuten SJMV tai rinnalleveto. 5x5kin kuulostaa hyvältä. Oon iha hukassa näiden valintojen edessä... :arvi:
kansa kysyy,Larzan on vastannu jo :D
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=1044461&postcount=1579

mehulinko sanoi:
kun aiemmin oon vetäny rintatreenin seuraavalla tavalla: 3 kertaa normi penkki, 3 kertaa vinopenkki käsipainoilla, ja 3 kertaa peck deck.. eli siinä tulee 9 sarjaa per viikko.. mutta jos tekee koko kroppa 3 viikossa ohjelman niin sarjoja tulee vain 6 viikossa(ma 2 kertaa penkki, ke 2 kertaa vinopenkki käsipainoilla, ja pe ristitalja 2 kertaa).
tiedän kyllä, että sarjamääriä on vähennettävä kun treenaa samaa lihasryhmää useamman kerran viikossa, mutta jotenkin hirvittää tiputtaa tuota sarjojen määrää. ja olisiko se mahdollista, että vetäisi esim. perjantaina vähän tiukemman treenin kun sen jälkeen on kuitenkin kaksi lepopäivää?

Tuo sarjamäärä on kyllä aika paljon tottumisesta kiinni. Alussa monelle riittää mainosti tuo 6 sarjaa, mutta jos tuota rupeaa kasvattamaan kun keho tottuu, niin voi vetää aika reiluillakin sarjamäärillä hetken päästä. Parhaimmillaan on itse tainnu tulla tehtyä 18-24 sarjaa samalle lihasryhmälle viikossa eli 6-8 sarjaa per treeni... ;)

Tuollaiseen ei tosin kannata yrittää hypätä suoraan vaan kasvatella sarjamääriä hitaasti ja antaa kehon tottua voluumeihin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Suositut

Back
Ylös Bottom