Koko kropan treeni 3:mesti viikossa vai uudet kuviot?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rumor
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
38
Moi

Juolahti tässä mieleeni.. että olin maanantaina salilla ja nyt on keskiviikko ja paikat ei tunnu oikeestaan enää kipeiltä vaan hyvältä. Vaikka vedin tunnetusti taas ähisemällä kovaa joka sarjan.. :) oletan siis että kroppa on oppinut jo palautumaan treeneistä paremmin.. :rolleyes: Ihanaa..

Voisinko siis alkaa käymään treenaamassa jatkossa 3 kertaa viikossa, kun kroppa tuntuu kestävän? :) Ajattelin päiviä: MA, KE ja PE

Nykyinen sarjani vielä esille, mitä teen 2 kertaa viikossa:

Prässi x2
Pohkeet istuen x2
Jalkojen koukistus x2

Kulmasoutu käsipainoilla x3 (koska painavin puntti 24kg ja toistomäärät 10 = 2x ei riitä enää, pitäisikö vaihtaa kulmasoutuun tangolla ?)
Leuat x2
Penkkipunnerrus x2

Viparit sivuille x2
Ranskalainen punnerrus tangolla x1
Scott hauiskääntö x1

Vatsat x2
Kyljille se ihme kiertolaite (Vaa mikä onkaan :) ) x2

että semmosta.... vielä aattelin sellaset 1,5vk käydä tuolla sarjalla ni oon 6 toistolla käyny kans 2vk...

Mutta nyt kaipaisin tosiaan ehotuksia, että sarjan vaihto...? tuon fiksailu..? (on toiminut hyvin kuitenki tuokin...)

3krt viikos sarjana toimiikohan myös..? no mutta niitä ehdotuksia. :D

kiitos vastauksista! :)

Mielestäni näyttää aika hyvälle, mutta vaihda kp kulmasoutu tankoon tai alataljaan (jos ei ole tarpeeksi suurta kp:a). Alaselälle ei näytä olevan muuta liikettä kuin mahd. kulmasoudusta tuleva staattinen rasitus, koska käytät prässiä etkä kyykkyä.

Itse teen seuraavan setin jaloille:

Kyykky 1x
Etukyykky 1x
Sjmv 1x
Pohkeet 2x

Tuo sjmv on hyvä, koska se ottaa sekä takareisiin että selkään. Etukyykky/sjmv-kombo (molempia 2 sarjaa) on kuulemma myös tosi hyvä.

Jos tekee etukyykkyä, ei varmaan tarvitse kahta sarjaa vatsoja, vaan tekee vatsat 1x ja kiertoliike 1-2x.

Edit:Jos et halua kyykkyjä jostain syystä tehdä, voit alaselälle yksinkertaisesti lisätä pari sarjaa selänojennuksia lisäpainoin selkäpenkissä.

Edit 2: Ja älä koskaan vedä loppuun asti sarjoja jos 3 krt teet viikossa! Jätä 2 toistoa varastoon.

juu no alataljaa ei valitettavasti ole... ellen muutele sellasen saman tapasen sillä yhellä laitteella.. pitää miettiä.. mutta hyviä neuvoja nuo kaikki muutkin.. :) juuri näin.. jos vielä joku toinen tahtoo sanoa vielä kommenttia ni sana on vapaa.!

..ainiin se vielä, että 2 toistoa varastoon? eikö se olekkaan niin, että ei kehity jos ei haasta painoja kunnolla?

Koko kroppa 3 krt viikossa-treeniohjelma perustuu siihen, että tehdään monta kertaa viikossa, jolloin lihakset saavat ärsykettä vähän kerrallaan, mutta useasti. Monijakoisissa (3-5-jakoisissa) ohjelmissa joudutaan vetämään loppuun asti treenit, jotta lihakset saavat tarpeeksi ärsykettä (koska lihasryhmä tehdään vain kerran viikossa).

Treenit saattavat tuntua keveiltä, mutta käytännössä kroppa saa aivan älyttömästi rasitusta ja joutuu syömään todella paljon ja hyvin ettei joutuisi ylikuntoon. Kehoitan tutustumaan HST-treeniohjelmaan myöskin ja sen perusteisiin.

Ja treeni voi olla nousujohteista myös niin, että sitä sarjaa ei ihan loppuun viedä, mutta tämä tietysti vaatiin systeemin opettelua jos on tottunut aina vetämään sarjat loppuun.

Shelvä pyy... pitää opetella vissii sitten jokunen uusi liike.. ja niin itse oon tottunut vetämään sarjat loppuun. :)

:offtopic:

Laskin tosiaan itekki tol kalorilaskurila esim. tämän päivän syömiset ja tuli tän verran ravintoarvoja 72kg miehelle..

222,9g protskua / 359,3g hiilarit / 120,6g rasva

energia: 3472.8kcal

..syön tarpeeksi :)

suosittelen muutes ruuan lisukkeeksi NUUDELEITA ! ;)

Back
Ylös Bottom