Kokeneempien apua kaivataan!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Shiny
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen käynyt salilla enemmän tai vähemmän aktiivisesti nyt noin neljän kuukauden ajan, mutta aina ilman ohjelmaa ja fiiliksen mukaan (tosin karkeaa kolmijakoa noudattaen). Olen viime aikoina panostanut ruokapuoleen enemmän kuin koskaan ja luulisin saavani tarpeeksi kaloreita ja protskua per päivä (+/- 3000kcal/~120g proteiinia) ???

Palautusjuomana käytän Fastin Whey Plussaa johon sekoitan kreatiinia (n. 5g) ja kaakao-sokeri-seosta makua parantamaan. Wheyn pakkauksessa lukee, että se on tarkoitettu lisäproteiiniksi, mutta sopiiko se myös palautukseen vai kannattaisiko minun ostaa erityisesti palautukseen tarkoitettua pulveria?

Tein erään valmiin ohjelman pohjalta oman ohjelmani. Poistin/lisäsin/muutin osia omien mieltymysteni mukaan. Onko tämä mielestänne tarpeeksi kattava ohjelma? Erityisesti haluiaisin tietää, mitä tästä puuttuu? Onko jako mielestänne järkevä?

Toivottavasti tajuatte ohjelmastani jotain. En oikein hallitse alan sanastoa :P

A-päivä

1. Penkkipunnerrus käsipainoilla 2x12 ja 1x6
2. Vinopenkkipunnerrus käsipainoilla 3x10
3. Ojentajapunnerrus maaten mutkatangolla 2x8 (~20 s)
4. Ojentajapunn. seisten taljalla 3x12
5. Pystypunnerrus istuen käsipainoilla 3x10
6. Vipunosto sivulle käsipainoilla 3x15
7. Hauiskääntö W-tangolla 2x10
8. Hauiskääntö käsipainoilla (istuen) 2x10
9.Vatsaliikkeitä lisäpainolla 4x15 (30 s), Kiertokone 4x15 (30 s)

B-päivä

1. Jalkaprässi 4x10
2. Reisiojennuskone 3x15
3. Reisikoukistuskone 3x15
4. Selän nostot laitteessa 2x15 (30 s) ja 2x10 (30 s)
5. Pohjeliike prässissä 5x20
6. Ylätaljaveto niskaan tai rintaan 4x12
7. "Soutuliike" koneessa (olkapäät takana, selkä suorana) 3x10 (30 s)
8. Alataljaveto vatsaan kapeilla kahvoilla 2x10

Olen lukenut pakkikselta, että ylätaljaveto niskaan voi rasittaa olkapäitä, mutta itsellä ei ainkaan mitään kipuja ole ilmennyt. Voinko jatkaa normaalisti vai pitäisikö pysyä pelkässä rintaan vedossa?

Mitään esteitä kehitykseen ei ilmeisesti ole jos tekee penkkiä pelkillä käsipainoilla? Tangolla tekeminen vihloo ja polttaa oikeaa olkapäätä sen verran paljon, että jätin sen pois ohjelmasta. Voisiko kyseessä olla tekniikkavirhe?

Olen nimenomaan hakemassa lisää massaa. Mielellään lihasmassaa :) Voima on minulle toisarvoista. Coopperissa menee ~3200m ja en haluaisi juoksutulosteni hirveästi kärsivän punttitreenistä. Pari kertaa viikossa lenkkeily tuskin hidastaa kehitystä jos lisään kaloreita?

PS. Penkkimaksimi on siinä 70 kilon paikkeilla. Tästä ei taida päästä kun ylöspäin? ;)

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Whey+ sopii oikein hyvin palautusjuomaan. Ehkä tuo kaakaosokerisekoitus kannattaisi vaihtaa maltoon ja sekoittaa sitä whey+n kanssa suhteessa 50/50 ja kreat päälle.

En kaksijakoisista tiedä hirveästi, mutta näyttää tuossa olevan kaikki tarpeellinen. Voisit toki heittää forkuillekin pari sarjaa vaikka A-päivään ja mahdollisesti olankohautuksia jos jaksat. Aika raskaalta näyttää ja varmaan saisit parempia tuloksia kolmi- tai nelijakoisella.

Ylätalja kannattaa tehdä rintaan sillä taakse vedettäessä olkapäät joutuvat epäluonnolliseen asentoon.

Penkki on massamielessa ehkä parempikin tehdä käsipainoilla. Pidä maltti myös olkapäitä tehdessä jos olkapää on kerran penkissäkin kipeä. Tee olkapäät ennen ojentajia.

Tuon lenkkeilyn haitta on aika marginaalista.

Liikkeet ja sarjat ihan hyvät, mutta tuo jako on vähän huonohko. Siinä on nyt raskaimmat lihasryhmät samassa treenissä. Muita vaihtoehtoja olisi:

(Tällä itse treenaan)
1. Selkä, rinta, olkapäät, vatsa
2. Jalat, kädet

Tai sitten perinteisin:

1. Yläkroppa
2. Jalat

:haart:

1. Yläkroppa
2. Jalat, alaselkä, vatsat

tämä näyttäisi kivammalta.

Täytyypä kokeilla miten tuota A-päivää pidemmän päälle jaksaa... :wall:

Olkapää ei ole koskaan aikaisemmin haitannut minkään muun lajin harrastusta (esim. uintia jota olen harrastanut usean vuoden ajan), joten ei se ainakaan kovin hajalla voi olla. Täytyy seurata tilannetta :)

Niin ja maltoa täytyy käydä hakemassa heti kun ehtii.

Kiitos vastauksista!

/Shiny

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom