Kokemusta fysioterapia-/osteopatiapalveluista oppilaitoksissa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pimmi
  • Aloitettu Aloitettu
Olen jo pitkään miettinyt fysioterapeutille menoa,mutta ei meinaa olla varaa.Ja tällä hetkellä ei ole onneksi mitään pakottavaa tarvetta päästä fyssalle/suurempaa vikaa kropassa,mutta paremminkin voisi olla.Hoksasinkin etsiä koulujen palveluja.Hinta ei ainakaan Helsingin Stadiassa päätä huimaa,45-90 min/20e!Onko kellään kokemusta näistä opiskelijoiden tekemistä jutuista?Nehän tehdään kuitenkin aina opettajan valvonnassa.Tällä hetkellä Stadiassa ei ollut tarjonnassa osteopatiaa,osaako kukaan sanoa löytyykö sitä jostakin muualta?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minä opiskelen Stadiassa fysioterapeutiksi ja olen ollut harjoittelussa koulun firmassa. Kunto-Stadiassa ensimmäisellä tutkimuskerralla on aina opettaja paikalla (näin oli ainakin silloin kun itse olin harjoittelussa siellä), mutta seuraavilla kerroilla opiskelija voi itsenäisesti toteuttaa fysioterapiaa. Fysioterapia Kunto-Stadiassa on toki halvempaa kuin muualla, mutta kannattaa varautua siihen, että kyseessä on myös opiskelijan oppimistilanne ja terapia ei ehkä suju yhtä hyvin/sujuvasti kuin muualla.

Fysioterapia yksityisissä firmoissa on suht kallista, mutta jos lääkäri kirjoittaa lähetteen sinulle, saat kelalta hieman korvausta.

Tääkin opiskelee Stadiassa ja olen yhden pienen harjoittelun tuolla koulumme klinikalla toteuttanut. Suzy ilmaisikin asian kauniisti, että kannattaa varautua siihen, että opiskelijat (jotka ovat eri vaiheessa opintojaan) suorittavat hoidot ja tutkimuksen. Koulumme opetus tuki-ja liikuntaelinvaivoista (joita oletan kysyjällä olevan..) on varsin heppoista, joten aina asiakkaille ei voida tarjota ihan priimaa hoitoa ja tietotaitoa. Jos kohdalle sattuu jo pitkään opiskellut ja kouluajan ulkopuolella manuaalisia taitojaan harjoittanut opiskelija, niin voit päästä hyviinkin käsiin :)

Osteopaattiopiskelijat aloittavat mielestäni ensimmäiset klinikkajaksonsa mahdollisesti joululoman jälkeen, silloin voi varmasti jo kysellä.

No mun asia koskee lähinnä sellasta,että toinen jalkani on kai aavistuksen lyhempi ja mietityttää aiheuttaako se ongelmia muualle kroppaan.Näyttäisi ainakin,että takaa katsottuna selkäranka menee hieman mutkalle sivusuunnassa.Sitten myös jalkojen,lähinnä lonkkien, ja alaselän jäykkyys,löytyykö niille erityistä syytä.Luuletteko,että opiskelijat osaisivat tällaisissa jutuissa auttaa?

Jalkojen pituuserolle ei kannata tehdä mitään, ellei pituusero aiheuta hyvin suurta ongelmaa vartaloon. Monella ihmisellä on jalkojen pituuksissa eroavaisuuksia. Hyvä/tasapainoinen lihaskunto auttaa vartaloa kestämään luiden pienet "virheet".

Ongelmasi kuulostaa sellaiselta, johon opiskelijat voisivat apua antaa.

No mun asia koskee lähinnä sellasta,että toinen jalkani on kai aavistuksen lyhempi ja mietityttää aiheuttaako se ongelmia muualle kroppaan.Näyttäisi ainakin,että takaa katsottuna selkäranka menee hieman mutkalle sivusuunnassa.Sitten myös jalkojen,lähinnä lonkkien, ja alaselän jäykkyys,löytyykö niille erityistä syytä.Luuletteko,että opiskelijat osaisivat tällaisissa jutuissa auttaa?

Hyvin useasti se tilanne menee niin, että virheasennot ja kireydet selän ja lantion alueella voi antaa sellaisen kuvan, että toinen jaloista olisi lyhyempi. Lantiossa ja keskivartalon alueella saattaa perusasennossa tapahtua pientä kiertoa mikä vaikuttaa alaraajoihin.

Et maininnut onko jalkojesi pituuserot mitattu mitan kanssa, mutta useasti tilanne on edellä mainittu. Mä luulen myös, että opiskelijat osaavat auttaa sua tässä...

Hietalahden osteopatia Köydenpunojankadulla Helsingissä on ihan jees. Kävin oikaisemassa ruodon pari tuntia sitten. Olen käynyt n. 10 vuotta kiropraktikoilla ja naprapaateilla mutta tämä kaveri laittoi kerralla ruodon kuntoon viime keväänä. Suosittelen €22,00

Tossahan ei ole mitään koko selän hierontaa vaan ongelmapaikan eli mulla alaselkä hieronta ja manipulaatio. Manipuloi myös rintarangan kun on tuo astma ja rintarangan väärillä asennoilla on merkittävä vaikutus keuhkoputkeen. Korjaus tuohon edelliseen postaukseeni. Siis kävin viimeksi 1 1/2 vuotta sitten viimeksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom