Kokemuksia Subaruista

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%

Huppe

Iso Kingi H.
VIP
Liittynyt
1.6.2004
Viestejä
16 123
Ikä
48
Autonvaihto alkaa olla ajankohtainen ja yksi kiinnostuksen aihe on neliveto. Joten Subaru on listalla mukana, itsellä on aiempia hyviä kokemuksia 80-luvun subaruista mutta nyt puhutaan näistä uudemmista ja vikaherkimmistä(?) tuotoksista. Eli joku 20ke Subaru (Bensakoneella) kiinnostaisi. Mitäs pitäisi ottaa huomioon, onko tyyppivikoja? Automaatti vai manuaali, Startissa haukkuivat ainakin uuden Forresterin manuaalia kankeaksi? Miten kulutus? Vähäruokainen pitäisi olla.

Vaihtoehtona sitten etuveto, eli Toyota Corolla/Verso, ehkä myös Avensiksen uusin malli.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Uuden diesel outbackin manuaali on ainakin kankea, eipä tuu kauheen tasasia lähtöjä tai kiihdytyksiäkään jos ei oo tarkka. Johtuu varmaan tosi paljon siitä boxerdieselin kapeasta tehoalueesta.
Bensakoneella en siis usko että ois nykivää menoa manuaalillakaan, kannattaahan sellanen ajaa niin voi olla varma, automaattiakaan ei kuitenkaan kannata ehkä hommata ellei välttämättä halua kun ne taitaa edelleenkin olla 4 vaihteisia ja haukuttu vanhanaikaisiksi, enpä ole toisaalta itse ajanut kyseisiä automaatteja että en uskalla haukkua enempää, mutta ehkä ne bemarin jälkeen vois tuntua vähän laiskoilta laatikoilta.
 
Isäukolle ostettiin -07 Legacy farmari uutena eikä siinä ainakaan ole erityisempiä vikoja ilmennyt. Kilsat ovat tosin vähäiset, 47tkm tällä hetkellä. Ainoa takuuvika taisi olla takaoven tiivisteen repsottaminen. Kyseinen kärry on perus 2.0R manuaalilla. Ainakin tuossa vehkeessä laatikko toimii ihan johdonmukaisesti, mutta kytkimeen on jonkun verran totuttelemista.

Omaan autoon verrattuna rengamelu on kohtalaisen voimakas ja sisustassakin tiettyjä nitinöitä on alkanut jo ilmaantua. Alusta on kohtuukova ja käytökseltään ennalta-arvattava. En itse keksi varsinaisesti pahaa sanottavaa, on tällä hetkellä itsellä ajossa kun oma auto antautui jouluaattona. Neliveto on pop.
 
Subaru ei kyl ole kovin vähäruokainen. Neliveto on kyllä mahtava talvikeleissä,ei tarvitse temppuilla liikennevaloissa ja antaa pirusti vakautta myös maantienopeuksissa/ohitustilanteissa. Pakkasilla Impreza meinaa hieman nitistä,rengasmelua en pitäisi kovinkaan pahana-varmaan kuitenkin hieman kovempi kuin bemareissa tai mersuissa.
 
Toyotan Versosta sen verran...
+Tilava/avara
+Täysin tasainen lattia takamatkustajilla(tosi iso + kun ei ole sitä tunnelia takamatkustajien tiellä!)
+Varmatoiminen auto(vaikka Turkissa tehty)
+Turvalliseksi kehuttu(5*)
+Saa myös 7p, toki tarkoittettu lapsille(ilman muuta kannattaa ostaa 7p, kun se ei käytettynä enempää maksa)

-Äänekäs,kuten moni muukin Japsi
-Kytkin on jotenkin "äkkinäinen"
-Joutuu "ohjaamaan" koko ajan!(Mazdan 5 on parempi ajettava)
-Sisusta tyypillistä japanilaista!
-Jos kärryä vetää, niin ainakin 1.8 bensassa max 450kg(eli isompi jarruton kärry, niin ei siellä montaa
halkoa virallisestin voi viedä:D)
-Pelleiltään tyypillinen Japsi, eli kumisee kuin tyhjä anansapurkki kun oven vetää kiinni:D
Tämä arvostelu on vm2006 7paikkaisesta 1.8 Sol varustetasolla olevasta Versosta;)
 
Itsellä on Legacy 2.0R automaatti (MY07) ja onhan tuo varsinkin näin talvikeleillä ihan loistava auto ajaa.
Valitettava tosiasia vaan on se, että Subaru bensakoneella + vähäruokainen = toteutumaton yhtälö :D
 
Offtopic: En tajua miksi Subaruissa aina moititaan tuota kulutusta. No eihän mallistossa mitään 5l sataselle vehkeitä ole, mutta ei uudemmat Subarut enää kulutukseltaaan eroa muista merkeistä. Ja jatkuva neliveto vie sen vajaan litran. Jos vertaa euroyhdistettyjä esim. samanikäisessä passatissa ja mainitussa 2007 legacyssä 2.0 koneella, on kulutuksessa puolen litran ero satasella. Ja Subarussa on 100 % enemmän vetäviä pyöriä ja hieman enemmän tehojakin.

Myös nelosen start! -ohjelmassa ajettiin STi imprezalla ja muistettiin moittia sen kulutusta. Tuskin ~300 hv urheiluauton ostajalla on tuo kulutus ensimmäisenä mielessä, eikä se johonkin saman luokan Evoon tai MPS Mazdaan verrattuna ole mitenkään suuri.

Topic: Uudemmista Subaruista en osaa sanoa, mutta omaan 2006 vuoden foresteriin olen tyytyväinen. 130 tkm alla, ei vikoja tai muuta häikkää. Ei mikään tila-ihme, uusi korimalli on jo selkeämmin cittari kategoriassa.
 
Ainakin ovat kovin muovisia, lisäksi vaihteisto ja ilmastointi ovat saaneet paljon negatiivista palautetta. Itse harkitsen tällä hetkellä myös uuden forresterin hankintaa leasing autoksi.

Osta Huppe mun quattro audi jos 4-vedon haluat ;)
 
Offtopic: En tajua miksi Subaruissa aina moititaan tuota kulutusta. No eihän mallistossa mitään 5l sataselle vehkeitä ole, mutta ei uudemmat Subarut enää kulutukseltaaan eroa muista merkeistä. Ja jatkuva neliveto vie sen vajaan litran. Jos vertaa euroyhdistettyjä esim. samanikäisessä passatissa ja mainitussa 2007 legacyssä 2.0 koneella, on kulutuksessa puolen litran ero satasella. Ja Subarussa on 100 % enemmän vetäviä pyöriä ja hieman enemmän tehojakin.

En mä ainakaan oman auton kohdalla sitä moittinut, saman verran tai enemmän kuluttaa kaikki vastaavat autot.
Sitä vaan kommentoin, että kategoriaan "vähäruokainen" nämä Subarut ei vaan istu :)
 
nostetaampa kun aikaa on vierähtänyt.

Kellään kokemuksia uusimmasta Subaru Forsterista tai Outbackista ? Esim
Subaru Forester 2.0 XT bensa turbo
Outback 2.5i Summit bensa
 
Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse meinasin pari vuotta sitten ostaa myös Subarun. Käsittääkseni niissä on jotain lastentauteja automaattivaihteistoissa, mitkä paukkuvat jossain 100tkm kohdilla. Olikohan joku laakeri vai mikälie?

Outbackejä ja Forester 3M:iä sillon katselin.

Kuulemani mukaan aiamoisia muovikippoja, niinkun esim Nissanit, Toyotat ym.. Itse en ole tosin koeajanut.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom