Kokemuksia henkilöauto turbodieseleistä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä ne Xantian pallot kestää kun niitä huoltaa niinkuin on tarkoitus, pitemmän päälle ei maksa enempää kuin perinteinen jousitus. Ne ketkä on ajanut niin tietää ettei voi valittaa.
 
treenaisko sanoi:
Ennen olen ollut ranskalaisia autoja vastaan, mutta nuo Xantiat näyttää siisteiltä ja hyvät pellit. Vähän mietityttää miksi Xantiota on hyvin markkinoilla ja aika halvalla, ehkä siksi jos on tullut ongelmia ja on haluttu eroon autosta.

Mulla on ittellä xsara ja siinä huomaa sellaista pientä "hiomattomuutta". Nitinöitä kuuluu sieltä täältä, rankaiden melu kuuluu kyllä sisälle ja polttoainemittari ilmoittaa lukemat ilmeisesti arvaamalla. En usko että ongelmat rajoittuvat pelkästään xsaraan, mahtavat olla myös xantiassa, kun ei se kumminkaan niin paljon kalliimpi ole. Plussina taas sitten on miellyttävä ajettavuus ja vaikka xsara ei ole järin iso edes farkkuna, niin mahtuu siihen jopa istumaan(vrt. cordoba). Ja varmaan yksi citroenin suosiota vähentävä tekijä on sen maine, tai enemmänkin ranskalaisuus.
 
Joku VAG:n 1.9 tdi olis todella hyvä, taloudellinen ja tehokas! Passattia saa ainakin tuolla koneella siihen hintaan. Taisi tulla ekat tdi:t passattehin siinä -95 (mutua). Myös toledoihin tuli samana vuonna ko. moottori, mutta passatti taitaa olla aika paljon laadukkaampi kuin tuon ikäiset seatit.

Kyllähän nuo TD:t kestää paljon, muttei tehoilla paljon juhlita. VAG:n vanhemmissakin tdi:ssä on yli 200Nm vääntöä ja tarvittaessa saa helposti lisää lastuttamalla.

Itsellä autona -99 tdi Bora (90hv/210Nm) lastutettuna 120hv/300Nm. Kulutus 4.5-6l/100km
 
Kaveri toi jenkeistä Boran siellä Jetta nimellä. 1.8 T bensakoneesta lähti olikohan 210 hv lastuttamalla ja kulkee kuulemma riittävästi, kun ei ole edes kovin raskas auto.

Autonvaihto hommaan, hirveitä raatoja on ollut tähän mennessä bensavehkeet mitä olen ajanut noin 6000 € hintaluokassa. Yhdessä ei ollut edes kunnolla jarruja ja ABS valo paloi, myyjän mielestä ihan ok. Toinen sauhutti niin sinistä, ettei takaikkunasta nähnyt ulos. Eiköhän joku hyvä kottero löydy, kun jaksaa kytätä ilmoituksia.
 
H.C sanoi:
Mitäs tuo tuommonen lastuttaminen on?

Siinä ohjelmoidaan moottorin ohjausjärjestelmän uudestaan joko vaihtamalla koko piiri tai asentamalla lisäboxi. Hinnat tdi autoihin asennettuna 385€-1000€ paikasta ja lastun valmistajasta riippuen.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom