Kokemuksia henkilöauto turbodieseleistä?

Liittynyt
17.4.2002
Viestejä
664
Olin jo kerran laittavinani tämän uuden threadin, ehkä vain esikatselin, enkä postittanut.

Mietinnässä on kakkosauton vaihto velkaa uskaltaa ottaa vain 5-6 t€, ei yhtään enempää. Mitä on autokauppoja kierretty, niin kilometrejä näyttää olevan tuon hintaluokan autoissa ainakin 200 tkm ja monessa yli 300 tkm. Vieläkö tollaisen uskaltaisi ostaa? Onko kokemuksia enemmän ajetuista turbodieseleistä? Onko joku paikka hajonnut esim. turbo? Tiedän että 10-11 t€ saisi jo hyvän, mutta nyt ei uskalla ottaa lisää autolainaa, kun ykkösautokin on vielä maksamatta.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Väittäisin äkkiä muutaman eri auton kokemuksella, että toyotan turbodieselin uskaltaa ottaa melko huoletta. 2 kaverilla ja porukoilla on yli 300tkm ajetut toyotat eikä koneessa mitään vikaa, korit taas ei todellakaan uudelta näytä.

Parista galantista olen nähnyt td koneen pamahtavan reilun 200tkm jälkeen, muista automerkeistä ei kokemusta juurikaan ole.
 
Riippuu aika paljon siitä minkälaista autoa haet, pikasella haulla netistä löytyy paljonkin alle 6k turbodieseleitä n.200tkm ajettuna. Suurin osa on kyllä pikkuautoja tyyliin Opel Corsa...
 
treenaisko sanoi:
Olin jo kerran laittavinani tämän uuden threadin, ehkä vain esikatselin, enkä postittanut.

Mietinnässä on kakkosauton vaihto velkaa uskaltaa ottaa vain 5-6 t€, ei yhtään enempää. Mitä on autokauppoja kierretty, niin kilometrejä näyttää olevan tuon hintaluokan autoissa ainakin 200 tkm ja monessa yli 300 tkm. Vieläkö tollaisen uskaltaisi ostaa? Onko kokemuksia enemmän ajetuista turbodieseleistä? Onko joku paikka hajonnut esim. turbo? Tiedän että 10-11 t€ saisi jo hyvän, mutta nyt ei uskalla ottaa lisää autolainaa, kun ykkösautokin on vielä maksamatta.

audi 80 1.6td --> ei niin jumalattoman lujaa mutta saatanan kauas! :rock:
 
Monella saksalaisella turbodieselillä ajaa 400 tuhatta.
Että ei se 200 tuhatta nyt niin maata kaatava ole jos on hyvin pidetty hyvä kone.
 
sonbaty sanoi:
audi 80 1.6td --> ei niin jumalattoman lujaa mutta saatanan kauas! :rock:

Nimenomaan, kaverilla oli vähän aikaa sitten just tommonen Audi, jolla oli vähän yli 750 000 ajettu... Ja hyvin potki vielä eteenpäin :D
 
Hyviä kokemuksia juuri Toyotan (Carina E) turbo dieselistä. Ostettiin karvan alle 300 tuhatta ajettuna. Ajelin siihen 80 tuhatta lisää ennen kuin myytiin pois. Turbo hyvässä kunnossa, moottori myös, ei syönyt öljyä, kävi kuin kello, kaikki tehot tallella. Ei ollut telakalla kertaakaan meillä ollessa (pidettiin vajaa pari vuotta). Yllättävän vääntävä kone, kaasua painessa kiihty auto, ei kuski :thumbs:
Hyvä peli, voin suositella. Tosin paljon ajettua dieseliä ostaessa kannattaa miettiä se että kauanko aiot pitää. Myynti vaikeampaa kun kilometrejä on mittarissa (liike ei huoli/hyvitä paljoa, jobbarit ei maksa mitään eli yksityinen ainoo vaihtoehto).
 
BruCe sanoi:
Nimenomaan, kaverilla oli vähän aikaa sitten just tommonen Audi, jolla oli vähän yli 750 000 ajettu... Ja hyvin potki vielä eteenpäin :D
Kaverilla kans 500tkm ajettu. Meinas, että on vasta sisäänajettu :)
 
Työkaverilla 1.9TDI Golf ja 400 tuhatta lähenee. Halpoja kilometrejä on kuulemma tullut eikä suurempia vikojakaan ole ollut. Itse vähän paha mennä sanomaan tuosta kestävyydestä kun oman Golfin mittarissa on vasta vajaa 70000 km, mutta hyvin on toiminut vain pari kertaa on määräaikaishuollossa käytetty.
 
Itsellä ollut työkaluina käytettyinä toyotan turbollisia- ja turbottomia dieseleitä... molemmat menneet asiallisesti niin kauan kun olen niistä luopunut eli lähemmäs 300 tkm. Peugeotin diesel-koneet on myös olleet helkkarin positiivisia. Myynnissä mulla ois tuossa yks Golffin 1.9 TD vm -95... kilometrejä pikkusen yli 200 tkm. Hintaa 8.750 €... takuun saa moottorille ja voimansiirrolle... jep... törkeää mainostamista :D
 
Sam79 sanoi:
Riippuu aika paljon siitä minkälaista autoa haet, pikasella haulla netistä löytyy paljonkin alle 6k turbodieseleitä n.200tkm ajettuna. Suurin osa on kyllä pikkuautoja tyyliin Opel Corsa...

Mitään ihan pikku kotteroa ei ole tarkoitus ostaa. Ainakin 4 ovinen. Golf olisi hyvä mutta kallis. Paremminkin tulisi kyseeseen hinnan puolesta Xantia, Escort, Seat. Mistä etsit netistä? Oikotie ja autotalli sivuja olen seuraillut. Liikkeestä on tarkoitus ostaa, kun saa jonkunlaisen kuluttajasuojan mukaisen takuun ja osamaksulla.
 
Kannattaa kattella myös autoliikkeiden omilta sivuilta kun ei ne aina laita niitä noihin autotalli.com tms. sivuille.
Itsellä on Seat bensakoneella ja tyytyväinen olen ollut. Volkkarihan se on Seatin merkkejä lukuunottamatta, ja halvempi kuin vw-merkeillä varustettu vastaava.
 
meillä on turbotiisseli mersu ja hyvin on kestänyt!! ajettu on kolmattsataa tuhatta. automaattivaihteisto vähän vuotaa öljyä, paikallinen mb-asiantuntija sano että märssyn autom.lootalle tyyppivika. mutta kone ja turbo ovat kestäneet
 
Jos xantiaa harkitset niin kannatta katsoa koska autoon on tehty jousituksen huolto (mehujouset) ja koska seuraava on tulossa... Nimittäin jakopään hihnan vaihto on halpaa lystiä jousituksen huoltoon verrattuna.

Itse olen katsellut lähinnä seat ibizaa tai toledoa kakkosautoksi... Jahka sen aika koittaa.
 
Seatin TDI koneista kuullut pelkkää hyvää. Cordoba ois varmaan tossa hinta- ja kokoluokassa järkivin sijoitus.
 
1.6td passat.ajettu 510000km, turbo rempattu n,370000km.turbo remppa maksanut silloin 2500mk.
 
wilbo sanoi:
Jos xantiaa harkitset niin kannatta katsoa koska autoon on tehty jousituksen huolto (mehujouset) ja koska seuraava on tulossa... Nimittäin jakopään hihnan vaihto on halpaa lystiä jousituksen huoltoon verrattuna.

Kuulemma samaa hintaluokkaa rautajousisten iskarien vaihtoon verrattuna. Ei omakohtaista kokemusta.
 
Random sanoi:
Peugeotin diesel-koneet on myös olleet helkkarin positiivisia.

Tuosta rohkenen esittää eriävän mielipiteen... Isällä Pökötin turbokiisseli jolla oli ajettu ~100 000 km kun kampiakseli pamahti kesken ajon poikki.
Itse satuin puikoissa oleen ja kesken ajon vaan auto "nytkähti" ja metalliosia näkyi lentelevän pitkin tietä. Oli sitten moottorin lohkoakin lohkonnut nämä osat ja hyvillään sai olla ettei tullut murkulaa lattian läpi ohjaamon puolellekin...
Ihmettelivät korjaamon pojatkin, että miten helkkarissa auton "kovin" osa voipi pamahtaa irti poikki.

Sitten kerran taksikuskin kanssa juttelin ja mainitsin tuosta asiasta. Taksimies sanoi, että sama asia on huomattu heidänkin keskuudessaan. Pökötin kiisselit ei kestä ajoa, mutta pensakoneet on jees.
 
Itsellä on kokemuksia Xantian jousitusremontista, ja jousipallot maksaa n 50€ kappale. Omaan autoon niitä meni 5 kappaletta, mutta jos autossa on aktiivijousitus, niin silloin niitä menee useampi. Vaihdossa ei merkkikorjaamolla kauan mene, joten ei ole mikään kallis remontti. Jos Xantiaa mielii,niin kannattaa tutkia mahdolliset jousituksen nestevuodot ja ensitöikseen vaihtaa nesteet, jos edellisestä vaihdosta ei ole tietoa. Kannattaa myös vilkaista takapyöriä, ovatko kovin kallellaan /-\. Tukivarren laakerit ovat silloin lopussa. Ei kovin kallis sekään, jos itse tukivarret eivät ole vaurioituneet.

On muuten myös kokemusta pösön dieselistä. 406 tdi 2.1 ajettu 370 000 kilometriä ennenkuin lähti eteenpäin, eikä mitään ongelmia koskaan. Takatukivarret olivat tässäkin se heikoin kohta.
 
Ennen olen ollut ranskalaisia autoja vastaan, mutta nuo Xantiat näyttää siisteiltä ja hyvät pellit. Vähän mietityttää miksi Xantiota on hyvin markkinoilla ja aika halvalla, ehkä siksi jos on tullut ongelmia ja on haluttu eroon autosta. Seat olisi siisti ainakin farkkuna.

Vielä on auto vaihtamatta yhtä td Passatia jo kyttäsin, mutta lopulta myyjä tunnusti/oli saanut tietää, että autolla on ajettu paljon enempi mitä näkyy mittarissa. Maksullisesta puhelinnumerostahan kilometrit voi tarkistaa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom