Kokemuksia eri pankeista? +/-

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Relg
  • Aloitettu Aloitettu
Tullut tässä pankin vaihto ajankohtaiseksi ja jostain kumman syystä tuli mieleen että täältä pakkikselta varmasti tähänkin asiaan löytyisi paljo hyviä mielipiteitä ja kokemuksia. Joten, kertokaas kokemuksia eri pankeista, mistä olette tykänny ja mistä ette??

Ei sillä että olisi niiiin isoa väliä missä tällänen opiskelija tukiansa säilyttää, mutta pitää siti silti hieman harkita että mihin pankkiin vaihtaa.

Nyt tili on sellaisessa pankissa jonka konttoria ei tästä opiskelukaupungista löydy, ja olen ajatellut että omaisuuteni siirtäisin Sampo pankin hellään hoivaan. Liekkö sitten hyvä vai huono ajatus.. :rolleyes:

Joskus aikanaan oli Meritassa/Nordeassa tili mutta se alko tuntumaan jotenkin kalliilta pankilta kun maksujaan nostivat jne.

Vaihdoin etelä-karjalan säästöpankkiin ja siitä olenkin tykännyt.

+ Pieni pankki --> hyvää ja ystävällistä palvelua.
+ Internetpankin salasanat sellaisella pankkikortin kokoisella muovilätkällä --> aina mukana
+ Ei liian pahat palvelumaksut

- Liian harvoissa kaupungeissa kyseinen pankki
- Maksuautomaatteja ei juuri missään ( ei niin väliä kun netissä laskuni maksan(

Kokemuksia? Risuja? Ruusuja? Eri pankeista ja niiden palvelusta ja maksuista ym ym.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Handelsbanken ei mitään kuluja jos nostaa automaatista alle viisi kertaa kuussa.

Käytännössä pankin taitaa kuitenkin määrittää se mistä saa halvimman asuntolainan.

modified sanoi:
Handelsbanken ei mitään kuluja jos nostaa automaatista alle viisi kertaa kuussa.

Käytännössä pankin taitaa kuitenkin määrittää se mistä saa halvimman asuntolainan.

Noniin se oli alle viis kertaa kuussa prkle, mää en lukenu sillon sitä lappuu tarkasti, ku automaattinostoihin tuli tuo mahdollinen palvelumaksu. Oon nostanu automaatista sen jälkeen yht. jotain 7 krt. ja vältelly palvelumaksua ku ruttoa.

Aasi minä:wall:

Muuten mielipiteen pankeista on, että ne ovat saatanasta ja yrittävät tuhota normikansalaisten mielenterveyden.

Olen www.op.fi tehokas käyttäjä, se kun on vakaa ja suomalainen. Sillä on paljon konttoreita joka kylässä. En tiedä olenko jotenkin helposti koijattavissa, kun minulla on sijoitusrahastoja, eläkevakuutus, käyttötili ja pian myös kotivakuutus saman konsernin alla. Pankkikortti minullakin on, joten en liikoja palvelumaksoja maksele.

Osuuspankissa on mulla tilit. Tyytyväinen olen ainakin tähän päivään saakka saanut olla. :) Maksuja menee pankkikortista 1€/kk.

Nordeasta ja Sampo pankista on kans kokemusta.
Nordeasta sain aika usein huonoa palvelua. Ei jumankauta pari akkaa osannu yhtään mitään. Jos kävit jonkun sopimuksen allekirjoittamassa tms, niin kohta sit soitetaan jo perään, että voisinko mennä pankkiin takaisin, kun mulle on annettu väärät paperit/yhdestä kohtaa unohtui mun allekirjoitus jnejne. Ja tuo kaikki siitä huolimatta, että asioin pankeissa todella harvoin. Avolla oli kans Nordeassa tili sekä laina, mutta eipä ollut hänkään tyytyväinen palveluun. Kävi esimerkiksi maksamassa lainan suunniteltua aiemmin pois, kun oli "ylimääräistä" rahaa. Jostain syystä pankkitäti ei sit osannutkaan koko lainaa avolta periä vaan joitain euroja vielä jäi. Luulisi, että jos lainaa on vaikka 2213 euroa jäljellä, niin silloin se asiakas maksaa 2213 euroa ja laina on sitten kuitattu. Vaikeaa? Ei pitäisi olla.

Sampo oli ihan ok.

Perkeles säästöpankin kaikki yhteydet oli eilen poikki. Ei toiminut kortti huoltsikalla eikä automaatista saanu rahaa klo 17:00. Tankki oli jo siinä vaiheessa täytetty. Ei ollut hauskaa. Säästöpankki perkele!

Nordeasta vaihdoin osuuspankkiin kun hain asuntolainaa: nordeassa olis pitänyt lähetellä kaikenmaailman lappuja ristiinrastiin ja siltikin olisi mennyt yli viikko kun olisin saanut rahat. Osuuspankkiin olin yhteydessä puhelimitse, kun saavuin konttorille meni siinä reilu tunti kun oli kaikki paperit täytetty ja lähdin sieltä shekki kourassa.

Nordea tarjosi marginaalia 0.5 osuuspankista sain 0.38 joten myös tuossa tietty iso syy vaihtoon.

modified sanoi:

Täällä Handelsbankenin tyytyväinen asiakas jo kohta kolmen vuoden ajan :thumbs: Ja kun tosiaan käyttää pääosin sitä muovirahaa, ei tarvitse tuosta nostokertojen rajoituksesta huolehtia. ;)

Nordeassa ainoastaan tili. Plussaa on se, että pienellä paikkakunnalla tuntee mukavan henkilökunnan ja saa hyvää palvelua + olen avainasiakas. Miinusta verkkopankista. Aivan liikaa ollut viime kuukausina sen kanssa käyttöongelmia. Tuossa minun nelkytsenttiäni.

karma sanoi:
Nordeasta vaihdoin osuuspankkiin kun hain asuntolainaa: nordeassa olis pitänyt lähetellä kaikenmaailman lappuja ristiinrastiin ja siltikin olisi mennyt yli viikko kun olisin saanut rahat. Osuuspankkiin olin yhteydessä puhelimitse, kun saavuin konttorille meni siinä reilu tunti kun oli kaikki paperit täytetty ja lähdin sieltä shekki kourassa.

Nordea tarjosi marginaalia 0.5 osuuspankista sain 0.38 joten myös tuossa tietty iso syy vaihtoon.

Saako kysyä mistä osuuspankista sait tuon ja oletko laskenut niin että 0.5 - jäsenetuna 0.12? Itselläni on myös asuntolaita eräässä pienen kaupungin op:ssa ja pitäisi yrittää saada vedätettyä marginaalia alas kun korontarkistuspäivä lähestyy.

Suomen keskuspankkihan varotteli, ettei pankit saisi antaa alle 0,5% marginaaleilla lainaa. Voihan se olla niin, että vain pienimmät pankit suostuvat tuosta joustamaan.

Itse käytin n. 25 vuotta OSUUSPANKKIA ihan hyvillä mielin, ei mitään valitettavaa ollut sen suhteen. Tuossa vuosi sitten ajattelin käytännöllisyyden takia avata itselleni toisen tilin Huuto.Net kauppoja varten ja ihanien Visa Electron korttien kuvavaihtoehtojen takia otin tilin SAMPO pankista. Sain itselleni kauniin mustavalkoisen kortin jossa Uuno Turhapuro pelaa tennistä :)

Osuuspankin käyttö muuttui minimaaliseksi ja loppujenlopuksi huomasin siirtäväni palkkanikin kulkemaan Sampoon. Nyt aiemman pankkini tili on vain sellainen tyhjä tili, jota säilytän, en tiedä edes minkä takia, ehkä sille joskus on käyttöä.

Miehelläni oli Säästöpankki mutta muuttaessamme yhteen asumaan hänkin hylkäsi Säästöpankkinsa 'taustatiliksi' kuten minäkin olin tehnyt ja otti itselleen Sampon. Ukko valitsi itselleen Nightwish Visa Electronin kun se oli paljon parempi kuin se aiempi SP:n ihmeellinen kukkakuvio/luontomaisema. Meillä kortin ulkonäkö ja se että Sampo sijaitsee täällä kävelykadulla parkkipaikkojen vieressä on noin niinkuin käyttömukavuudeltaan paras vaihtoehto ja siksi kaiketi Sampoa kannatetaan. Käsittääkseni lainatarjoukset ym ovat aikalaisen hyvällä mallilla Sampossa, näkee sitten paremmin jos joskus on aika sitä asuntolainaa ottaa.

Pariinkiin pankkiin pettyneenä siirryin Handelsbankin asiakkaaksi, jona viihdyin lähes viisi vuotta. Kaikin puolin asiallista palvelua. Sitten kun piti saada perheelle lainaa (n. 20.000 euroa) erääseen hankintaan, tyssäsi siihen että oltiin liian köyhiä. Toisella vartijan, toisella lähihoitajan tulot, ei luottohäiriöitä, mutta kaksi lasta rasitteena. Vaihdoimme Nooa Säästöpankkiin koska sieltä saimme haluamamme lainan. Huono puoli on että kk-maksu normipalveluille on 3e/kk. Mutta meille se oli pieni hinta siitä että saimme haluamamme lainan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom