Kokemuksia Cliosta/Civicista/A-Mersusta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja S225T
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

S225T

Mode
Kaupunki
Helsinki
Perheen kakkosauto alkaisi olla vaihdon tarpeessa.

Muutama vaihtoehto tässä päällimmäisenä:

Clio vm 2005-2006
MB A-sarja vm 2001-2004
Honda Civic vm 2003-->
Yaris 2006--> (nyt on Yaris 1999 ja hyväksi todettu - jos vaihtaa Yarikseen, mielummin uusi malli koska vanhassa tuntuu että vaihtaa samanlaiseen)

Kysymys kuuluu ko.autoista yleisesti, mitä kauhukertomuksia/kokemuksia löytyy?

Olen itse melko lailla uusien autojen perään, joten sikäli tuo Clio kiinnostaisi (vaikka olen joskus sanonut etten ranskalaista omaksi osta), lisäksi olisi "turvallisen" tuntuinen diili ottaa joku 2006-malli joka oli viimeinen vuosikerta ennen mallinvaihdosta.

Moottorit jne aika avoimin ovin - kaikki käy - mielellään manuaali mutta en usko vaimon vastustavan automaattiakaan. 4 ovea on must ja ilmastointi toki. Tykki ei tarvitse olla koska on 99,5% kaupunkiajossa, vuosittaiset km varmaan 5-8000.

Joten jos siis kokemuksia mistä tahansa näistä millä tahansa koneilla jne, niin mielellään kuuntelen!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Perheen kakkosauto alkaisi olla vaihdon tarpeessa.

Muutama vaihtoehto tässä päällimmäisenä:

Clio vm 2005-2006
MB A-sarja vm 2001-2004
Honda Civic vm 2003-->
Yaris 2006--> (nyt on Yaris 1999 ja hyväksi todettu - jos vaihtaa Yarikseen, mielummin uusi malli koska vanhassa tuntuu että vaihtaa samanlaiseen)

Kysymys kuuluu ko.autoista yleisesti, mitä kauhukertomuksia/kokemuksia löytyy?

Olen itse melko lailla uusien autojen perään, joten sikäli tuo Clio kiinnostaisi (vaikka olen joskus sanonut etten ranskalaista omaksi osta), lisäksi olisi "turvallisen" tuntuinen diili ottaa joku 2006-malli joka oli viimeinen vuosikerta ennen mallinvaihdosta.

Moottorit jne aika avoimin ovin - kaikki käy - mielellään manuaali mutta en usko vaimon vastustavan automaattiakaan. 4 ovea on must ja ilmastointi toki. Tykki ei tarvitse olla koska on 99,5% kaupunkiajossa, vuosittaiset km varmaan 5-8000.

Joten jos siis kokemuksia mistä tahansa näistä millä tahansa koneilla jne, niin mielellään kuuntelen!

Honda. Tarvitseeko muuta sanoa. Osta Clio ja huolettomat päivät on ohi. Mersun A-sarja? HAHA! :lol2: Siis...

Yariksesta ei ole kokemuksia noista, mutta uskoisin olevan ihan pätevä kärry.

En perustele mitenkään, voin vain sanoa, että Honda vie pisimmän korren joka osa-alueella.

[EDIT] Ja Hondassa kone kuin kone, pirteä ja menevä peli jokatapauksessa.

Tuota Clioa voisin myös haukkua parilla sanalla. Paska kakka. Aika paljon tullut ajeltua, exällä oli tuollainen..

Ei kylläkään kuluta paljoa, jos jotain positiivista pitää etsiä. Itse valitsisin noista kolmesta Hondan.

Onko tosiaan kyse näistä tuoreista vuoden-pari vanhoista Clioista?
No exällä oli 2004 malli. Oliko sillä nyt joku 80tkm ajettu kun erottiin, ja oli kyllä kuin olisi ajettu 200tkm. Kai se riippuu vähän käytöstäkin ja entisistä omistajista, mutta itselläni jäi kyllä todella pahat vibat.

Onhan se ihan nätti auto, kovin tyttömäinen, ja yllättävän tilavakin jopa. Mutta kun eih.. halpa, halpa, halpa. Kyllä sen oikeasti huomaa että siinä on säästelty valmistuskustannuksissa.

Jos pienehkö kauppakassi pitää olla ja Honda olisi yksi kiinnostavista merkeistä, niin entäs Honda Jazz: http://www.honda.fi/sw8491.asp

Juuri muutama tunti sitten puhuin yhden Jazzin omistajan kanssa ja hän kehui muunneltavuutta todella hyväksi.
Katsoi keskikulutuksen ja kertoi sen olevan 5.3l; matka-ajossa pääsee kuulemma 4.7l. Tämä Jazz oli varustettu sillä "tulevaisuuden automaattilaatikolla":)

Sen verran tuosta Cliosta uskallan sanoa, ettei Solid tarkottanu Twingoa vaan nimenomaan Clioa. Oli huollossa tuolla meijän korjaamolla:)

Kyllä se niin on että ranskikset jäävät pois tästä pelistä.
Hondat melko kiinnostavia, ihan omien kokemustenkin perusteella - myös Jazz vaikka hirivittävän näköinen vehje onkin ulkoa.
Vaan eipä tule minun ajoon.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä tunkeilen vielä kerran tänne...
Yks pikkuauto, joka on kovasti mun mieleen on Suzuki Swift:D Uus koppanen on oikeinkin vetävän näkönen.

Zone-sarja -42%
A-sarjan mersuissa aikapaljon outoja ratkaisuja jotka tuntuvat lompakossa kun sitä huollattaa. Eli huollot varsin kalliita ja muutenkin ei niin yleinen auto että olisi kaikki osat jne helposti ja edullisesti saatavilla. Muistaakseni jopa rengaskoko ei ollut varsin yleinen. Ja eipä ole omistajatkaan paljoa kehuneet tuota...

Näyttää kyllä siltä että japsiin suuntautuu, eipä tarvitse ainakaan etukäteen miettiä että pelittääkö. Joka ikinen japanilainen omassa taloudessa ollut tyyppiä pomminkestävä.
Uusi Swift on kieltämättä mielekkään näköinen ja varusteisiin nähden kohtuuhintainen.
Uuden mallin Yaris on varmasti kiinnostavin mutta hinnakkaanpuoleinen, siihen tosin saisi myös lisävarusteena esp:n vai mikä VCDSADEMJHGHSF se nyt Toyotalla onkaan. Kaikkiin pikkuisiin noita ei saa edes lisävarusteena.

Mä tunkeilen vielä kerran tänne...
Yks pikkuauto, joka on kovasti mun mieleen on Suzuki Swift:D Uus koppanen on oikeinkin vetävän näkönen.
Hehe, ittellä oli kans tollanen uusi Swift jonkun aikaa... oikein kiva peli eikä mitään moitittavaa. Kopperossa oli jopa jotain nykypäivänä harvinaista hauskaa persoonallisuutta. Meni myös vähiin tehoihinsa nähden radallakin kohtuu hauskasti. :)

http://irc-galleria.net/view.php?nick=foobari&image_id=43741608

Suositut

Back
Ylös Bottom