Kokemuksia Body-for-LIFE ohjelmasta?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kyllä ne ohjelmat siinä kirjassa tosiaan on niin kovaksikeitettyä peruskamaa, että monelle pitkäänkin treenanneelle tekisi hyvää lukea ja ottaa muutamaksi kuukaudeksi vaikka ihan "orjallisesti" käyttöön koko systeemi. Voisi tulla positiivisia yllätyksiä.
Ja tosiaan "tavikselle" suunnatuksi kirjaksi erittäin onnistuneesti ja ammattitaitoisesti kirjoitettu - amerikkalaisen hypettäen tietenkin, mutta innostavasti ja helppotajuisesti.

Olisinko ite? Rauhoitus nyt hiukan. Missähän kohtaa väitän moista? Olen noita Billin kirjoja lukenut (Anabolc Review ja Sport Supplement review) ja aina tuntuu kertaavan vain samoja asioita muutamalla uudella lisäravinteella mainostettuna. Sanon tässä oman mielipiteeni. Tarkennetaan nyt sitten että omalla kohdallani ei nuo Body for lifen ohjelmat enää innosta, kun niillä samoilla tuli aikoinaan saliharrastus aloitettua.

Olin ihan unohtaa että authorit pitää yhtä...

Heitit aika kovan yleistyksen hyvinkin suosituista ohjelmista ja toimintatavoista ilman mitään perusteluja, mutta kun sinulta pyytää yksilöityä kritiikkiä, sinulla ei ole mitään sanottavaa.

Toimintatapa on yleinen internetissä, lonkalta heitetään aivan tyhjänpäiväisiä negatiivisia kommentteja asiasta, johon itsellä ei kuitenkaan ole mitään annettavaa.

2008 vuoden alussa tein n.3kk ja paino putosi 104kg - 95kg.
Kuntohan tuossa kasvoi kivasti ja oli mukava palata lyhyisiin sarjoihin ja raskaisiin painoihin, kun ei puuskuttanut sarjan jälkeen. Aika rankkaa touhua, etenkin jos tekee vapailla painoilla esim. kyykyt.

Salireenejä olen edelleen tuolla systeemillä tehnyt, jaksotellen voimareenin kanssa.

Oon vaan selaillu kirjaa, niin voisko joku antaa esimerkki treeni ja ruokaohjelman kirjasta? Näkis vähän että minkä tyylistä settiä.

Ma: yläkropan treeni
Ti: 20 min intervalliaerobinen
Ke: alakropan treeni
To: 20 min intervalliaerobinen
Pe: yläkropan treeni
La: 20 min intervalliaerobinen
Su: lepo
Ma: alakropan treeni..jne

Muuten ruokaohjeet peruskamaa, vaikkakin vähän turhankin "perinteistä" sikäli, että rasvoja vältellään ehkä liikaakin. Yksinkertaistetusti ohjeena ottaa aina aterialla kämmenen kokoinen annos protskupitoista ruokaa, saman verran hiilaripitoista ja vapaasti kasviksia jne. Ateriat 6 x päivässä, osan voi korvata tietty Myoplexilla :)
Sunnuntaina (lepopäivänä) lupa syödä vapaasti, muuten ei systeemi möisi nyky-yhteiskunnassa :)

Punttitreenit tuolla ohjeistettu niin, että valitaan 1 "iso" liike lihasryhmälle, jota tehdään 5 sarjaa 1 min palautuksilla, jokaiseen painoa lisää ja toistot vähenee, viimeiseen taas kevenee ja lisää toistoja. Viimeisen sarjan jälkeen suoraan ilman lepoa 1 pitempi sarja jotain eristävää liikettä samalle lihasryhmälle.
Esim olkapäät:

pystypunnerrus
12x30
1 min lepo
10x35
1 min lepo
8x40
1 min lepo
6x45
1 min lepo
12x35
ja vipunosto sivulle: 12x15 ilman lepoa ed.jälkeen

Tuohon malliin kaikki.

Ja ne intervallit - esimerkkinä vaikka kuntofillari.

Kuvitellaan asteikko, jossa taso 10 on maksimiponnistus.

2 min lämmittely kevyesti
1 min taso 6
1 min taso 7
1 min taso 8
1 min taso 9
toista tasot 6-9 vielä 3 kertaa, jonka jälkeen:
1 min taso 10
1 min jäähdyttely kevyellä.

Oon vaan selaillu kirjaa, niin voisko joku antaa esimerkki treeni ja ruokaohjelman kirjasta? Näkis vähän että minkä tyylistä settiä.

Mulla yks kaveri on tehnyt tolla ohjelmalla noin kuusi vuotta ja on kyllä ollut tuloksekas ohjelma. Seuraavassa pieni tiivistelmä systeemistä:

Plussalla ollessa kroppa kaksi kertaa viikossa läpi (4 treeniä) ja miinuksilla ollessa 1,5 kertaa läpi (3 treeniä). Treeni menee suurin piirtein seuraavasti:

Jalat:
Takakyykky 12,10,8,6,12 + ojennus 12
SJMV 12,10,8,6,12 + koukistus 12
Pohkeet 12,10,8,6,12 + pohkeet is. 12
vatsaa

Yläkroppa:
Penkki 10,8,6,4,10 + penkki kp 12
Leuat 10,8,6,4,10 + alatalja 12
Pystypunnerrus kp 12,10,8,6,12 + pystysoutu 12
Hauis tangolla 12,10,8,6,12 + kp 12
Ranskalainen 12,10,8,6,12 + kp 12

Liikkeitä voi silloin tällöin vaihdella, mutta pääasiassa perusliikkeitä, joissa halutaan sitä kehitystä saada. Myös toistoja voi säädellä, jos haluaa esim. 15,12,10,8,12 tms. Tarkoitushan tossa on, että lämmitetään lihas pikku hiljaa ennen viimeistä rutistusta. Eli esim. kyykyssä 6:en on jo suht tiukka ja sitten viimeinen sarja 12 toistoa vaatii jo kaiken ponnistelun. Tästä suoraan ilman taukoa tekemään ojennukset ja sitten seuraava liike jne.

Ohjelma sopinee hyvin kalorisyklittelyn kanssa yhteen. Esim. kuusi viikkoa plussaa yhdistettynä 4 treeniä per viikko. Tämän jälkeen 3 viikkoa suhti kovilla miinuksilla (750kcal - 1000kcal) ja vain 3 punttia viikossa + 3 kertaa viikossa 20min intervallitreeni.

Heitit aika kovan yleistyksen hyvinkin suosituista ohjelmista ja toimintatavoista ilman mitään perusteluja, mutta kun sinulta pyytää yksilöityä kritiikkiä, sinulla ei ole mitään sanottavaa.

Toimintatapa on yleinen internetissä, lonkalta heitetään aivan tyhjänpäiväisiä negatiivisia kommentteja asiasta, johon itsellä ei kuitenkaan ole mitään annettavaa.

Pakko vielä palata tähän. Kirjanen on tarkoitettu aloittelijoille. Varmaan kaikki tästä yhtä mieltä. Kirja ei tarjoa mitään mullistavaa (tänä päivänä), ei harjoittelun eikä ravintotiedon puolesta ja miksi tarjoaisi kun se julkaistiin ensi kerran jo 1999.

Omasta mielestäni en todellakaan antanut negatiivista arvioita kirjasta. Kerroin oman mielipiteeni ja se on aika yleistä ja tuskin millään tavalla tuomittavaa millään Forumilla. Keskustelua harvoin syntyy ilman mielipiteitä.

Sinun kommenttisi ei ollut yhtään parempi vaan tyypillinen internetin keskustelupalstoilla tapahtuva asioihin ylireagointi, mitä myös tapahtuu valitettavan usein.

Oliko kyse sitten itse Bill Phillippsistä tai EAS:n maininnasta? Olisin varmasti voinut sanoa jotain pahempaakin. Eikä minulla ole mitään Billiä vastaan. Hänhän vain yhdisti harrastajakommuunin ja markkinoinnin niin ettei se vaikuttanut mainonnalta. Fiksua. Kaikki kunnia self-made miljonäärille.

Ja vielä lopuksi, ettei kenellekkään jäisi käsitystä, että täällä vain teilaan julkaisun ja sen tekijän, niin omistan itse kirjan englanninkielisen version ja voin sitä suositella aloittelijoille ja varauksin pitemmälle ehtineillekin. Äskeinen pikainen haku osoitti, että suomenkielistä versiota saa ostettua erittäin edullisesti sieltä sun täältä. Jos kirja kiinnostaa, niin hinta ei ainakaan ole este sen hankkimiselle.

Peace.

Tuohan vois toimiakki (näköjään toimiikin) :D Ei näytä olevan mitään kevyttä treeniä, ainakin mulle alle 3 min palautukset on tuskaa :D

Kiitokset muuten S225T ja Timo86

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mäkin ostin tuon kirjan kun halvalla sain :D Muttas tahtoisin viisaimmilta kysyä, jotta mitenköhän tuo toimis jos ton puntti osion hoitais arskan kultaisella kuutosella ja söis ja vetäis noi aamu 20min reippailut kuten tuossa kirjassa?

Mä en ole tuota ohjelmaa tosin aloittamassa vasta kuin tammikuussa, mutta parempi yrittää ottaa etukäteen selvää asioista.

^^ Eipä sillä nyt hirveästi ole merkitystä että kummalla tavalla treenaa. Hyviä perusliikkeitä kummassakin ohjelmassa.

Huvittaa vaan noissa jenkkihömpötyksissä se ylimääränen hypetys siitä että kuinka koko elämäsi muuttuu kertaheitolla jne muuta paskaa.

Ja lopussa olevat "before - after"- kuvat eivät saletisti ole 2kk treenillä saavutettuja :hyper:

^^ Eipä sillä nyt hirveästi ole merkitystä että kummalla tavalla treenaa. Hyviä perusliikkeitä kummassakin ohjelmassa.

Huvittaa vaan noissa jenkkihömpötyksissä se ylimääränen hypetys siitä että kuinka koko elämäsi muuttuu kertaheitolla jne muuta paskaa.

Ja lopussa olevat "before - after"- kuvat eivät saletisti ole 2kk treenillä saavutettuja :hyper:

Ei olekaan vaan 3kk.

:)

Nostellaan vähän tätä vanhaa ketjua ylös. Eli itse aloitin saliharrastuksen tällä body for life ohjelmalla, joitain vuosia sitten ja tein sitä about melkein vuoden ja voin sanoa, että on hyvä ohjelma aloittelijoille. Painoissa oli aluksi vähän hakemista ja siinä meni viikko tai kaksi, mutta lopulta kun sai ne kohdilleen niin treenaaminen oli mukavaa ja tuloksia alkoi tulemaan parin kuukauden treenaamisen jälkeen, eli voimaa tuli lisää ja lihaa myös. Vuoden treenattuani tuolla ohjelmalla, olin saanut kiinteän kropan ja lihasta + sixpackin, mistä kaikki jonnet unelmoi -.- se oli kyllä kovan työn takana. :D
Niin ja harrastin samalla thaiboxingia ja juoksua, niin ja proteiinia sai vetää kaksin käsin. :)
Nyt aloittelen uudestaan tämän ohjelman ja ilmoittelen 6 kk päästä miten on mennyt, jos jotain kiinnostaa. :)

Ittekin tuli puolisen vuotta vedettyä tuota. Yllätys oli, että voimaa tuli lisää. Huono puoli sitten se, että etenkin jalkatreeneissä treeneistä tuli yksinkertaisesti niin raskaita, että niitä ei enää odottanut yhtään innolla/ilolla vaan pelkällä kauhulla ja elämäni ainoa ponnistuspäänsärkykin iski kerran kyykkyä+askelkyykkyä vääntäessä.

Nyt kun tekee tota Wendlerin 5/3/1 niin siinäkin kyllä suht finaalissa on pitkien apuliikesarjojen jälkeen, mutta on ihan eri meininki tehdä 5x10 hapottavaa sarjaa kuin 12+12 toistoa siten, että jälkimmäinen on tappokova. Eli siis toi 5x10 ei ainakaan mulla käy samaan tapaan NIIN raskaasti päälle.

Oho, my bad mutta silti, ei ikimaailmassa, ei edes amerikanpuuroilla. Jos kyseessä olis ees vuos mut ei todellakaa 3 kuukaudes :hyper:

Aika hyvinhän se ilme muuttuu, kun kuoritaan siitä 3kk kunnon dieetillä läskiä pois ja saadaan hieman lihasta, ei ne niin ihmeellisiä kuitenkaan ole. Pari suht kovaa jantteria, mutta loput enemmän tai vähemmän ihan normaaleja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom