Kokeilemisen arvoiset ruoka-aineet/elintarvikkeet!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pardun
  • Aloitettu Aloitettu
Elikkäs ideana on että porukka laittaa tänne jonkun elintarvikkeen, minkä ovat ostaneet/maistaneet ja todenneet hyväksi/hyvänmakuiseksi yms yms. Sitten vain muille kertomaan mikä tämä tuote oli ja miksi se oli hyvä.

Itse ostin tänään juustoportin asidofilus bifidus-jogurtin, joka oli vaniljanmakuinen, ja ai että oli kyllä huikeaa!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jumalauta.

Bataatti ja kaneli on jotain uskomatonta. Helppo ku perse. Bataatti mikroon 10minsaksi ja voila, haarukalla naamariin tai nyrkillä.

Tai sitten uunissa 200'c 1h.

Ite tykkään kuoria batskun ja lyödä uuniin, ja oikein KORVENTAA sen pinnan (ei mustaksi, mutta semmoseksi nahkiaiseksi), ja sitten antaa kylmetä ja tahmentua ja lisätä kanelit ja vetää nassuun. Voisin oikeastaan syödä joka päivä. Kokoajan. Sääli että se on niin kallista. :/

Ja häröä miten moni ei ole syönyt bataattia kuin jossain fucking pussikeitossa tai raxissa. "Joo, sehän on vähän ku porkkanaa." :F

Syö ehrmannia, ei mitään jogurtteja :)
Mutta asiaan.

Chilikastike:
Frank's RedHot XTRA hot. Se normihottikin on hyvää, mutta toi on erittäin hyvää!

Löytyy ainakin cittareista ja joistain k-marketeista.

Santa Maria: american BBQsauce - kentucky whiskey. Tuota paistettujen munien päälle. Ai vittu kun on hyvää! Ei mun mielestä oikeen sovi ainakaan possulle.. Kanan kanssa en oo kokeillu mut parhaita munia ikinä mitä oon munille laittana!

Santa Maria: american BBQsauce - kentucky whiskey. Tuota paistettujen munien päälle. Ai vittu kun on hyvää! Ei mun mielestä oikeen sovi ainakaan possulle.. Kanan kanssa en oo kokeillu mut parhaita munia ikinä mitä oon munille laittana!
Kanan kanssa hyvää, nam nam.

Tätä pitää kokeilla huomenna, molemmat on suurinta herkkua. :kuola: Eli kuoritko, laitat viipaleiks ja mikroon?

Esimerkiksi. Mun yleisin pikahätänopee tyyli tehä bataatti mikrossa on kuoria (vittumaisuusasteikolla 1-10 tää on siinä 8-9 paikkeilla koko duunista) ja lyödä keskeltä kahtia että kypsyy tasasesti, lyödä haarukalla parit reiät ja laittaa mikroon, mutta ihan hyvin se kypsyy jos tarpeeksi kauan antaa olla kokonaisenakin.

Ihan viimisen päälle helmeä tulee nimenomaan tolla sun tyylillä, eli kuori, paloittele ja enjoy. Lopuksi vasta kanelit. Ja vielä kylkeen palottelee omenan. Kylmä omena + lämmin bataatti + kaneli = täydellinen postworkout.

Mulle henk.koht. tuli ihan tolkkurevelaationa että bataatin ja perunan voi kypsentää mikrossa. Bataatin varsinki. Ihan viimisen päälle helmeä hommaa ku ei jaksa kokata. Batsku + omppu + kanelit + raejuusto on monet treenibuusterieväät hakannu satsi.

Perunoita en ole pariin vuoteen keittänyt enää kattilassa, kun ne saa valmiiksi selvästi nopeammin mikrossa. Ja se siitä OT:sta.

Go Greenin Mustat pavut on oikeen namia ja helppo välipala taikka nopee lisuke siihen kanan/muun lihan viereen. Niit voi vetää haarukalla siit boksist ihan sellasenaan, ku ei tartte kypsentää tai sitten voi heittää ne, tomaattimurskaa ja sipulii yms. kattilaan ja tulee hyvä kastike. Protskuu, hiilareit ja kuituu hyvin ^^ I like!

Sit tota bataattii voi soveltaa viel monel muullakin taval... Mun perus on et keitän sen niinku perunan eli ku tulee salilt nii leikkaan bataatin sopiviks paloiks ja heitän vaa vetee ja vesi levylle kuumenemaan siks aikaa ku äijä menee suihkuun, keitä sitä niin kauan et on pehmee ja jos oot keittäny kuorineen niin kuorit (taas niinku perunan).
Nyt ku grillikausi on avattu nii leikkaa bataatist sellasii siivui ja valele vähän öljyl, sit grillii kunnes ruskeit ja pehmeit. Suolaa ja pippurii pääl.
Ja yks perus on viel et batsku pieniks kuutioiks ja öljyy pannul. Siin sit ruskistetaan. Hyvä lisuke jo niin, mut saa aikaseks vaik pyttipannun ^^

Sit tota bataattii voi soveltaa viel monel muullakin taval... Mun perus on et keitän sen niinku perunan eli ku tulee salilt nii leikkaan bataatin sopiviks paloiks ja heitän vaa vetee ja vesi levylle kuumenemaan siks aikaa ku äijä menee suihkuun, keitä sitä niin kauan et on pehmee ja jos oot keittäny kuorineen niin kuorit (taas niinku perunan).
Nyt ku grillikausi on avattu nii leikkaa bataatist sellasii siivui ja valele vähän öljyl, sit grillii kunnes ruskeit ja pehmeit. Suolaa ja pippurii pääl.
Ja yks perus on viel et batsku pieniks kuutioiks ja öljyy pannul. Siin sit ruskistetaan. Hyvä lisuke jo niin, mut saa aikaseks vaik pyttipannun ^^

Joo! Tuo bataattipyttäri on ihan parasta. Tässä on ihan mahti ohje sille. Ihmettelen tuota sun keittämistä? Pannulla paistaessa niistä tulee kamalaa muusia kun keität ne ensin. Ei niitä tarvi keittää, kun heität 2rkl vettä ja kannen päälle niin ne höyryttyy ja kypsyy semmosiksi napakoiksi, ja tulos on 100% pyttärin koostumus, eli kiinteät bataatit. Ite diggaan tuosta bataatti + punasipuli + omena-pyttäristä jauhelihapihvien kans.

Ma en ikina kuori bataatteja, pesen vaan... Pitaisko ne kuoria?

Kanelibataatti lahtee kokeiluun tanaan, koska molempia sattuu olemaan kaapissa. Kuulostaa herkulliselta!

Naudan/ vasikan maksa + balsamico sipulikastike.

Maksasta ohuita viipaleita, nopea paisto ja suolaa pippuria.
Kastike ensin tulille, sipulia viipaleina, freesataan oliiviöljyssä. päälle hyvä möykky voita, reilu loraus balsamicoviinietikkaa ja haudutellaan että sipulit on pehmeitä. Sitten vaan maksan päälle.

Ettei menis ihan kokkiketjuksi niin lukitsen vastauksen... Maksa!

Ma en ikina kuori bataatteja, pesen vaan... Pitaisko ne kuoria?

Kanelibataatti lahtee kokeiluun tanaan, koska molempia sattuu olemaan kaapissa. Kuulostaa herkulliselta!

No siis riippuu miten ituhippi olet, mutta jotain proteiinia salpaavia fytaatteja tjs on kuoressa, ja eniten jopa. Enemmän kuin esim perunankuoressa tai muiden mukulakasvien kuorissa. Eli jos jotain, niin bataatti kannattaa kuoria. Sinäsä sääli, koska paksusta kuoresta todennäköisesti tulis aika kivan rapsakka.

Kerro miltä maistu kanelibataatti! :) Ja suosittelen tosiaan sitä kylmää omppua siihen kylkiäiseksi!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom