Koirien ruokintapulina (barffaus, nappulamerkit...)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Elenya
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla on jus ostettu j&v kana-riisi säkki täytyy seurailla. J&v energyä oli tota ennen ja piereskely on ollut huimaa. Tolle saa jostain syystä syöttää reilusti isompaa annosta kuin ohjeissa on, liekkö talvikaan vaikuta ku sisällä on ja maks 10km lenkkiä päivä ny kun käsi on mulla paketissa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jahti ja vahti tehdään saksassa Joseran tehtaalla, se siirty sinne jo joitain vuosia sitten jos en väärin muista.
Edullisista nappuloista pidän sitä yhä yhtenä parhaimmista, Joseran omat nappulan on myös hyvää kamaa, joskis tietty kalliimpia (n.50€/15kg)
Energialla nää munkin piereskeli ihan hirveesti, kanariisi lihojen kera on uponnut ja jätökset olleet "siistejä"

Mulla on saku syönyt lähes koko ikänsä(3,5v) tuota Jahti&Vahti Energiaa, mitään muutoksia en ole huomannut. Annan myös isomman annoksen kuin ohje käskee, sekä lisäksi koirien omega öljyä. Turkki ja muukin yleiskunto pysynyt todella hyvänä, vaikka nuorempana vatsa tosi herkkä olikin.

Muuten onko kukaan huomannut että jahti&vahti ruuassa on laatu muuttunut? Meillä alkukesästä ostettiin uusi säkki jonka mukana alkoi koirat paskoa vihreetä/vaaleaa shittiä. Seuraava säkki taas ei aiheuttanut tuota kun oli ilmeisesti vanhempaa erää ja sen jälkeen on ollut taas vihreää/vaaleaa shittiä. Muuallakin netissä ollut juttua että ilmeisesti tuotanto siirtynyt jonnekin venäjälle tai jotain. Tein sitten tuolla ruualla sellaisen kokeen että lisäsin ihan rainbow nappulaa tuohon ja kummankin koiran shitti muuttui tummemmaksi ja vihreys loppui.

Täällä sama, extra energia tuli vihertävänä ulos. Nyt on erinäisten kokeilujen jälkeen menossa Valion High Energy -pelletit. Ihan jees kamaa toistaiseksi.

Omat allergiset koirat syö Brittin Lamb&Riceä. Tai toisella on keliakia ja toisella muuten vaan herkkä maha, ripulilla millo mistäkin. Toi Britt on sopinu molemmille, eikä oo mitenkään ihmeellisen kallista edes.

Mull sama oman kanssa. Herkkä vatsa, millon mistäkin menee löysäksi. Vehnä laittaa koiran hinkkaamaan turpaansa ja kävelemeään seiniä hinkaten, joten toi Brittin lammas&riisi on toiminut hyvin.

Olis kiva kun olis laadukasta suomessa tehtyä kuivaruokaa... luulis tota kysyntää olevan? Tekis mieli ton takia vaihtaa itse tehtyyn safkaan.

Jos pelkkää nappulaa piskeilleni syöttäisin, niin Orijen vaikuttaisi olevan laadukkain vaihtoehto (tietty koirakohtaista, mikä kenellekin sopii). Nyt ovat pitkälti raakaruoalla, ja Acanan kuivanappulaa saavat lisänä tai reissussa sillon tällöin. Hyvä sekin, sontivatkin pieniä ja kiinteitä jätöksiä. RC:stä olen kuullut paljon huonoa, ja meillä kun labbis sitä söi, niin teki suorastaan kaksinkertaisia triplapaskoja tuohon Acanaan verrattuna. En nyt sano, että välttämättä huonoa olisi, mutta hinta-laatusuhde ei välttämättä ihan ole kohdillaan.

Mulla on jus ostettu j&v kana-riisi säkki täytyy seurailla. J&v energyä oli tota ennen ja piereskely on ollut huimaa. Tolle saa jostain syystä syöttää reilusti isompaa annosta kuin ohjeissa on, liekkö talvikaan vaikuta ku sisällä on ja maks 10km lenkkiä päivä ny kun käsi on mulla paketissa.

Meillä tuota kanariisiä ei olla enää olla syötetty, mutta just tuo extra energyä vien joka aamu yhen ämpärillisen nappulaa jos kipoissa on tilaa ja käyn tarkistaas iltasella tarviiko yöksi lisätä. ylensä ei. Sään vaihtelun ja muun huomaa ruuan kulutuksessa meillä hyvin. En ole kyllä huomannut mitään kummempaa nappuloiden vaihteluja. annostelu ohjeita en ole lueskellut mutta en kyllä ole tutustunut lihavaan huskyakaan no ehkä hieman nuo leikatut nartut pyöristyy mutta näyttävät tosi hyviltä edelleen.

Meidän koirat syövät ja voivat hyvin Jahti&Vahti extra energiaa syömällä.

Haluaisin syöttää vain raakaa lihaa, lihaisia luita, kasvismössöä, yrjölää jne. mutta harmillisesti koiruus ei pysy lihassa sillä. On muutenkin luikku ja kasvuiässä vielä, joten pääasiassa nappulalla mennään. Ehkä vain n. 1/3 aterioista on tuoretta, mutta tällä tavalla voi olla huoletta vitamiineista ja muista ravintoaineista. Nappulan kanssa on ollut hieman ongelmia löytää herkkävatsaiselle sopiva. Tällä hetkellä tyyppi syö Golden Eaglen Holistic ruokia (en halua syöttää vain yhtä nappulaa kerralla), jotka ovat kaikki tähän mennessä sopineet loistavasti. Ruokaa voi vaihtaa ilman sekoittelua, eikä mitään vatsavaivoja ole tullut. Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan jos kotona on herkkävatsainen koira, tai jos muuten haluaa syöttää useampaa nappulaa vaihdellen. Golden Eagleen päädyinkin juuri tuon takia kun kuulin, että ne joille ruoka sopii, sopii yleensä myös kaikki muut saman merkin ruoat jos allergioita ei ole, ja siten mahdollistuu monipuolisempi ruokailu nappulallakin.

Mun koiralla on Orijenia kupissa aina, ja varsinaisena ruokana syötän raakaa lihaa, luita, kanansiipiä jne. Usein heitän kuppiin myös omia pöperöitäni. On hyvässä lihassa ja muutenki voi hyvin :)

En jaksanut kahlata, onko kukaan linkittänyt aiemmin, mutta tuossa Dog Food Reviews - Main Index - Powered by ReviewPost olisi hyvä sivusto, jossa on analysoitu, mitä nappulat oikeasti sisältävät ja arvosteltu niitä semi-tieteellisesti.

Meillä koirat syövät Jahti&Vahtia (pääasiassa) Taste Of The Wildia ja Canidaea satunnaisesti sekä säännöllisesti lihaa ja luita Kennelrehulta.

Suositut

Back
Ylös Bottom