En mäkään nyt herranjestas punnitse sitä ruokaa koko ajan! :D Itse pidän sitä pussin merkintää kätevänä, sillä yleensä jos vaihdan ruokamerkkiä katson ensin että miten ohjeistetaan. Sitten mittaan ruoan ohjeen mukaan ja jatkossa annan summan mutikassa, kun ei mulla ole mitään mittakippoa, kauhalla vaan lappaan. Jos on löysä päivä annan kaksi tasakauhallista ja jos on aktiivipäivä annan kaksi kukkurallista kauhallista. :D Mä olisin varmaan syöttänyt triplamäärät päivässä tuolle koiralle kun se mulle tuli ilman noita pussimerkintöjä. Ehkä se silmä harjaantuu vuosien varrella ja oppii arvioimaan ilman niitä merkintöjäkin.
Mä olen päätynyt tuohon Golden Eaglen holistiseen isojen koirien nappulaan ihan sitä kautta, että se pitää kakkamäärän normaalina ja kiinteänä. Olen käynyt läpi J&V:t ja Frank's pro goldit ja maha oli aina löysällä. Tuo pelittää, vaikka maksaakin hunajaa. Tosin mulla on vaan yksi koira.
Meillä tuo Golden Eagle aiheutti pienellä koiralla (5-6 kg) sitä, että vatsa meni liiankin kovaksi. Nyt Royal Caninia käytettäessä vatsa on ollut kunnossa.
Nappulan lisänä saa päivittäin sopivaa kotiruokaa: lihaa ja kasviksia. Perunaa ei saa antaa ja riisiä ei syö .