"Koiranruoat" ihmiselle?

Ja huomen aamuna: koiralle mysliä,pari sämpylää juuston ja makkaran kera sekä appelsiini mehua ja loppuun prodejuoma. Itselle kulhollinen nappuloita,lohiöljyä ja hieman raakaa jauhelihaa.... on ainakin helppo aloittaa dietti.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
http://www.kennelrehu.fi/hinnastot.html

Meillä on koira raakaruokinnalla ja syötetään kennelrehun tuotteita. Ruokavaliossa on ollut raakaa lohta, kypsää poroa, naudan jauhelihaa, naudan mahaa, kalkkunaa ja kanaa. On kyllä sen verran etovia ainakin minun makuun, etten ihan heti omaan suuhuni työntäisi. n. 500g annospusseihin pakattu ja illalla otan aina aamuruoan sulamaan. Aamulla kupin pohjalla on desin verran pussin läpi tullutta veren ja kudosnesteen sekoitusta. Itse lihaklönttiä sitten kun vähän sekoittelee niin siellä on rustonpätkää, paksua verisuonta ja muuta kivaa mukana, riippuen vähän minkä elukan liha kyseessä.

Ootko koittanu tarjota muillekin safkojas, onko tullu haukkuja?

Onko tehny kertaakaan mieli ottaa talon nurkilta ajoa?

Ehkäpä olen saattanut tarjota ruokia mainitsemattomalle kohderyhmälle kertomatta taustoja tarkemmin... En tiedä mitä laki tuohon sanoo, mutta hyvin maistuu kunnes kerrotaan mistä ruoka on. Kennerehulta minäkin ostan. Esimerkiksi joku sydänjauheliha (2,9e/kg) ei ole kovin kallista ja silti syötävää. Merilevällä on nykyään hintaa 800g/6,5e, mutta sitä sai ainakin joskus paikalliselta eläinkauppiaalta 5kg pöntöissä (hevosille) hintaan 20e. Eläinten merilevä sisältää muistaakseni 20% proteiinia ;) Ja tuo merilevä menee ihan hyvin jos hurauttaa blenderillä vihermehuksi. Kyllä tämä aina hippien roskiksista tonkiman ruuan voittaa.

Erotatko koiranruoan pateesta?
http://blogs.helsinki.fi/asmi/2009/05/12/tutkimus-ihmiset-eivat-erota-koiranruokaa-pateesta/

Lohiöljyä? Levää? Nam nam! Mä muuten en edes tiennyt, että koirille syötetään noita. Mihin tuota lohiöljyä voi käyttää ruuanlaitossa? Eikö se maistu kammottavalle?

Lähinnä olen miettinyt noiden kanankaulojen sopivuutta naposteluruuaksi. Ulkoisesti näyttävät jopa lihaisemmilta kuin siipipalat (joissa muuten koiralle tarkoitetut versiot näyttävät jopa ihmistavaraa laadukkaammilta). Viimeistään kesällä täytyy kokeilla millaisia noista tulisi grillaamalla.

Itse joskus kersana tuli syötyä niitä koiralle tarkoitettuja pipanoita, Maku oli ihan ok vähän ku näkkileipää :D mutta kyllä lykkäs sellaisen ripulin perään että ei ole kyllä tarvinnut sen jälkeen koittaa.

Miksi ihmeessä pitäisi vetää koiranruokaa? Siis pelkästään halvemman hinnan takiako?

Eikös siinä ole kaikenmaailman roskaosat jauhettu mukaan esim. jauhelihoihin?

Eikö kannata ajatella hinnan lisäksi myös laatua ja ravintoarvoja?

Itse haen jauhelihani suoraan teurastamolta ihan sen takia että teidän saavani parasta mahdollista laatua. Laatu näkyy muuten ihan jo paistinpannulla mausta puhumattakaan (alle 5% rasvaa). Näin liha ei edes maksa paljoa kun jättää välikädet pois.

Mieluummin hyvää ja halpaa kuin vaan halpaa.

itsellä nousi tässä jonkin aikaa mieleen että minkähänlaista tavaraa tällaiset kissanruokapurkit on?
kattelin s-marketissa että oli tonnikalavaihtoehtojakin. maku saattaa vain olla aika tyrmäävä

Kennerehulta minäkin ostan. Esimerkiksi joku sydänjauheliha (2,9e/kg) ei ole kovin kallista ja silti syötävää.

No ei ainakaan hinnan puolesta, halvinta nauta-sikaa saa melkein aina alle 4 euroo kilo, halvimmillaan tarjouksessa yleensä 2,80-3,30€/kg.

No ei ainakaan hinnan puolesta, halvinta nauta-sikaa saa melkein aina alle 4 euroo kilo, halvimmillaan tarjouksessa yleensä 2,80-3,30€/kg.

Toi ihmisten halvin sikanauta on samaa tavaraa kuin koirille tehty jauheliha. Sydänjauhelihassa taitaapi olla vähemmän rasvaa.

Mä ostin paikallisesta sittarista kananpojanpaistisuikaleita neljä 300 gramman pakettia 2 eurolla. Kilohinta siis 1,67 €/kg.
Muutenkin esim. päiväyskamaa, jossa on vielä esim. kaksi käyttöpäivää saa tosi edullisesti. Vasikkaa, naudanulkofilettä ym.

Mutta jos haluu olla erilainen, niin siitä vaan ja oishan se tosi kurkoo tarjota itse tehtyy kanankaulaa treffeillä :)

Eipä oo tullut kenneleistä ym. ruokaa vielä haettua, mutta kyllä mä uskon että huomattavasti parempaa sapuskaa niistäkin saisi, entä mitä kauppojen eineshyllyt on tulvillaan. Uskon, että lähes varmuudella saisin parempi laatuista lihaa niistä koirien kanankauloista kuin vaikkapa kauppojen nuggeteista ja niin päin pois. Ei koirillekkaan syötetä sellaista moskaa mitä niihin menee ja tuntuupa nuo sieltä kauppjen hyllyiltä kuiten katoavan, eli jokuhan nekin sieltä syö.

Mä ostin paikallisesta sittarista kananpojanpaistisuikaleita neljä 300 gramman pakettia 2 eurolla. Kilohinta siis 1,67 €/kg.
Muutenkin esim. päiväyskamaa, jossa on vielä esim. kaksi käyttöpäivää saa tosi edullisesti. Vasikkaa, naudanulkofilettä ym.

Mutta jos haluu olla erilainen, niin siitä vaan ja oishan se tosi kurkoo tarjota itse tehtyy kanankaulaa treffeillä :)

1,67e/kg hintainen kaupan suikalepaketti oli varmaankin marinoitua tavaraa? Jokainen itse järjestelee pienessä mielessään järjestyksen, mutta minusta vanhaksi menevä liha menee järjestyksessä jopa eläinruoan alapuolelle. Viimeisen päiväyksen lihat saa muuten kaupan roskiksesta seuraavana päivänä ihan maksutta, joten 1,67e/kg on ryöstöä!

Kanankaulat eivät ehkä ole mitään treffiruokaa, mutta massaruokana niitä voi vetää kilokaupalla ilman pelkoa vararikosta. Eikä ole vaaraa että suuhun menee pilaantunutta lihaa :)

Millainen rakenne on kanankaulassa? Eikös siinä ole jonkinlainen rustoputki, kurkkutorvi mukana? Tarkoitan siis, että onko niitä hankala syödä kypsennettyinä vai ovatko silloinkin rakenteeltaan jotenkin rustoisia? Voisivat olla aika nameja vaikkapa luumuilla täytettyinä.

Sydänjauheliha saattaisi myös olla tosi hyvää. Itse ostelen aina silloin tällöin porsaan sydämiä ja kieliä, ne ovat keitettyinä varsin makoisia. Puolisolta tosin meinaa lentää yrjöt kun popsin niitä lasten kanssa :)

Noista rustoista ei kannata huolehtia. Niistä saa maukkaita liemiä helposti. Samoin sitkeämpiä osia haduttamalla piiiitkään saa kaikkein maukkaimmat ruuoat.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom