- Liittynyt
- 20.5.2003
- Viestejä
- 1 593
Tilasin siis reilu 2 viikkoa sitten MP3-soittimen eräästä Turkulaisesta atk-alan kaupasta ja maksoin tuotteen Solo-palvelulla samantien toimituksen nopeuttamiseksi. 2 viikon kuluttua kirjoitin sähköpostitse tiedustelun asiasta ja tänään soitin perään - kävi ilmi ettei sitä sähköpostia oltu edes luettu, kuulema kiirettä pitänyt.
Liikkeen toimistusehdoissa kyllä mainitaan että myyjä ei vastaa viivästyksestä mikäli toimitettavaa tavaraa ei ole saatavilla. Kyseessä lienee tilanne ettei tuotetta ole alunperin varastossa ollutkaan. Siellä lukee myös että myyjä voi asiakkaan halutessa antaa arvion uudesta toimitusajasta johon sanottiin "en kyllä osaa sanoa yhtään, voin laittaa viestiä eteenpäin sisäänostajalle".
Toimitusehdoissa mainitaan myös näin että "ellei toimitusajasta olla sovittu, myyjä toimittaa tilatut tuotteet heti kun tavaraa on saatavissa". Hommahan meni tilauksen yhteydessä kuitenkin siten että tilatessa oli pop-valikko johon valitsin toimitusajaksi "1 viikko".
Lisäksi mainitaan että "omistusoikeus siirtyy ostajalle kun kauppahinta on kokonaisuudessaan maksettu".
Kysymys kuuluukin: mikä on kuluttajan kannalta kohtuulliseksi nähtävä toimitusaika tällaisissa, alkaa kohta savu nouseen korvista nimittäin... tekis mieli kohta lähettää pommi sinne kauppaan...
:curs: :curs: :curs:
Liikkeen toimistusehdoissa kyllä mainitaan että myyjä ei vastaa viivästyksestä mikäli toimitettavaa tavaraa ei ole saatavilla. Kyseessä lienee tilanne ettei tuotetta ole alunperin varastossa ollutkaan. Siellä lukee myös että myyjä voi asiakkaan halutessa antaa arvion uudesta toimitusajasta johon sanottiin "en kyllä osaa sanoa yhtään, voin laittaa viestiä eteenpäin sisäänostajalle".
Toimitusehdoissa mainitaan myös näin että "ellei toimitusajasta olla sovittu, myyjä toimittaa tilatut tuotteet heti kun tavaraa on saatavissa". Hommahan meni tilauksen yhteydessä kuitenkin siten että tilatessa oli pop-valikko johon valitsin toimitusajaksi "1 viikko".
Lisäksi mainitaan että "omistusoikeus siirtyy ostajalle kun kauppahinta on kokonaisuudessaan maksettu".
Kysymys kuuluukin: mikä on kuluttajan kannalta kohtuulliseksi nähtävä toimitusaika tällaisissa, alkaa kohta savu nouseen korvista nimittäin... tekis mieli kohta lähettää pommi sinne kauppaan...
:curs: :curs: :curs: