Kohtuullinen toimitusaika?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja muffy
  • Aloitettu Aloitettu
Tilasin siis reilu 2 viikkoa sitten MP3-soittimen eräästä Turkulaisesta atk-alan kaupasta ja maksoin tuotteen Solo-palvelulla samantien toimituksen nopeuttamiseksi. 2 viikon kuluttua kirjoitin sähköpostitse tiedustelun asiasta ja tänään soitin perään - kävi ilmi ettei sitä sähköpostia oltu edes luettu, kuulema kiirettä pitänyt.

Liikkeen toimistusehdoissa kyllä mainitaan että myyjä ei vastaa viivästyksestä mikäli toimitettavaa tavaraa ei ole saatavilla. Kyseessä lienee tilanne ettei tuotetta ole alunperin varastossa ollutkaan. Siellä lukee myös että myyjä voi asiakkaan halutessa antaa arvion uudesta toimitusajasta johon sanottiin "en kyllä osaa sanoa yhtään, voin laittaa viestiä eteenpäin sisäänostajalle".

Toimitusehdoissa mainitaan myös näin että "ellei toimitusajasta olla sovittu, myyjä toimittaa tilatut tuotteet heti kun tavaraa on saatavissa". Hommahan meni tilauksen yhteydessä kuitenkin siten että tilatessa oli pop-valikko johon valitsin toimitusajaksi "1 viikko".

Lisäksi mainitaan että "omistusoikeus siirtyy ostajalle kun kauppahinta on kokonaisuudessaan maksettu".

Kysymys kuuluukin: mikä on kuluttajan kannalta kohtuulliseksi nähtävä toimitusaika tällaisissa, alkaa kohta savu nouseen korvista nimittäin... tekis mieli kohta lähettää pommi sinne kauppaan...

:curs: :curs: :curs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mun mielestä korkein aika sais olla toi viikko. Itse olen kråcklund recordsilta saanut kahdessa päivässä ja Suomen sisun kanssa taisi mennä vähän yli kuukausi.

Jotkut nettikaupat tekee kanssa sillein että odottavat että esm. 10 ihmistä tilaa saman tuotteen, jonka jälkeen liike vasta sitten tilaa maahantuojalta tuotteen niin saavat halvemmalla sen kun ostavat isomman erän.

muffy sanoi:
Tilasin siis reilu 2 viikkoa sitten MP3-soittimen eräästä Turkulaisesta atk-alan kaupasta ja maksoin tuotteen Solo-palvelulla samantien toimituksen nopeuttamiseksi. 2 viikon kuluttua kirjoitin sähköpostitse tiedustelun asiasta ja tänään soitin perään - kävi ilmi ettei sitä sähköpostia oltu edes luettu, kuulema kiirettä pitänyt.
Anna mä arvaan: Indesol. Tuosta puljusta ei kannata ostaa kuin korkeintaan standardikamaa ja sekin suoraan hyllystä.

2 viikkoa on liian pitkä aika. Kokeile jos kuluttajaneuvoja sais vähän liikettä siihen (Indesol ?) firmaan.

Ed: Ozzykin arvasi saman firman. Ei kuulemma kannata tosiaan turhan paljoa tukea sitä firmaa, ellei sitten tykkää hitaudesta ja vittuilusta.

Ozzy sanoi:
Anna mä arvaan: Indesol. Tuosta puljusta ei kannata ostaa kuin korkeintaan standardikamaa ja sekin suoraan hyllystä.

Tuosta puljusta ei kannata ostaa mitään. Maksaa mielummin sen extra 5€ toiseen liikkeeseen, jossa seistään sanojen takana ja palvelu on edes kohtuullista. Tästä voimme jatkaa toisessa asiakaspalvelu threadissa lisää.

edit:
Yrmeät kassaneidit

No voi vitun vittu! Indesolpa hyvinkin. Perkele kun ton ois tienny ni ei tarttis tässäkään nyt tuskailla. Mitä tässä nyt sit pitäs tehä jos tää nyt vielä venyy tää toimitus? Patistelenko kuluttajaneuvojan kautta vai? Taitaa olla yleensäkin turha homma ite huutaa puhelimessa asiasta.

Toi on niin huippu kauppa! En ikinä ole kuullut tosta mitään muuta kuin negatiivista palautetta ja maine leviää. :evil: Ajattelin syksyllä hakee uuden näytönohjaimen mutta kun kuulin töissä niin mairittelevia juttuja niin eipä tullut ostettua. Netistä en ikinä tilais ton kautta... :kakka: kauppa

Legendaarinen Indesol :lol2:
Tuoltahan on pakko kohta tilata jotain, tai mennä käymään, jotta kokee suomen huonoimman palvelun :)

No, suostun olemaan aloillani tämän viikon jos ne mulle lähettää sähköpostitse tietoa toimituksesta niinkuin se ukko sanoi. Jos ei sitä perjantaina ole tullut soitan lauantaina ja pyydän perua kaupan. Jos se ei käy niille laatuun soitan parille kaverille ja ne käy laskemassa napalmia niiden niskaan. Sitten katotaan vieläkö niitä naurattaa. Vasta sen jälkeen otan yhteyden kuluttajaneuvojalle.

Tästä tuli mieleen että ei kannata viedä itäkeskus/puotila siinä missä vanha alko oli viereiseen joku sähköliike mitään korjattavaksi, mulla on ollut nytten joku 6vuotta siellä monitori korjattavana. :D

Viimeks kun kävin siellä niin tuli kyllä aika kova sanasota siellä, sitä edellisenä kertana faija haukku ne pystyyn. Kertaakaan eivät soittaneet mulle miten edistyy vaikka joka kerta olen pyytänyt (silloin kun oli vielä ajankohtaista, nyt en ole pariin vuoteen jaksannu siellä käydä).

Kuluttajaasiamieheen ollaan oltu yhteydessä mutta en sitten ole vienyt sen pidemmälle asiaa kun olen kuitin hävittänyt. :curs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom