Kohtalaisen laadukkaat & edulliset painot kotiin, onko näistä mihinkään?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Katselin tässä aikani kuluksi Wrangen sivustoa, josta löytyi ihan kelvollisen oloinen sarja kaltaiselleni tikulle. Ei ihan heti mitään 150 kiloa tule heiluteltua... :D

# Kromattu terästanko 172-180cm / 25mm
# Tangon paino n. 7 kg
# Tangoissa karhennus
# Kromatun tangon kapasiteetti n. 150 kg
# Kaksi isoa lukkoa
# Kromatut kierretangot käsipainoille
# Käsipainotangoissa turvalliset kierrelukot
# Mustat rautalevyt 4x5 kg
# Mustat rautalevyt 6x2,5 kg
# Mustat rautalevyt 4x1,25 kg

Ajattelin nyt kysäistä mielipiteitä, jos vaikka ovat ihan lelut. Eipä kyllä vaihtoehtojakaan hirveästi näytä olevan, kun nuo 50mm olympic-sarjan härpäkkeet maksavat monin verroin enemmän.

Kiitoksia etukäteen...

walking dead sanoi:
Katselin tässä aikani kuluksi Wrangen sivustoa, josta löytyi ihan kelvollisen oloinen sarja kaltaiselleni tikulle. Ei ihan heti mitään 150 kiloa tule heiluteltua... :D

Ajattelin nyt kysäistä mielipiteitä, jos vaikka ovat ihan lelut. Eipä kyllä vaihtoehtojakaan hirveästi näytä olevan, kun nuo 50mm olympic-sarjan härpäkkeet maksavat monin verroin enemmän.

Kiitoksia etukäteen...

Veikkaan, että saat todeta nämä vehkeet aika äkkiä hyödyttömiksi.Vaikka oletkin nyt tikku, niin osta vähän jämäkämmät vehkeet...tämä nyt on vain minun mielipide....
Muitakin välineitä myyviä firmoja on kuin wrange, googleta vaikka sakari selkäinaho, tai Matti Nappari.
Tsempiä ja koitahan päästä tikkuluukista eroon;)

Kannattaa ostaa kunnon telineet ja tanko 50mm päätyholkeilla. Esim. wrangella oli (ostin itsekin sellaisen) 140kg painosarja 295e. Telineeksi otettiin wrangen body-solid-sarjasta semmoinen säädettävä penkki, jossa telineet voi nostaa ja kääntää kyykkytelineiksi tai laittaa dippitelineiksi. Päässä reidenojennus+koukistuslaite, ja sen tilalle voi ostaa lisäosana ylä-/alataljan. Tuo talja on siis kohtuu helposti vaihdettava siihen jalkalaitteen tilalle, minuutin homma.

Kässärit on sitten jotkut 20kg säädettävät intersportista, riittää mulle ainakin vielä hyvin, kunhan ei punnerruksiin käytä.

Hintaa tais yhteensä tulla jotain 800e taljakahvoineen kaikkineen. Tuolla rahalla olisin salilla käynyt 20kk. Säästöä tosta tulee sen takia, että porukatkin sitä käyttää.

walking dead sanoi:

Kiitoksia etukäteen...
Huomasitko ettei tuossa ole painoja kuin 47kg? Kuten Ribee tuossa aiemmin kertoi Wrangelta saa ihan hyvät telineet, mutta painot ovat vähän kalliin puoleisia. Keskinen ja oisko ollu Kärkkäinen myi joskus 140kg Olympicia vastaavaa levytankosatsia muistaakseni 170€ hintaan. Eli itse ostaisin painot jostain muualta ja loput Wrangelta.

hunter killer sanoi:
Muitakin välineitä myyviä firmoja on kuin wrange, googleta vaikka sakari selkäinaho, tai Matti Nappari.
eikös se ole martti nappari? ja selkäinahon liikkeessä kaikki on suht koht kallista verrattune wrangen kamoihin

Ribee sanoi:
Kannattaa ostaa kunnon telineet ja tanko 50mm päätyholkeilla. Esim. wrangella oli (ostin itsekin sellaisen) 140kg painosarja 295e. Telineeksi otettiin wrangen body-solid-sarjasta semmoinen säädettävä penkki, jossa telineet voi nostaa ja kääntää kyykkytelineiksi tai laittaa dippitelineiksi. Päässä reidenojennus+koukistuslaite, ja sen tilalle voi ostaa lisäosana ylä-/alataljan. Tuo talja on siis kohtuu helposti vaihdettava siihen jalkalaitteen tilalle, minuutin homma.

Kässärit on sitten jotkut 20kg säädettävät intersportista, riittää mulle ainakin vielä hyvin, kunhan ei punnerruksiin käytä.

Hintaa tais yhteensä tulla jotain 800e taljakahvoineen kaikkineen. Tuolla rahalla olisin salilla käynyt 20kk. Säästöä tosta tulee sen takia, että porukatkin sitä käyttää.
Mullakin on täsmälleen samat kamat wrangelta paitsi tuo ylä-alatalja puuttuu :kippis1: Vähän on saanut vaan säätää tuon kanssa. Reiden ojennusta tehdessä sinne jalan alle täytyy laittaa vähän koroketta jottei omat jalat ota maahan kiinni. Tai sitten säätää laitteen vähän korkeammalle ja laittaa perseen alle jotain. Vinopenkkiä tehdessä perseen alle täytyy laittaa myös jotain koroketta. Muuten tanko jää aika perkeleen taakse eikä sitä sieltä pysty nostamaan.

Onkos anttilassa oleva penkki (taisi olla myös reisien ojennu- ja koukistus laite ja butterfy laite samassa)joka maksaa 99e, miten hyvä? Lupaa että 100kg kestää painoja penkkipunnerrus tangossa....siihen sitten joku 50-70kg paino sarja.... (ensimmäiseksi penkiksi, penkistä ei taida nousta p******aan).

Jos kotona meinaa treenata, niin ei kannata hankkia mitään halpavehkeitä. Kannattaa etsiä itselleen tukevan power rackin ja kunnon 20 kg tangon. Levypainoja voi hankkia lisää sitä mukaa kun voimat kasvavat. Noilla nostelee lopun ikäänsä erinomaisesti. Power rackissa olisi hyvä olla leuanvetotanko.

Säädettävät käsipainot voivat olla hyvät erilaisiin käsiliikkeisiin (hauiskääntö ja kiertäjäkalvosin tms.), mutteivät alkuun mitenkään välttämättömät. Itse hankin 20 kg käsipainosetin, johon 20 kg lisäpainoja. Eivät maksaneet hirveästi...

Ensikertalainen sanoi:
Onkos anttilassa oleva penkki (taisi olla myös reisien ojennu- ja koukistus laite ja butterfy laite samassa)joka maksaa 99e, miten hyvä? Lupaa että 100kg kestää painoja penkkipunnerrus tangossa....siihen sitten joku 50-70kg paino sarja.... (ensimmäiseksi penkiksi, penkistä ei taida nousta p******aan).
Mulla on kokemusta noista anttilan rimpuloista. Niillä ei tee yhtään mitään. Niin paljon pienempää ja suurempaa vikaa. Jos meinaat hankkia kotiin vehkeet niin hanki kunnolliset tai mene salille.

Jos muuten meinaa hankkia penkin jonka voi säätää myös kyykkyyn niin kannattaa ottaa huomioon, että kyykyssä penkin telineet/jalat on samalla linjalla tangon kanssa eli tangon joutuu nostamaan hieman takaa. Kun painot kasvaa suuremmiksi ei niitä pysty enää nostamaan telineestä kunnolla tai ollenkaan ja voi olla vähän riskialtista. Etukyykyssä eri juttu.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Viime viikolla kotiin saapui Wrangelta punnerrusteline(malli 3676), kumitettu 140 kg olympic painosarja, erillinen säädettävä penkki(3606) ja painolevyillä ladattava ylä/alatalja(3625). Lisäksi hommasin muualta säädettävät käsipainot ja hieman lisäkiekkoja niihin. Taljoja varten muutama ylimääräinen kahva ja siihen 140 kg:n sarjaan toiset 5 kg:n levyt tuli kans hommattua. Alustaksi pistin 2 kerrosta muovimattoa. Punnerustelineessä on painoille säilytystapit, mutta ajattelin vielä rakennella itse telineen mihin saa sekä noita 50 mm reiällä olevia painoja, että käsipainojen pienempireikäisiä kiekkoja.

Viikonloppuna pistin kamat kasaan ja vaikuttaa kyllä asialliselta paketilta. Vaijereita joutuu taljaan uusimaan varmaan vuosittain, mutta ei pitäisi hirmuisen kallista olla. Vie tilaa kämpästä 6 neliötä....ei lisätilakaan ympärillä haittaisi, mutta hyvin pärjää tossakin tilassa vaikka seinät siis kolmella sivulla vastassa. Lysti kustansi reilut puolitoista tonnia.
Pidän ihan kohtuuhintaisena, kun kaikki on kuitenkin uutena hommattua ja yhteiset salimaksut kelvollisella(ja järkevällä etäisyydellä sijaitsevalla) salilla maksaisi avokin kanssa vuodessa yli tonnin.

Mulla on kivikautiset raudat tangon päissä jotka painaa yhteensä 25kg. Oon hankkinu vielä 6 kpl vanteita jotka painaa n.8 kg /kpl, ja noin pitkällä matikalla laskettuna yhteensä n. 73 kg.
Ja kaikki ihan ilmatteeksi.
Repikää siitä huumoria.

Ps. ja penkki on tehty vankasta puusta :D

Korppu1 sanoi:
Mulla on kivikautiset raudat tangon päissä jotka painaa yhteensä 25kg. Oon hankkinu vielä 6 kpl vanteita jotka painaa n.8 kg /kpl, ja noin pitkällä matikalla laskettuna yhteensä n. 73 kg.
Repikää siitä huumoria.

Tuossa on jo asennetta. :worship:

Hjuvaa informaatiota. Kiitos vain kaikille. :)

Painolevyt tosiaan maksavat aika ruhtinaallisesti tuolla. Kertokaa toki jos tiedätte yhtään pääkaupunkiseudulla sijaitsevaa liikettä josta niitä saisi asevelihintaan...

Olisi varmaan pitänyt aloitusviestissä mainita etten hae (vielä) mitään kuntosalinkorviketta. Penkkiäkään :eek: en ole vielä hommaamassa, vain nuo painot alkuun. Tämän takia meinasin tuollaisen "höyhensarjan" hankkia ensi hätään ja lisäpainoja sitä mukaa kun kaipaan. Täytyy kait punnita asiaa tarkemmin.

Terska-Arska sanoi:
Mullakin on täsmälleen samat kamat wrangelta paitsi tuo ylä-alatalja puuttuu :kippis1: Vähän on saanut vaan säätää tuon kanssa. Reiden ojennusta tehdessä sinne jalan alle täytyy laittaa vähän koroketta jottei omat jalat ota maahan kiinni. Tai sitten säätää laitteen vähän korkeammalle ja laittaa perseen alle jotain. Vinopenkkiä tehdessä perseen alle täytyy laittaa myös jotain koroketta. Muuten tanko jää aika perkeleen taakse eikä sitä sieltä pysty nostamaan.

Mun jalat sopii siihen laitteeseen ihan hyvin kun asettaa sen laitteen toisiks viimeseen asentoon muistaakseni. Sitä penkkiähän saa liikutettua vinopenkissä sitä tankoa kohti, tosin lattian ja selkänojan välinen kulma vähän suurenee, mutta itse ainakin teen sillä toisella tai kolmannella asennolla.

Korppu1 sanoi:
Repikää siitä huumoria.

Minäkin katsoin Pahat Pojat- elokuvan, tosin se oli mielestäni ihan paska;)

nuo penkkipunnerrus ja kyykkytelineet kannattaisi teettää metallipajassa/amiksessa jos haluaa säästää. ja varmasti saa kestävät vehkeet, sen verran yksinkertaisia nuo ovat. vie vaan kunnon piirustukset mukanaan.
Itse tein amiksessa aikoinaan penkin, ja tuli maksamaan 25-35e(tarkkaa hintaa en muista)

Kannattaa käydä tsekkaamassa tarjoustalon valikoimat. Itse ostin tarjoustalosta 50mm tangon ja 100kg painoja. Hinta oli n.150e?

Suositut

Back
Ylös Bottom