Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joo, se merkki onkin sivuseikka. Mulla on vedossa monesti Jesseäkin samaan aikaan ja aina se on tuo sama samperin kyljellään uiva puikko jolla ne kalat kuitenkin tulee
Ihmeellisiä kirouksia näissä kalahommissa perkele!!! mä olen uistellut hyvällä kuha järvellä 2 viimeisen kesän aikana n40h, ainuttakaan kuhaa en ole saanut veneeseen asti.. Samaan aikaan jengi vetää tuolta 5-6 mitta kuhan standardi iltoja Kunhan alkaa loma niin mä perkele istun vaikka 3 viikkoa putkeen tuolla että saa sen ensimmäisen jos sitten alkaisi helpottaan.
Mainittakoon nyt vielä että samanlaisilla uistimilla pelailen kun saamamiehet ja veneen nopeudet ym on kunnossa, pidän myös koukkuja hyvässä terässä ei vaan kalajumala salli mulle saalista tällä kyseisellä järvellä.
Ehkäpä se kaikista oleellisin asia sitten uupuu..siis se, että se vaappu pitäisi saada oikealle syvyydelle..?
Eilen ehtoosta kala söi tyynellä järvellä aivan järjettömän hanakasti. Niitä oli pintavesissä syvän päällä, sekä matalikoiden reunalla 2-3m syvyydessä. Päivällä tuntui tummat ( mustat) vetävän parhaiten, iltahämärissä sitten perus kirkkaankeltaista jesseä ja stormia. Päivemmällä mustahko merimetso ja mustahko mikähänlie veti hyvin puoleensa. Kaikki vekottimet 2-4m syvyydessä.
Tosi paljon pientä täällä nyt saatiin me, sekä pari muuta venekuntaa kenet haastateltiin tossa pörrätessä, mutta tulipa sieltä ruokakalojakin sopivasti. Heti sitten, kun ilta tummeni kunnolla, loppui syönti kuin seinään (no ok. 5min iskuväli venyi 15 minuuttiin, 7 vavalla vedettiin).
Tuota yökalastusta nyt ei ole järvellä kyllä jaksanut moneen vuoteen, päivällä jigiä ja ilta 8-11 tms väliä uistelemalla. Ruuissa on pysytty. Isomuksia ei tunnu löytyvän, ehkä niiden kanssa sitten pitäisi jaksaa nuohota noita pimeitä aikoja.
Suotuisia tuulia Venskulle vaan!
Uititko kuinka isoja vekottimia? Monasti huonolla syönnillä ihan 3-5cm pikkuvaaput on tuntunu ees jotain tulosta antavan.
Eipä oo tänää kesänä oikeen kala napannu. Syynä varmaan se että vesi ollu niin lämmintä. Taitaa kesän saldona olla pari pikku affenta.