Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
tuolla meidän vakiopaikalla on noin 4-6m syvää sieltä vedellään aivan pohjia pitkin. Toisaalta tulee niitä syvemmältäkin. Iltahämärissä voi oottaa että kuhat tulis kuoreparvien peräs pintaan.
Viikonlopun saalista. Molemmat noin 8kg/100cm ja tuli heittämällä kymijoesta.
Joo aika hyvin toimii. Pohjois-Karjalassa nousi oranssilla/sinisellä Spoonilla haukea hyvällä prosentilla..tosin aika pieniä yksilöitä. Yksi (sokea) ahvenkin jäi kiinni. Huonoa tuossa on tosiaan se, että tahtovat nuo vonkaleet irrota helposti yksinäisestä koukusta.
Jos haukea haluaa kalastaa, itsellä on ainakin toiminut ihan ylivoimaisesti, säällä kuin säällä ja missä järvessä tahansa, vasemmalla alalaidassa oleva oranssi Minnow Spoon (keskikoko).
Viikonlopun saalista. Molemmat noin 8kg/100cm ja tuli heittämällä kymijoesta.
Ja tulevat pintaan jopa aika matalan veden alueillekin. Mulla on yksi tietty paikka, jossa on vettä vain kolmisen metriä ja siitä tulee yleensä aina kuhia puolen yön aikoihin, kun vain pintavesi on riittävästi lämmennyt ja on sopivan tyyni ilma. Toissapäivänä tuli käytyä juuri noilla paikoilla, mutta vielä ei kuulunut kuhia, vain yksi sattumataimen ja joitakin haukia.
Olen oppinut nyrkkisäännön, jonka mukaan kuha on pinnassa silloin kun vielä puolen yön aikoihin tarkenee veneessä T-paitasillaan.
Virvelin löysin jo vanhempien luota ja nyt pitäisi penkoa vielä sen verran että vieheet löytyy kun sinne menen. Malttamattomana odotan kalaan pääsyä!
Kuulostaa siltä, että siiman vaihtaminen olis sitten paikallaan ;)
Kuinka paljon vedät T-paita kelillä syvänteiden päältä? Nyt ilmeisesti on vielä liian kylmä pintavetoon kun ei tuolla tarkene takki päälläkään. Pitää kokeilla tänään noita 4-8m alueita koluta läpi kun niitä löytyy paljon tuosta järvestä. Monttuja matalan keskellä yms.
Mä oon yrittäny ettiä noita kuhia tässä jo monta viikkoo mut yhtään ei oo löytyny.. jotenkin tuntuu että on ihan hukassa. Viimeks eilen uistelin puoleen yöhön asti. Vedin pinnasta, syvemmältä, matalikoilta, karikoilta, nopeeta ja hitaasti mutta ei. Ei yhtään tärppiä edes.
Niin siis minähän en mikään vetouistelun ammattilainen ole ollenkaan, enempi satunnaista vaapun kiskomista silloin tällöin juurikin lähinnä kuhaa tavoitellen. Varmasti myös syvän päältä pinnasta löytyy lämpimillä keleillä kaloja, mutta jotenkin itelle on jäänyt fiilis, että noilta matalampien paikkojen pintavesistä löytyvät vasta sitten kun veden pinta on kunnolla lämmennyt. Tuo "oma" paikka on sellasen pienen saaren vieressä, en oikein tiiä mikä siinä vetää kaloja puoleensa. Siitä vaan yleensä aika pieneltä alueelta saa jokusen mukavan kalan kun kaikki natsaa kohdalleen.