Kohta pääsee taas kalaan!

Hyvän kokoisia ahvenoita on Kinuski* saanut. Omat enkat on lipalla 680g, mato-ongella karvan alle 1kg ja verkolla 1,6kg. Vaan harvassa on nuin isot olleet. Näinä päivinä alkaa Jänisjoen latvoilla käymään säyne utakasti uistimeen, pitänee lähteä juhannuksena kokeilemaan. On nimittäin sekin homma UL-vehkeillä aika hauskaa.

Ootko tst kotoisin jostain Jänisjoen latvavesien lähistöltä? Meillä on samat kalavedet ja suunnilleen sama ikäluokka..On tullut nuo Jänisjoen latvat koluttua pennusta saakka aika tarkkaan niin virvelin kuin haulikonkin kanssa. Säyneitäkin tullut muutama saatua noilta vesiltä taimenien lisäksi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hyvän kokoisia ahvenoita on Kinuski* saanut. Omat enkat on lipalla 680g, mato-ongella karvan alle 1kg ja verkolla 1,6kg. Vaan harvassa on nuin isot olleet. Näinä päivinä alkaa Jänisjoen latvoilla käymään säyne utakasti uistimeen, pitänee lähteä juhannuksena kokeilemaan. On nimittäin sekin homma UL-vehkeillä aika hauskaa.

Anoppihan sen isomman sai. Oman kasipuolikkaan jälkeen meni ehkä vartti tuohon toistakiloiseen.

Harvassa todellakin ovat. Reissun kolmanneksi suurin affen painoikin sitten "vain" 460 grammaa. Appiukko oli saanut edellisellä reissulla 790 grammaisen. Lieneekö sitten tulossa hyvä ahvenkesä..

Ootko tst kotoisin jostain Jänisjoen latvavesien lähistöltä? Meillä on samat kalavedet ja suunnilleen sama ikäluokka..On tullut nuo Jänisjoen latvat koluttua pennusta saakka aika tarkkaan niin virvelin kuin haulikonkin kanssa. Säyneitäkin tullut muutama saatua noilta vesiltä taimenien lisäksi.
No joo, kyllähän noita on tullut koluttua itekkin aika pienestä asti. Siellä latvoilla entisen kiihtelyksen puolella asun.

No joo, kyllähän noita on tullut koluttua itekkin aika pienestä asti. Siellä latvoilla entisen kiihtelyksen puolella asun.

Juu, eli eri kunnan (koulu)alueelta siis. Ite oon siitä Poikeluksen alta jonkun säyneen saanu, pitäskin käydä tässä joku kerta kun kotopuolessa tulee ajeltua. Oon kartasta katellu Joutenjoella olevaa koskea (pihjalakoski), tiiätkö onko se ihan oikeasti koski? Kuulostaisi mahdolliselta pikkutaimenten ja harjusten paikalta, pitäs sekin käydä rämpimässä ja tutkimassa joskus.

Poikeluksen alla se onkin siinä paras paikka miun mielestä, tai oikeastaan siitä se koko matka siihen ylimpään paasilampeen. Siitä mie oon joskus saanut jonkun taimenenkin. Ja ampunut muutaman majavan. Se rautasilta siellä alempana on kanssa varsin nasakka paikka. Se Pihjalakoski on kyllä ihan oikea koski, ja vois siinä paikoin kalojakin olla, mutta tosi matala ja sitten siinä on ihan älyttömästi sitä kasvustoa kivien päällä, mikä tekee kyllä kalastuksen melko mahdottomaksi. Mutta sitten siitä ylöspäin siellä lähempänä jokihaaraa on parissa mutkassa vähän kovempi virta ja semmoset isot kivet, niin niiden luota on muuan kaveri aikanaan parit taimenet saanut.

Poikeluksen alla se onkin siinä paras paikka miun mielestä, tai oikeastaan siitä se koko matka siihen ylimpään paasilampeen. Siitä mie oon joskus saanut jonkun taimenenkin. Ja ampunut muutaman majavan. Se rautasilta siellä alempana on kanssa varsin nasakka paikka. Se Pihjalakoski on kyllä ihan oikea koski, ja vois siinä paikoin kalojakin olla, mutta tosi matala ja sitten siinä on ihan älyttömästi sitä kasvustoa kivien päällä, mikä tekee kyllä kalastuksen melko mahdottomaksi. Mutta sitten siitä ylöspäin siellä lähempänä jokihaaraa on parissa mutkassa vähän kovempi virta ja semmoset isot kivet, niin niiden luota on muuan kaveri aikanaan parit taimenet saanut.

Juu, sieltä Paasilampeen laskevasta loppuliu'usta minunki säyneet tuli. Kiitokset tuosta Pihjalajoen vinkistä, pitääpä käydä joku kerta kokeilemassa. Melkein mukavampi kalastella noilla pikku puroilla kuin jossain Vekaruksessa Öllölässä, jossa on aina tungokseen asti porukkaa. Tuupovaaran puolelta oon joskus saanu ihan hyvän kokosia taimenia vielä pienemmästäkin pari metriä leveästä purosta.

Niin Vekarus ois tosi mukava paikka kalastaa, mutta siellä kun käy sitä kaikenlaista turistia aivan älyttömästi, niin se hohto on siitä kyllä mennyt. Penskana käytiin siellä paljon, kun sitä ei vielä kukaan tuntenut. Mukava siellä salolla oli kalastaa, vaikka eipähän sieltä paljon muuta tullut kun haukea, mutta sitä sitten sitäkin enemmän ja kohtuu isoja. Muuten, Koverossa on yks ihan kokeilemisen arvoinen paikka, eli siinä vanhan ilomantsintien kohdalla, ja sitten siitä ylöspäin on toinen, olikohan se karttasana Ukonmurto. Siitä sillan alta sain vuosi takaperin pari mittataimenta ja pari säynettä. Siinä Ukonmurrolla mie en puolestaan ole ite käynyt, mutta pojat on kehuneet sitä melkeinpä parhaaksi paikaksi. Eikä ole varmasti porukkaa.

Hjoo serkun poika nykäs toisella kalareissullaan toisella heitolla lähes 7 kilon hauen :D Itse en ole saanut koskaan niin isoa, olen kade.

Niin Vekarus ois tosi mukava paikka kalastaa, mutta siellä kun käy sitä kaikenlaista turistia aivan älyttömästi, niin se hohto on siitä kyllä mennyt. Penskana käytiin siellä paljon, kun sitä ei vielä kukaan tuntenut. Mukava siellä salolla oli kalastaa, vaikka eipähän sieltä paljon muuta tullut kun haukea, mutta sitä sitten sitäkin enemmän ja kohtuu isoja. Muuten, Koverossa on yks ihan kokeilemisen arvoinen paikka, eli siinä vanhan ilomantsintien kohdalla, ja sitten siitä ylöspäin on toinen, olikohan se karttasana Ukonmurto. Siitä sillan alta sain vuosi takaperin pari mittataimenta ja pari säynettä. Siinä Ukonmurrolla mie en puolestaan ole ite käynyt, mutta pojat on kehuneet sitä melkeinpä parhaaksi paikaksi. Eikä ole varmasti porukkaa.

Heh, nyt puhutaankin niistä mulle kaikkein tutuimmista paikoista..:) Tuohon sillan kupeeseen istuttivat aina jokusen taimenen keväisin, niin siitähän niitä sai..Tästä keväästä en tiedä, ei ainakaan ollut havaintoja lohikaloista kun kerran kävin. Ja vuosia sitten istuttivat myös sinne Ukonmurtoon, en tiedä nykykäytännöistä. Taitavat pudottaa kalat pääasiassa niihin turistipaikkoihin Vekarukseen jne. Justiin Ukonmurrolla minä penskana tutustuin taimenen kalastuksen saloihin ja sieltä oon toistaiseksi suurimman taneni saanukin. Pitäis sielläin kävästä muistoja verestämässä (ja ehkä myös kaloja?)
Mutta tokihan siellä latvavesillä Aittojärven alla on aina mahdollisuus ihan isoon luonnonkalaankin.

Joo monta kertaa on tullu heiteltyä jo tänä kesänä. Paras hauki mitä on säälittävät 2.5 kg.

Kaveri sai 7.5kg hauen toisella heitolla kun pisti perään, ja heti kun uistin meni veteen niin otti kiinni. Mukavahan se oli ottaa sieltä pois kun ei ollut haavia. Ja arvatkaa arvottiinko että kuka nostaa veneeseen, no minähän se olin. Pelotti vähän että puraseeko:D oli Kyllä isoin hauki mitä oon nähny virvelimellä nähnyt otettavan.

Ja oli vittumainen pitää veneessä kun sätki kun mikäkin hullu.

Tulipahan oltua mökkijärvellä ja vilppulankoskella. Koskelta 48cm taimen, 34cm ahven, 50cm säyne ja 30-60cm haukia joku puoli tusinaa. Mökkijärveltä kaks kilon kuhaa ja 1.5kg hauki. Huippureissu mitä nyt itikat söikin :B

Kovasti on nyt tullut soudettua eräällä joelle. Elämän ensimmäinen kunnon meritaimen on ylös saatu, tossa keväällä. päästin kyllä takasin lihoamaan (reilu 50cm, noin 2kg). No nyt on alkanut lohen tavoittelu. sunnuntaina tuli tyhjä reissu.
Kaikkea muuta kyllä tuli, ahventa, pikku taimenta, turpaakin tuli...

Oon menossa kaverin mökille kymijoen varrelle susikoski-anjalankoski -välille viikonlopuksi. Jokikalastuskokemukset mulla jää pariin kertaan. Haukea ja ahventa tuolta on tullut särkikalojen lisäksi. Onkos jollain tietoa siitä, että onko tuleeko tuolta kuhaa tai jalokaloja tähän aikaan vuodesta? Mahdollisuus on käydä yhden kosken niskalla ja toisen kosken alajuoksulla. Ton koskenniskalle ei tosin olla kovin virtaisaan paikkaan menossa, kun ei pienellä sähkömoottorilla uskalla :)

hittolainen la-su välissä olis 12h uistelukisa :D ekaa kertaa siellä sit tänä kesänä vesillä:thumbs: lahjattomat treenaa...

Jahas. Juttelin tossa kaverin kanssa jokiasiasta ja oli vähän niinkuin ounastelinkin. Punalihasta voi osua tuurilla ja kuhan voi tavoittaa lähinnä koskien alapuolelta.

hittolainen la-su välissä olis 12h uistelukisa :D ekaa kertaa siellä sit tänä kesänä vesillä:thumbs: lahjattomat treenaa...
Puruveden lohikuninkuus? Vai onko se peräti 24h rykäys..
Viime sunnuntaina paattiin nousi 3,5kg/70cm kuhan köllykkä tuosta viereiseltä pikkujärveltä, kohta täytyisi mennä taas koittamaan :)

Viime sunnuntaina paattiin nousi 3,5kg/70cm kuhan köllykkä tuosta viereiseltä pikkujärveltä, kohta täytyisi mennä taas koittamaan :)

Pitäs koittaa mökkijärveltä samaa. Aika lähellä omaa laituria on kallio, jonka kohdalla on ainakin 10m syvä monttu. Monttua vastapäätä(~15m) saatiin viikko sitten kaks kilon kuhaa. Vois olla montussa isomuksiakin.

Pitäisi hankkia joku suht edullinen, mutta kuitenkin käypänen kaikuluotain pohjanmuotojen luuppailuun. Osaako kukaan auttaa hankinnassa?

Rialinnalla alennuksessa Eagle Fisheasy 245DS joka meiltäkin löytyy, ja hyvin on toiminut. Hintaa sillä näkyy olevan 139€ (norm. 169€). Meneppä illalla/yöllä koittamaan siitä montun kohdalta. Tälläisten lämpimien päivien jälkeen tuppaavat nousemaan pintaan illalla. Omakin tuli syvänteen päältä pintavaapulla tosin kellon ollessa vasta kuusi illalla.

Puruveden lohikuninkuus? Vai onko se peräti 24h rykäys..

Ihan oman seuran kuhanuistelun eka osa tiedossa :) poikkeuksellisesti kisa alkaa klo 18 ja loppuu klo 6 eli 12h. Viime vuosina ollut pelkästään päiväkisoja, joten pikkasen pistää jännittään, että miten menee. Odotukset kuitenkin korkeella kun viime vuonna oltiin toisia ja siitä taaksenpäin muistaakseni 4 vuotta ollaan voitettu noi karkelot.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom