Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mene salille ja treenaa kuin raivopää 5 kertaa viikossa niin lupaan sulle että 2 vuoden kuluttua näet paljon enemmän kehitystä mitä olet nyt tähän mennessä itsessäs nähnyt. Tämä kaikki vain vaatii valtavaa halua kasvaa ja kehittyä.
En nyt usko mulla olevan mitään ihme geenejä. (Mieti nyt että olen kuitenkin jo 15 vuotta painanut treeniä ilman pidempiä taukoja enkä tämän isompi ole kuitenkaan.) Treenattiin kavereitten kanssa ihan täpötäysillä ja haluttiin tosissaan olla lihaksikkaita. Kaikki jannut siinä kehitty, kunhan vain jaksoi käydä salilla. Ei siihen geenejä tarvittu vaan työtä ja kärsivällisyyttä.
Joo, alan tässä kallistua tuohon 1-jakoiseen 3 krt viikossa. On enemän välipäiviäkin kuin jos tekisi 2-jakoista 4 krt viikossa. Välipäivinä voi sitten ottaa aerobista pari kertaa viikossa.
Itse ajattelin ja kehittelin mielessäni sellaista, että voisi tehdä joka kolmannella treenikerralla hieman rankemman harjoituksen, jossa sitten tekisi useampia sarjoja. Viikolle tulisi siis kaksi kevyempää ja yksi rankempi treeni. Ja kun vielä vuorottelisi kahden hieman poikkeavan ohjelman välillä, toi rankka treenikin olisi vuorotellen kummankin ohjelman mukaisesti. Mitenkähän toimisi?
Joo, alan tässä kallistua tuohon 1-jakoiseen 3 krt viikossa. On enemän välipäiviäkin kuin jos tekisi 2-jakoista 4 krt viikossa. Välipäivinä voi sitten ottaa aerobista pari kertaa viikossa.
Voithan myös tehdä kaksijakoista kahdeksan päivän kierrolla, ja kolmella treenikerralla viikossa, eli treenit esim. Ma, to ja la, jolloin koko homma on ajettu läpi toisena maanantaina ja treenikierto alkaa alusta seuraavana torstaina.
Näin siis jos ei halua/pysty käydä neljästi viikossa salilla. En osaa sanoa kuinka paljon huonompi tuo kahdeksan päivän kierto sitten on, mutta kyllä silläkin vetelee.
Kahdeksan päivän kierrolla..miksei samalla 10 päivän kierrolla!!?? Yksinkertaisesti sanon sen vielä kerran. IHMINEN EI TARVITSE NOIN MONTAA PÄIVÄÄ PALAUTUAKSEEN TREENEISTÄ :thumbs:
Mitä useammin pystyy antamaan sen ärsykkeen lihaksille, SITÄ PAREMPI
Totta, mutta kaikkia a) ei kiinnosta tai b) ei ole aikaa käydä puntilla niin paljon kuin olisi kannattavaa optimaalisen lihaksenkasvun kannalta. Silloin voi miettiä tällaisia vaihtoehtoisia treenityylejä.
Ja E: ei tuossa palauduta kahdeksaa päivää jos vähän mietit mikä on kaksijakoinen ohjelma. Eli kroppa kahdesti läpi kahdeksaan päivään. En siis väitä että tämä olisi parempi kuin edellämainitut treenityylit, mutta esimerkiksi minun tämänhetkiseen tilanteeseen/treeni-intoon kaksijakoinen kahdeksan päivän kierrolla tuntuu sopivan hyvin. Seuraavaksi vuorossa luultavastikin kaksijakoinen seitsämän päivän kierrolla, kunhan tulee otollisempi jakso koulussa.
tarkoitin miten minä sitä käytän, voihan kaksijakoinen olla paljon muutakin kuin kroppa läpi kahdesti viikossa.Eli kroppa kahdesti läpi kahdeksaan päivään.
Jätit nyt huomioimatta erään osan tuosta aiemmasta postauksestani. Minua ei tällä hetkellä innosta käydä salilla vaikkapa neljää kertaa viikossa. Minulla on muitakin asioita elämässä kuin hullun kiilto silmissä salilla käynti, ja olen tietoinen siitä, että kehitys voisi olla kovempaa, jos haluaisin, mutta en halua jättää muita harrastuksia pois salin takia.
Ja tällä tarkoitin miten minä sitä käytän, voihan kaksijakoinen olla paljon muutakin kuin kroppa läpi kahdesti viikossa.
Minäkin suosittelisin, että miettisit ensin, mikä sinulla on tavoitteena. Haluatko esim.
1. mahdollisimman isot lihakset (esim. tulla samannäköiseksi kuin nuo etusivulla poseeraavat kaverit)
2. mahdollisimman paljon voimaa (esim. jaksat nostaa penkistä mahdollisimman paljon)
3. mahdollisimman hyvän aerobisen kunnon (esim. jaksat juosta Cooperissa 3500 m tai maratonin 3 tunnissa), jolloin lihaskunnon tarkoituksena on lähinnä pitää huoli siitä, että jaksat pitkiä lenkkejä lihasten väsymättä eikä loukkaantumisia tule niin paljon
4. jonkinlaisen kompromissin lihaskunnosta ja aerobisesta kunnosta (esim. sinulle riittää Cooperissa reilut 3000 m mutta penkkipunnerruksessakin 70 kg on ihan Ok tulos).
Jos tavoitteenasi on 1 tai 2, niin kaksi punteilla tehtyä treeniä viikossa on liian vähän ja syömisiin on syytä kiinnittää tarkkaa huomiota. Jos taas tavoite on lähempänä kohtia 3 ja 4, niin kahdella punttitreenillä viikossa pääset jo pitkälle ja syömisissä on lähinnä syytä pitää huoli siitä, että ei pääse lihomaan.