Kofeiinittomat teet

Itse olen hedelmäteen ystävä ollut mutta mulle ei kofeiini käy lainkaan päinsä niin pettyneenä häytyy keksiä korvaavia tuotteita.

Juoko porukka kofeiinittomia teejuomia ja jos juotte niin mimmosia? Aikani tutkittuani intterwebbiä vastaan tuli rooibos tee. Kukaan maistanut? Mitäs muita vastaavia löytyisi?

Sinällään kofeiiniton teehän ei ole periaatteessa teetä kun sitä ei tee lehdistä tehdä. Mulle on ihan sama mistä se on tehty kuhan on hyvvää, lämmintä ja kofeiinitonta :)

Sekin tuli vielä mieleen että karppausfoorumilla tuota rooibos teetä on hieman kehaistu sen sisältämien vitamiinien, kivennäisaineiden ja flavonoidien vuoksi. (Tässä vaiheessa viimeistään terveysniuhottajat kiinnittävät huomionsa).

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Erilaiset kukka- ja rohdosjuomat on mukavaa vaihtelua. Kehäkukka, nokkonen, vadelma, pakurikääpä ja mitä noita nyt on. Osa maukkaampia kuin toiset, mutta kaikissa on jotain terveysvaikutuksia. Kannattaa mennä johonkin ekokauppaan ja tsiikailla siellä teehyllyä/yrttihyllyä. Stadissa Ruohonjuuressa, Narikkatorin laidalla, veikkaisin olevan paras valikoima.

Tuota rooibosta on tullut juotua jo varmaan vuoden verran. Hyvää on ja makuvaihtoehtoja on todella paljon. Tällä hetkellä menee veriappelsiinin "makuinen".

Mielenkiintoinen aihe.
Kasvatan erilaisia yrttiteekasveja ja niitä tulee myös litkittyä todella paljon, mm. puutarhassa on tällä hetkellä 13 eri minttulajia.
Myös monet sitruuna-vivahteiset on suosikkeja: sitruunamelissa, -verbena, -ruoho -timjami ja -kissanminttu, nam!

Rooiboskin on ihan hyvää, tykkään juoda sitä iltateenä tai sekoittaa muiden, esim. mustan teen kanssa.

Tosiaan monilla yrteillä on myös lääkinnällisiä vaikutuksia, kannattaa vaihdella niitä tai valita vaivan mukaan.
Jos aihe kiinnostaa enemmänkin, niin kannattaa lukea vaikka: Toivo Rautavaaran teos Terveysteetä luonnonkasveista :thumbs:

Clipper lakritsatee. Kofeiiniton ja luonnostaan makean makuinen, siis ei makeutettu. Maku aidosta lakritsajuuresta. Hyvää!

Suositut

Back
Ylös Bottom