Kofeiini - Tehokas piriste lisää keskittymistä, valppautta ja treenitehoa

Meta title: 💥⚡ Kofeiini ⚡💥

Meta description: Tehokas piriste lisää keskittymistä, valppautta ja treenitehoa. Löytyy kahvista, energiadrinkeistä ja pillereistä — toimii nopeasti ja edullisesti...

Originally posted by timba79
Tää nyt ei ihan aiheeseen liity, mutta mitenköhän oli kofeiinin sopivuus kreatiinin kanssa??? eikös kofeiini ollut jotenkin huono yhdistelmä kreatiinin kanssa vai oonko pahasti mettässä???
Ei pitäisi vaikuttaa keskenään, mutta kofeiinihan poistaa nestettä kun taas kreatiini kerää sitä.

Originally posted by nikke1
Ja sekin gramma mieluiten jaettuna pienempiin osiin, vaikkapa parissa osassa pitkin päivää, tai aamulla ja illalla.

Miksi? Itse olen ottanut 1000mg:n poretabletin aamuisin ja jos lepopäivinä on lihakset todella kipeät toisen illalla.

Originally posted by Olbe
Miksi? Itse olen ottanut 1000mg:n poretabletin aamuisin ja jos lepopäivinä on lihakset todella kipeät toisen illalla.

No tämä nyt on mun käsityksiä asioista, ja olen saanut päähäni jostain että c-vitamiinia imeytyise kerralla n. 180 mg, ja sitä suuremmista annoksista menee vain hukkaan tuo. Sitten ton idean mukaan sitä kannattaisi jakaa pienempiin annoksiin pitkin päivää.

Mä otan 2-3kpl kofuja ennen treeniä ja kahvia menee pari-kolme kuppia päivässä.

Ihan positiivisen vaikutuksen oon myös huomannu olevan sillä, että juo 1-2 kuppia kahvia treenin aikana. Pysyy vireä olo päällä myös treenin loppupuolella, eikä pääse nälkä yllättämään liian aikaisin. Treenin jälkeen kyllä ruoka maistuu normaalisti... :rolleyes:

Hmm, olen sitten vissiin pirun herkkä kofeiinin suhteen (ei toleranssia), koska jo kaksi cofu-tabsia (200mg) on sen pari kertaa, mitä olen niinkin "paljon" ennen reeniä ottanut, aiheuttanut tod. hätäsen olon. Yksi cofu-tabs tai iso mukillinen ätäkkää teetä on ihan ok, mutta sitä enemmän (eli enemmän niitä tabletteja, ei sitä teetä viitti tuota enempää litkiä) sotkee mahaa ja tekee turhan maanisen fiiliksen.

Ainiin, olen juonut kahvia elämäni aikana ehkä litran tai pari, joten siinäpä looginen selitys em. asialle (ei tolea kofeiinin suhteen). Taitaa olla kovin yksilöllistä tämä(kin) asia.

Originally posted by gYMIäM
mho sanoikin jo että 100 mutta näitä tabletteja on myös eri kokoisina. Eli ei se 100 ole aina.

No mitäs muita löytyy? Itse en ainakaan ole törmännyt kuin näihin 100 mg nappeihin.

Berardin Caffeine Roundtablessa jauhettiin kofusta "immediately before exercise, caffeine may do some good things". Mutta muuten pohdittiin kofun negatiivista vaikutusta insuliiniherkkyyteen. Roundtable löytyy <a href="http://www.johnberardi.com/articles/supplementation/caffeine.htm"TARGET=_BLANK>tästä</a> .

Appetite for Construction Q&A-palstalla käsiteltiin insuherkkyyttä myös, <a href="http://www.johnberardi.com/articles/qa/afc/afc_jun212002.htm"TARGET=_BLANK>tässä</a>.

Kysyin tuosta kofeiini jutusta Matti Haloselta ja Veikko Vallinilta, että onko se imeytymistä estävä ainesosa kahvissa juuri kofeiini, vai joku muu -eivät osanneet vastata.

Itse nappasin joskus 4-5 pilsua, nykyisin 2-3 riittää. Hyöty on kahdella pilsullakin ihan selkeä.

Varoitus

Älkää vaan menkö vetämään yliannostusta noita nappeja. Meikä meni heittämään siinä kokeilunhaluisena 10 kerralla alas ja sen jälkeen ei voinut tehdä yhtään mitään koska tuli niin hirveä päänsärky jota jatkui koko päivän ja seuraavan yön (ei tullut nukuttua). Tuon jälkeen oon pysyny tehokkaimmaksi toteamassani 5-6 napin annostuksessa.

Olo oli sanoinkuvaamattoman huono kun veti yliannostuksen joten älkää edes kokeilko.

Mulle tulee ikävän tuntusia rytmihäiriöitä treenatessa jos otan enemmän kuin 200mg kofeiinia ennen treeniä, 300mg on jo aika rajoilla....

Mulla on kyllä ECA stackki kokanaisuudessaan käytössä, mutta E ei edes 150mg tee samaa efektiä kuin kofeiini yli 200mg annoksilla...ihme juttu..

Re: Varoitus

Originally posted by Gogen Yamaguchi
Älkää vaan menkö vetämään yliannostusta noita nappeja. Meikä meni heittämään siinä kokeilunhaluisena 10 kerralla alas ja sen jälkeen ei voinut tehdä yhtään mitään koska tuli niin hirveä päänsärky jota jatkui koko päivän ja seuraavan yön (ei tullut nukuttua). Tuon jälkeen oon pysyny tehokkaimmaksi toteamassani 5-6 napin annostuksessa.

Olo oli sanoinkuvaamattoman huono kun veti yliannostuksen joten älkää edes kokeilko.

No ei voi sanoa, kuin notta tyhhmyydestä oppii. Eihän kukaan ota kymmentä kofi tabsia kerralla paitsi ehkä:david:

Tämä on ollut täällä jo aiemminkin, mutta laitetaan se nyt vielä kerran, faktaa kofeiinitableteista:

"4.8. Haittavaikutukset

Kofeiini voi aiheuttaa pahoinvointia, vapinaa, virtsanerityksen lisääntymistä, takykardiaa ja sydämen lisälyöntejä. Kofeiini voi aiheuttaa nukahtamishäiriöitä, jos sitä nautitaan ennen nukkumaanmenoa. Kofeiini saattaa lisätä vapaiden rasvahappojen ja kolesterolin määrää veressä. Suuret annokset kofeiinia voivat aiheuttaa levottomuutta ja päänsärkyä sekä lisätä mahdollista kouristustaipumusta.

4.9. Yliannostus

Selvästi toksiset kofeiiniannokset per os ovat 0,6-1g, jotka tuottavat plasmaan 20-30 mg/l kofeiinipitoisuudet. Yliannostusoireita ovat levottomuus, kouristukset, takyarytmiat, hypotensio, hyperglykemia, ketoosi ja metabolinen asidoosi.

Yliannostuksen hoito on oireenmukaista ja elintoimintoja tukevaa. Erityistä vasta-ainetta ei ole. Lääkehiiltä annetaan imeytymisen ehkäisemiseksi. Mahahuuhtelu voidaan suorittaa harkinnan mukaan. Oksennuttamista ei suositella."

Lähde: Lääkelaitos

Itse olisin kuullut että ainakin kahvi,jossa on kofeiinia,(kuten kaikki tietää),vaikuttaisi tohon Kreatiinin imeytymiseen,jonka tähden olen miltei lopettanu kahvin juonnin,vai onko se vaikutus niin vähäinen ettei kahvista kannata luopua???

Löysin tuolta kaapinpohjilta hirveän läjän kofeiinitabletteja ajalta ennen viimekertaista pitempää treenitaukoa... purkin kyljessä lukee käytettävä ennen 10/2001, mutta noita on niin hillitön määrä (1500+) että tohtiiko noita vielä syödä ja jos niin millaisella annostuksella tuoreisiin verrattuna?

Back
Ylös Bottom