Kofeiini - Tehokas piriste lisää keskittymistä, valppautta ja treenitehoa

Meta title: 💥⚡ Kofeiini ⚡💥

Meta description: Tehokas piriste lisää keskittymistä, valppautta ja treenitehoa. Löytyy kahvista, energiadrinkeistä ja pillereistä — toimii nopeasti ja edullisesti...

Kahvi nyt ei välttämättä varsinaisesti ehkä ole ravintoa, mutta ehkä tämä aihe voisi tänne kuulua.

Itse olen huomannut jo tässä vuoden verran verenpaineita mittaillessa, että lähes poikkeuksetta saan 15-45 min kahvin juonnin jälkeen siis ALHAISEMMAN tuloksen?!

Ennen kahvia yleensä ~135/~75 ja kahvin jälkeen ~125/~75. Eikö kofeiinin pitäisi nostaa verenpaineita. Otan paineet aina samaan aikaan aamulla ja muutenkaan ei pitäisi olla mitään muita muuttujia juurikaan.
Onko kukaan muu huomannut samaa?

Tässä voitaisiin muutenkin yleisesti keskustella verenpaineista ja niiden alentamisesta. Olen 82kg/175cm 24v rasvat 15-18%, kuitenkin silleen että vatsoista näkyy melkein alimmat palikat.

Suolan vähentäminen tuntuu kyllä tosi vastenmieliseltä. Kiinnostaisi kuulla vähän muitakin tipsejä

Stan Efferdingillä on mielestäni hyvä video aiheesta.

View: https://youtu.be/hT18-qwt_hQ

Suolaa ei missään nimessä kannata vähentää, jos kyseessä on luontaiset täyden elektrolyyttipoolin omaavat suolat, eikä pelkkä puhdistettu natrium-suola. Kofeiinin poistaminen elimistöstä kuluttaa aika reippaasti elektrolyyttejä ja esim. B-vitamiineja, josta syystä monilla saattaa tulla kofeiinituotteista rytmihäiriöitä.

Kofeiini ei missään 30 minuutissa mitään suoloja kropasta poista merkittävästi. Ne pumpun rytmihäiriöt johtuu isommista annokisista kerralla. Mulla esim 500mg kerralla tekee niitä, mutta ei 300 nyt ja 200 tunnin sisään. Eli ne rytmihäiriöt tulee suoranaisesti kahvista akuutisti ja toki sitten pienemmät annokset pidemmällä aikavälillä voi saada saman aikaan.

Mä olen yli 40v voimanostoharrastelija, painoa n. 100kg pituutta 174cm. Missään nimessä en ole kireässä kunnossa, teen lisäksi pääsääntöisesti yötöitä.

Verenpaineita olen seuraillut useamman vuoden, kyllä mulla kahvi nostaa välittömästi vähäksi aikaa paineita. Viimeksi ennen kahtamukia kahvia 117/74, jälkeen 130/82.

Mulle tulis kanssa mieleen että, kofeiinia niin vähän ettei nosta paineita. Itse tapahtuma taasen niin rentouttava että rauhoitut kunnolla ja paineet putoaa?

Caffeine intake 30 minutes before exercise increased fat oxidation by 11% in the morning and 13% in the afternoon.

Maximal fat oxidation and VO2max were higher during afternoon exercise compared to morning exercise. Fat oxidation was about 11-13% higher in the afternoon compared to the morning.

Caffeine intake before exercise in the morning increased fat oxidation to similar levels that occur during the afternoon without caffeine.

These results suggest that a combination of caffeine intake before afternoon exercise provides the most robust whole-body fat oxidation. However, caffeine intake in the afternoon can disrupt sleep in many people.

This study was a small triple-blind placebo-controlled crossover experimental design.

Back
Ylös Bottom