Kodinkonepaketti vai osina?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

Huppe

Iso Kingi H.
VIP
Ikä
48
Kämppä hommattu kohta ja remontti alkanee piakkoin. Kaikki menee uusiksi, joten pitää ostaa esim. kodinkoneet:

Integroitu astianpesukone
200cm korkea jääkaappipakastin
Liesitaso (2kpl induktio+2kpl tavallinen)
Kiertoilmauuni, upotettavat kiertokytkimet
Pesukone (1400kierrosta) + kuivausrumpu (halvin).

Keittiön vermeet teräksen värisinä.

Mitä merkkiä ostan? Tarjoukset olen kysynyt Siemens, Bosch ja AEG -merkeistä, mikä on paras? Miele on paras mutta hintaakin on 2x enemmän.

Ohessa tarjoukset:

Gigantti
Koneet Boschia mutta jääkaappi Siemens
Pakettihinta 4390e​
Veikon Kone
Koneet Siemens mutta tiskikone Electrohelios
Pakettihinta 4330e​
Markan Talo
Kaikki koneet AEG
Pakettihinta 4338e​

Kaikista noista sai hyvää ja asiantuntevaa palvelua ja hyvät rabatit.

Hirvox
ERIKOISMAININTA!
Koneet sekalaista kiinassa ja espanjassa sekä italiassa valmistettua paskaa
Pakettihinta 3790e​
Todella paskaa ja epäasiantuntevaa palvelua (Tammistossa, Vantaalla)

Yksi vaihtoehto on juosta tarjousten perässä ja ostaa milloin missäkin on tarjouksessa ja milloin mikäkin merkki, vähän niinkuin Hirvoxin tarjoama paketti :rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Huppe sanoi:
Mitä merkkiä ostan? Tarjoukset olen kysynyt Siemens, Bosch ja AEG -merkeistä, mikä on paras? Miele on paras mutta hintaakin on 2x enemmän.

Ohessa tarjoukset:

Gigantti
Koneet Boschia mutta jääkaappi Siemens
Pakettihinta 4390e​
Veikon Kone
Koneet Siemens mutta tiskikone Electrohelios
Pakettihinta 4330e​
Markan Talo
Kaikki koneet AEG
Pakettihinta 4338e​

Kaikista noista sai hyvää ja asiantuntevaa palvelua ja hyvät rabatit.

Hirvox
ERIKOISMAININTA!
Koneet sekalaista kiinassa ja espanjassa sekä italiassa valmistettua paskaa
Pakettihinta 3790e​
Todella paskaa ja epäasiantuntevaa palvelua (Tammistossa, Vantaalla)

Oletan, että olet kilpailuttanut ton paketin jo?

AEG meni jokin aika sitten Electorluxin kanssa kimppaan. Ei hyvä. Bosch ja Siemens tulee samasta lafkasta (BSH-kodinkoneet), joten mun mielestä molemmat noista on ok valintoja. Itse ottaisin Siemensin, koska niistä on hyviä kokemuksia astianpesukoneen ja pyykkikoneen osalta.

Ps. Yleisesti kodinkoneisiin liittyen, varmaan suurin osa tietääkin: Ei ikinä kannata ostaa niitä superhypertarjouksia mitä löytyy Gigantilta ja muilta vastaavilta, mallimerkinnät yleensä ihan ufoja (et välttämättä löydä sen vuoden katalogista edes, tehty vain sisäänheittotuotteeksi), ja laatu paskaa.

Sen verran pakko mainita että mikäli päädyn Siemensiin, niin kaveri on siellä duunissa ja saan ne todennäköisesti halvimmalla. Laatu vain epäilyttää.

Huppe sanoi:
Sen verran pakko mainita että mikäli päädyn Siemensiin, niin kaveri on siellä duunissa ja saan ne todennäköisesti halvimmalla. Laatu vain epäilyttää.

Mä en itse ottaisi välttämättä Siemensiä, koska laatu epäilyttää minuakin. Toisaalta jos paljon halvemmalla sais.. Onhan niissä tietty takuut. Tarjousten perässä juokseminen olis kai ok, jos siihen olisi aikaa ja kiinnostusta. Mut pitäis kuitenkin muistaa, et mihinkään totaalisiin paskamerkkeihin ei kannattais päätyä. Esim. mä sain Severin monitoimikoneen kerran lahjaksi (porukat ei ollu voinu olla ostamatta,kun oli niin halpa), mut sit kun aloin leipoa ja otin koneen esiin ekaa käyttöä varten, niin eipä koko paska sit toiminukaan. :jahas: :wall:

Huppe sanoi:
Laatu vain epäilyttää.

Allekirjoittaneella on kyllä ihan hyvät kokemukset Siemensin peleistä. Kaikki keittiön koneet + pesukone + kuivuri vaihdettiin Siemensiin seitsemän vuotta sitten ja hyvin ovat pelanneet. Mikään osanen ei ole hajonnut vielä kertaakaan.

Tota... mistäs lähtien Siemens on ollut paskamerkki? Saksalainen kodinkone, aivan kuten Miele. Miele on hyvä merkki, mutta täysin ylihinnoiteltu. AEG oli ennen hyvä merkki, mutta toi Electrolux lätkän ilmestyminen sen nimen yhteyteen pudottaaa sen arvostusta roimasti, koska epäilen valmistuksen siirtyvän italiaan, mistä tulee kaikki skeida.

Siemensit ja Boschit on BSH-kodinkoneiden maahantuomia, vilkase vaikka linkit http://www.siemens-kodinkoneet.com/ ja http://www.bsh-group.com/

Jos paskaa haluatte, ostakaa (nykyään) italialaista alkuperää olevia kodinkoneita kuten cylinda, electrolux, electrohelios jne.

Massatuotantomalleja on myös BSH-lla, joten kannattaa tarkistaa koneiden alkuperämaa ennen ostopäätöstä (mihin merkkiin sitten ikinä päädytkään.)

Uncle Sam sanoi:
AEG oli ennen hyvä merkki, mutta toi Electrolux lätkän ilmestyminen sen nimen yhteyteen pudottaaa sen arvostusta roimasti, koska epäilen valmistuksen siirtyvän italiaan, mistä tulee kaikki skeida.
Kiitos tiedosta, helpottaa valintaa jo olennaisesti! Sama se minkä merkkiset koneet ovat kunhan ovat saksalaiset, aivan kuten autokin (paitsi Opel) :D

Jos ostat Veikon koneelta niin saat tuolla summalla kunnon mällin systeemipisteitä. Sattuu olemaan katalogi tässä pöydällä ja kyseinen mälli näköjään riittää Rantasipi-lahjakorttiin. Jos keksit vielä runsaalla satasella ylimääräistä romua niin saat ilmaiseksi Anna-lehden vuosikerran :D

Suositut

Back
Ylös Bottom