Klassinen - "Et ole kyykännyt" runo

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ant
  • Aloitettu Aloitettu

ant

Tien päällä kaukana salilla, oli nuoren miehen usein kuultu sanovan; "Olen tehnyt pitkiä sarjoja ja olen tehnyt lyhyitä sarjoja, aivan sama mitä teen, jalkani eivät kasva, olen tehnyt reisilaitteita ja jalkaprässejä myös yrittäen huijata", näitä nössötreenejä hän teki. Nurkan takaa suurelta salilta missä suuret miehet treenaavat, lensi kalkkipilvi ja kuului äänet neljävitosten, syvä ääni kun hän sitoi polvisiteet, hän oli erittäin suuri mies jonka jalat olivat kuin puiden. Nauraen samalla kun hän nappasi toiset levyt ja kalkkien käsiään, hän sanoi; "Poika, lopeta itsellesi valehteleminen ja älä väitä ettet tiedä, sinun ongelmasi on se, että et ole kyykännyt.

- DALE CLARK, 1983

Ajattelin lähettää dale clarkin runon tänne, kun tähän palstalle oli lähetetty jotain... piirettyjäkin.

joo

keijo s sanoi:
:eek: oletko itse kääntänyt suomeksi

Toivottavasti oli rimmaava tarpeeksi :P, piti vääntää lauseiden muotoa vähän että se rimmaisi paremmin.

saa idean kuitski.

tuo on niin totta. ei ole mitään järkeä alottaa jollain jalan ojennuksilla yms jos ei ole kyykännyt. ensin tanko selkään ja kyykkäämään. paras liike.

nevahood sanoi:
tuo on niin totta. ei ole mitään järkeä alottaa jollain jalan ojennuksilla yms jos ei ole kyykännyt. ensin tanko selkään ja kyykkäämään. paras liike.

Todellakin. Itsellä jalat alkaneet kasvamaan vasta hiljattain kun otin kyykyn ohjelmaan mukaan. Alkuun en tehnyt sitä peläten että tulee vammoja tai muuta, mutta kyllä se siitä kun pienillä painoilla alottaa :thumbs:

jpm sanoi:
Hyvä sigu mulla ollut jo piiitkän aikaa. :)

Niin on. Vaikka ootki muhun verrattuna vähän jäääälkijunassa ;)

Down the road, in a gym far away
A young man was heard to say,
"No matter what I do, my legs won't grow!"
He tried leg extensions, leg curls, leg presses too.
Trying to cheat, these sissy workouts he'd do!
From the corner of the gym where the big guys train,
Through a cloud of chalk and the midst of pain,
Where the big iron rides high, and threatin' lives,
Where the noise is made with big forty-fives,
A deep voice bellowed as he wrapped his knees,
A very big man with legs like trees,
Laughing as he snatched another plate from the stack,
Chalked his hands and monstrous back,
Said, "Boy, stop lying and don't say you've forgotten!
Trouble with you is you aint been SQUATIN'!!"

Ton neljävitosten olis voinu suomentaa "kakskymppisten" tai "kaksvitosten", koska toi 45 on kuitenkin oletettavasti 45lbs kiekko. Suomessa ne on yleensä kiloissa. ;)

ant sanoi:
Nurkan takaa suurelta salilta missä suuret miehet treenaavat, lensi kalkkipilvi ja kuului äänet neljävitosten, syvä ääni kun hän sitoi polvisiteet, hän oli erittäin suuri mies jonka jalat olivat kuin puiden. Nauraen samalla kun hän nappasi toiset levyt ja kalkkien käsiään, hän sanoi; "Poika, lopeta itsellesi valehteleminen ja älä väitä ettet tiedä, sinun ongelmasi on se, että et ole kyykännyt.

- DALE CLARK, 1983

Täs on meikän versio tuosta lopusta, ei ole yhtä sulava kyllä;

Nurkan takaa, salilta missä suuret miehet treenaavaat,
Mankkupilven ja tuskan keskeltä,
Missä iso rauta saa kyytiä ja uhkaa tappaa,
Missä ääni on lähtöisin isoista rautalevyistä,
Syvä ääni jyrisi kun hän sitoi polviaan.
Valtava mies jonka jalat olivat kuin puun rungot,
Nauraen hän pisti vielä yhden levyn tankoon,
Hieroi mankkua käsiinsä ja hirviömäiseen selkäänsä...

Ja kyllähän kyykky rulaa. Suosikkinostomuoto. Pelottavin nostomuoto. Penkissä on henkisesti helppo mennä kokeilemaan maksimeita. Vedossa on jo taistelemista päänupin kanssa, mutta kyykyssä se rauta painaa siellä selässä niin saatanasti ja sen kanssa pitäisi mennä kyykkyyn ja tulla vielä hengissä ylös.

Mulla on ollut vaikeuksia saada etureidet kipeiksi, eilen otin sitten 4 sarjaa kyykkyä, panostin enemmän tuntumaan kun kyykyn syvyyteen. Tänään jalat pitkästä aikaa olleet kunnolla kipeät. Ai että on mukava tunne :D

No joo, tässä on alkuperäinen

Eli enkuksi.

HUOM! En kääntänyt sanasta sanaan enkä ottanut ihan joka kohtaa tuohon, koska se ei olisi rimmannut ehkä niin hienosti, mutta kuitenkin niin, että idea menee perille.

Eli alkuperäinen:

Way down this road, in a gym far away, A young man was once heard to say, "I've repped high and I've repped low, No matter what I do, my legs won't grow" He tried leg extensions, leg curls, and leg presses too Trying to cheat, these sissy workouts he'd do. From the corner of the gym where the BIG men train, Through a cloud of chalk and the midst of pain Where the big iron rides high and threatens lives, Where the noise is made with big forty-fives, A deep voice bellowed as he wrapped his knees, A very big man with legs like trees. Laughing as he snatched another plate from the stack Chalking his hands and monstrous back, said, "Boy, stop lying and don't say you've forgotten, The trouble with you is you ain't been SQUATTIN'."

— DALE CLARK, 1983

Niin ja, katsokaa tuo loppu kohta "stop lying"... minusta kyse ei ole valehtelusta vaan siitä, että ei myönnä... no itselleen valehteleminen, okei. :P

Tää runo pääsee vielä kehyksiin ja seinälle.
Itse opin kyykkäämään oikein vasta pari kuukautta sitten. Painoa tullut tankoon n.30kg lisää, ja jalat on alkanut kasvaa hyvää tahtia ja kasvaa vielä 69cm---->??cm

Kaikki hehkuttaa kyykkyä, surullista minulle sillä otin tuon ohjelmaan mukaan keväällä mutta se oli pakko jättää pois sillä alaselkä meni kyykystä totaalisen jumiin. Varmaan joku tekniikkajuttu, vaikka oli mulla kaveri mukana neuvomassa. Alaselän kanssa on kyllä muutenkin ollut ongelmia. Maastaveto on auttanut selkävaivoihin. Mikäköhän voi kyykkytekniikassa olla vikana jos se hajottaa alaselän?

Jep, chalk = mankku = magnesium ja forty-fives = 45 paunan levy eli noin 20kg.

Kokeilenpa huvikseen kääntää tota (mitähän tästäkin tulee :lol2: ).

Erään tien päässä, kaukaisella salilla sanoi muuan nuori mies "Olen tehnyt pitkää pumppisarjaa ja ykkösiäkin, mutta reiteni eivät kasva.". Hän kokeili jalanojennuksia, koukistuksia ja prässiäkin. Heijaten ja huijaten hän näitä nynnyreenejään teki. Sitten salin nurkasta, mistä ISOT miehet reenaavat, mankkupilven ja tuskan keskeltä, missä nostetaan hengenvaarallisen isoja rautoja, missä kakskymppiset levyt kolahtelevat, miehen, jonka jalat olivat kuin ikihongat, hänen äänensä jylisi polviin siteitä lauttaessaan ja hän nauroi kun nappasi näppeihinsä vielä yhden levyn, käsiään ja hirviömäistä selkäänsä mankulla hieroessaan hän sanoi "Poju, lopeta jo itelles valehtelu ja tunnusta, että sun ongelma on se, ettet sä kyykkää!".

Ääh ei tuosta kovin sujuvaa eikä runomuotoista varsinkaan tullut.

Runoketjuun voisi väsäillä reeni- ja ruoka-aiheisiakin runoja. Mahtavia roinaviisujahan meillä on jo piiiitkä ketju. :)

kewl

iivili sanoi:
Jep, chalk = mankku = magnesium ja forty-fives = 45 paunan levy eli noin 20kg.

Kokeilenpa huvikseen kääntää tota (mitähän tästäkin tulee :lol2: ).

Erään tien päässä, kaukaisella salilla sanoi muuan nuori mies "Olen tehnyt pitkää pumppisarjaa ja ykkösiäkin, mutta reiteni eivät kasva.". Hän kokeili jalanojennuksia, koukistuksia ja prässiäkin. Heijaten ja huijaten hän näitä nynnyreenejään teki. Sitten salin nurkasta, mistä ISOT miehet reenaavat, mankkupilven ja tuskan keskeltä, missä nostetaan hengenvaarallisen isoja rautoja, missä kakskymppiset levyt kolahtelevat, miehen, jonka jalat olivat kuin ikihongat, hänen äänensä jylisi polviin siteitä lauttaessaan ja hän nauroi kun nappasi näppeihinsä vielä yhden levyn, käsiään ja hirviömäistä selkäänsä mankulla hieroessaan hän sanoi "Poju, lopeta jo itelles valehtelu ja tunnusta, että sun ongelma on se, ettet sä kyykkää!".

Ääh ei tuosta kovin sujuvaa eikä runomuotoista varsinkaan tullut.

Runoketjuun voisi väsäillä reeni- ja ruoka-aiheisiakin runoja. Mahtavia roinaviisujahan meillä on jo piiiitkä ketju. :)

pistänpä mieleen :thumbs:

Niin ja, nyt tajusinkin tuon "nelivitosten kohdan", olisi pitänyt kääntää se "hirmuisten levyjen" taikka "viisikymppisten levyjen" tai jotain. Alkaa ihan nolottaa :nolo:

Back
Ylös Bottom