Klassikkoelokuvat, synkkä yksinpuhelu

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kuli
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Patton_1970_dvd_cover.jpeg



Iltapäivän ratoksi sotaleffa! Mikäs sen hauskenpaa kuin Patton vittullemassa ylemmilleen ja sotimassa touhukkaasti.






Mulla on siisti kahden levyn paketti, DVD mutta kuvanlaatu on ihan kohtuullinen ja ääni 5.1.
 




Ranskalainen rikosdraama, on tä kyllä mainio elokuva. Yks parhaista vankila leffoista ja tietysti paljon muutakin ku välillä käydään vähän lomailemassa. Pääosan esittäjä Tahar Rahim on kyllä maino kaveri.

 
Ajattelin että katson putkeen Rooma aiheisia leffoja ja sarjoja syynä se että satuin katselemaan tämän



No eihän tuo mikään kovin tasokas sarja ollut mutta ihan katsottava, seuraavaksi katson tämän

Melko vaatimaton tekele tämäkin on, jotkut ehkä kuitenkin huomaavat että Gladiaattori perustuu ihan samaan tarinaan. Pakko korottaa panoksia seuraavaksi katson yhden maailman parhaista telkkari sarjoista eli Rooman!

rome.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Ihan näin sivunmennen kannattaa mainita että toi Rooman valtakunnan tuho kannata katsoa ihan opiskelu mielessä nykypäivän politiikkaan.
 
Rocky , kattelen tätä useamman vuoden jälkeen uudestaan ja onhan tä ihan loistava elokuva. Hieno kohtaus on tuo kun Joe Frazier käy kehässä ennen ottelua.

 





Kolme sanosko mielenkiintoista leffaa, nä on kaikki jotenkin huolella tehtyjä ja kaikinpuolin siistejä elokuvia. Just semmosia et vois miettiä jopa ostamista 4k/UHD versioina.
 
Viimeksi muokattu:
singing in the rain.jpg



Tulipahan katottua tämä klassikko vuodelta -52. On se vaan hieno, vähä kuuklettelin tota Geneä noi aika paljon sai mainintoja että teki ite ison osan stunteistaan. Tosi atleettinen ja reipas kaveri ei kuulemma kuitenkaan osannu/halunnu ratsastaa ni esimerkiksi hienossa Kolme Muskettisoturi leffassa oli stuntti miehellä paljon töitä.

kolme.jpg
 

Kattelin tämän tossa yhtenä päivänä, on kyllä loistava elokuva.
 
Voiton päivä on huomenna, sen juhlistamiseksi vois katsoa jonkun elokuvan joka tuo esiin venäläisen kansanluonteen hienostuneesti.







Taidan nyt kattoa ton Weirin leffan.
 
MV5BNzQzMzJhZTEtOWM4NS00MTdhLTg0YjgtMjM4MDRkZjUwZDBlXkEyXkFqcGdeQXVyNjU0OTQ0OTY@._V1_UX182_CR0,0,182,268_AL_.jpg
Tulipahan tämä leffa katottua uudestaan.Hyvin on kestänyt aikaa,tulevaisuuden tekniset ratkaisuthan nyt aina näyttää vähän hölmöiltä mutta tässä ne ei häiritse,syyhän on tietysti se että tarina on niin kestävä.Ainoa mikä pikkasen häiritsi oli paikkakunnan ja vuoden mainitseminen,olihan se nyt vähä hölmöä kattella vuoden 2019 Los Angelessia(.miten toi pitäs taivuttaa?)
Tämä leffa kyllä kestää uudenkin katselun vaikka tulevaisuuden ennustaminen menikin muutamalla vuodella pieleen.
Meinasin jo laitaa oman topicin tälle elokuvalle jota pidän yhtenä maailman parhaista elokuvista.Menee heittämällä top 3:n minun arvosteluissani ja on ollut esikuvana cyberpunk kulttuurille.
Sekä kaikille synkille ja ihmisyyden perusolemusta etsiville elokuville.
Yhden hitin ihme ( minun mielestäni) Rutger Hauger tekee tässä ylittämättömän roolityön .Etenkin loppukohtauksen yksinpuhelu jonka hän itse kehitti vetää pohdiskelevan ihmisen sanattomaksi.
Täydet viisi tähteä tälle elokuvalle.
Suosittelen kaikkia katsomaan tämän alkuperäisen
Tässä vielä tuo vaikuttava lopun monologi joka lienee paras mitä on elokuvien historiassa nähty:


View: https://youtu.be/NoAzpa1x7jU
 
Tässä myös eräs ehkä monille tuntemattomampi klassikko koska ei ole Hollywood elokuva.Osataan muuallakin tehdä elokuvia jos ei tarvita miljoonien erikoistehosteita tai jo valmiiksi kuuluisia tähtiä.
Tämä on Uuseelantilaista tuotantoa.
Kolkuttelee myös inhorealistisuudessaan minun top 3 elokuvien joukkoa.
Elokuva joka on niin realistinen että sitä tekee pahaa katsoa.
En edes halua katsoa toista kertaa koska ahdistaa melko pahasti.
Tälle tehtiin tietysti jatko osakin mutta se ei tavoittanut lähellekään tämän elokuvan henkeä jäi huomattavasti kepeämmäksi.
Suosittelen katsomaan jos ei ole kovin tunne herkkä ihminen.
Suosittelen että jättää katsomatta jos on kokemusta perheväkivallasta tai on muuten herkkä ihminen.
Tällaisia ihmisiä kuten tässä elokuvassa on myös oikeassa elämässä ja löytyy ihan Suomestakin ja samanlaisia ihmiskohtaloita.
Kovakaan jätkä kuten Jake tässä ei ole oikeasti se sankari kuten tulette toteamaan jos tämän pätkän katsotte.
Vaikka laitan tähän tämän alun "viihdyttävän" tappelukohtauksen niin sävy siitä muuttuu jo kohta tämän jälkeen synkemmäksi.
Elokuvan nimi suomeksi: Kerran sotureita (Once we warriors)
Ohjaus:Lee Tamahori
Päroolin vetää raivoisasti taas minusta yhden hitin ihme:
Temeura Morrison



View: https://youtu.be/olG2AeO8m4Y
 
Tämä elokuva ei ehkä sinällään yllä omaan top 10 joukkoon
No vähän mielialan mukaan kyllä voi nousta kyllä listassa sitä kolkuttelemaan.
Tässä vain panen painoarvon muuten joskus melko yksioikoisia rooleja tehneen Nick Nolten näyttelijätyölle joka kyllä on tässä elokuvassa niin hienoa että itse olisin pitänyt Oscarin arvoisena.
Ehdokkuuden siihen hän tästä sai siihen ja Golden globeen mutta pystit jäivät saamatta ja olisin hienolle näyttelijälle joka teki pitkän uran kyllä ehdottomasti tästä pystin suonut.
Nick Noltea käytettiin paljon komedia tyylisissä elokuvissa mutta vakammissa rooleissa hän oli parhaimmillaan.
Kuten tässä ja ehdottomasti maininnan ansaitsee myös elokuva
Wholl stop the rain josta laitan seuraavan näytteen
Tässä kuitenkin Nick Nolte ja The Prince of tidels.
Vuorovetten prinssi.


View: https://youtu.be/gyy_A4wNQa8
 
Enpä ole tota nähny, tarttee katella ku tulee vastaan. Siis toi Kerran sotureita, ton Vuorovetten prinssin olen kyllä nähny, olen Nolte fani.
 
Enpä ole tota nähny, tarttee katella ku tulee vastaan. Siis toi Kerran sotureita, ton Vuorovetten prinssin olen kyllä nähny, olen Nolte fani.
Kyllä Kerran Sotureita leffa kannattaa ehdottomasti katsoa.

Tässä Nolte fanille lisää herkkua
Onko tämä Vietnamin sodan ajoille sijoittuva klassikko tullut nähtyä?
CCR:n musiikki olisi jo itsessään Oscarin arvoista tavaraa ja
Nick Noltelle olisin kyllä tuon tunnustuksen suonut jo tästä varhaistyöstä mutta ei tainnut hän sitä sitten saada jos ei myönnetä elämäntyöstä tai jälkikäteen postuumisti.
Nolte kuitenkin vielä maanpäällä ja 82 vuoden ikäinen mutta ei taida enää tehdä leffoja.
Nousi aikoinaan tietoisuuteen tv sarjassa Ritch man,poor man
(Suom.Rikas rakas köyhä varas) jossa pahista Anthony Falconettia näytteli muuten jo tuolla muissa osioissa mainostamani kehonrakentaja näyttelijä joka oli sellainen tekijä monella saralla ettei uskoisi eli William Smith.No meni off topic.
Kuitenkin jos todella nostalgiaa haluaa niin kannattaa katsoa tämä pätkä: Wholl stop the rain (Suom,Kuka estää sateen)


View: https://youtu.be/BNUWm7DSFWI
 

Tämän tapahtuman innoittamana katsoin tämän elokuvan uudestaan.

241427_ZERODARKTHIRTY_1400x2100_UK.jpg


Kyllä tä edelleen jaksoi kiinnostaa ja herättää tunteita. Tä ohjaaja varsinkin on mielenkiintoinen kaveri.



002-table.gif



Tämä kuuluisa kuvahan tulee monelle mieleen tästä sanosko erikoisoperaatiosta.
 
Viimeksi muokattu:
swing-time-1936-dvd.jpg


Yle esittää Kino klassikko sarjassaan näitä Astaire-Rogers leffoja, tämä tuli tiirailtua. Ensinnäkin Ginger on mahtavan kaunis ja upea nainen. Nykyajan silikoni perse/rinnat/huulet ja mitä lisäks ei hälle pärjää
ginger-rogers-archival-pigment-print-framed-in-black.jpg



Toinen huomio on että ilmeisesti Fred ja Stan on veljekset!

250px-Astaire,_Fred_-_Never_Get_Rich.jpg
stan.jpg
 
Tässä olisi klassikoiden ystäville.
Bud Spencer oli muuten oikeastikin kova jätkä.
Alunperin uimari ja taisi pelata vesipalloakin
Otti 6 raskaan sarjan nyrkkeilymatsia ja voitti kaikki.
Pystyi nostamaan miehen ilmaan lantiosta käsillään.
Oli vahva vielä vanhoilla päivilläänkin.

Hyttynen on ihan vitun hyvä leffa. Mut mikähän se oli missä se hajotti lekalla jonkun uuden auton? Pitäs vissiin katella hyllystä taas sen kaikki leffat läpi.
 
Tässä myös eräs ehkä monille tuntemattomampi klassikko koska ei ole Hollywood elokuva.Osataan muuallakin tehdä elokuvia jos ei tarvita miljoonien erikoistehosteita tai jo valmiiksi kuuluisia tähtiä.
Tämä on Uuseelantilaista tuotantoa.
Kolkuttelee myös inhorealistisuudessaan minun top 3 elokuvien joukkoa.
Elokuva joka on niin realistinen että sitä tekee pahaa katsoa.
En edes halua katsoa toista kertaa koska ahdistaa melko pahasti.
Tälle tehtiin tietysti jatko osakin mutta se ei tavoittanut lähellekään tämän elokuvan henkeä jäi huomattavasti kepeämmäksi.
Suosittelen katsomaan jos ei ole kovin tunne herkkä ihminen.
Suosittelen että jättää katsomatta jos on kokemusta perheväkivallasta tai on muuten herkkä ihminen.
Tällaisia ihmisiä kuten tässä elokuvassa on myös oikeassa elämässä ja löytyy ihan Suomestakin ja samanlaisia ihmiskohtaloita.
Kovakaan jätkä kuten Jake tässä ei ole oikeasti se sankari kuten tulette toteamaan jos tämän pätkän katsotte.
Vaikka laitan tähän tämän alun "viihdyttävän" tappelukohtauksen niin sävy siitä muuttuu jo kohta tämän jälkeen synkemmäksi.
Elokuvan nimi suomeksi: Kerran sotureita (Once we warriors)
Ohjaus:Lee Tamahori
Päroolin vetää raivoisasti taas minusta yhden hitin ihme:
Temeura Morrison



View: https://youtu.be/olG2AeO8m4Y


Oon nähny tän joskus, olikos tässä perheväkivaltaa ym. teemana? Joku isä-poikatarina?
 
Back
Ylös Bottom