Klassikkoelokuvat, synkkä yksinpuhelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kuli
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
josey.jpgpale.jpg

Kannattaa katsoa myös nämä leffat,ekaks Josey sit Pale ja kolmanneks Armoton.

250px-Rukajärven_tie.jpg

Tulipahan tämä katsottua vuosien jälkeen,on tä vaan hieno.Jotkut kuvaa Tuntematonta uudestaan ja uudestaan toiset tekee kokonaan uuden leffan.Mä olen tätä hakenu ja tossa vuodenvaihteen jälkeen Viikin Prisman alelaarista löyty hintaan 3€.Hyvä kuvanlaatu DVDksi ja ääniraitaankin kiinnitetty huomiota,linnunlaulua ja kaikenlaista siritystä kuuluu.Suomalaiseksi leffaksi poikkeuksellisesti puheestakin saa selvää.

48hrs.jpg

Hieno elokuva, kaverileffa parhaasta päästä. Nick Nolte todisti jo telkkarisarjassa Rikas rakas olevansa karismaattinen näyttelijä.
rikas rakas.jpg

Tän telkkarisarjan hienoinpia kohtauksia oli Tom Jordachen ja Falconettin taistelu,Falconettia muuten näytteli William Smith joka esitti Conanin faijaa alkuperäisessä Conan barbaari leffassa.
william.jpg

No katsokaa leffa ja päätelkää itse.Semmonen asia pitää vielä lisätä että ohjaaja Walter Hill teki muutaman helvetin hienon elokuvan joihin vois palata myöhemmin.

Ja pitää lisätä että itellä vanha DVD jonka kuvanlaatu ihan paska sekä lisäks muka 5.1 ääni joka ihan perseestä=jotain vikinää takakajareista välillä.

1941.jpg

No niin tässä on leffa joka silloin helvetin kauan sitten nauratti,entä nyt.Vittu mitä paskaa,elokuva on täydellinen esimerkki siitä että kaikki voi mennä päin helvettiä vaikka olis hyviä näyttelijöitä,ohjaaja sekä käsikirjoittaja.

Elokuva kesti yhden katselukerran teatterissa ja se siitä,toka katselu kotona levyltä oli yhtä kärsimystä.Miks mä ostin tän paskan?

proof.jpg

Tässä on elokuva jonka olen katsonut varmasti ainakin kuudesti.Joka kerta todistaa että leffa on klassikko

Pari Zulu leffaa, suosittelen myös lukemaan vaikkapa kirjan Voices from the Zulu war kirjoittajalta Ian Knigth

Tästäpä tulikin mieleeni fasistiseksi väitetty elokuva.
220px-Starship_Troopers_-_movie_poster.jpg

Siinäpä saa hyönteiset kyytiä!

arpinaama.jpg
Brian De Palman leffa vuodelta 1983.Ekaks tietysti huomioitava poliittiset pakolaiset Kuubasta,en ole koskaan ottanu selvää pitääkö nä numerot paikkansa mutta tosiasiahan on se että tän elokuvan tarina vaikutti silloin ja vaikuttaa yhä yleiseen mielipiteseen..
Aikoinaan ku tän leffassa kattelin ni päälle vyöryävä väkivalta ja huumebisnes jyräs tämmösen puupää katsojan.Jälkeenpäin katteltuna ni toi Pacinon ylinäytteleminen ärsyttää sama vika hänellä on monessa muussakin leffassa.En sit tiedä että pitääkö ohjaajan olla tiukkana jatkuvasti vai riittääkö se että pahimmat ylilyönnit jää leikkaushuoneen lattialle.

No joka tapauksessa kyllä tätä katsoo vielä vuosikymmenienkin jälkeen.Mulla on DVD vuodelta 2001 jossa Dolby surround ääni,eli kuvassa tai äänessä ei ole kehumista.

conan.jpg

Conanin ja Valerian rakkaustarina vaikuttaa aina.Poledouriksen musa on myös melkosen vakuuttavaa,lisäks James Earl Joneksen synkkä basso.Ei tämä kyllä ole elokuvana mikään mestariteos.Mikä on huomioitava,John Milius ja Oliver Stone tekiöinä.

Poledouriskin on kyllä tehnyt aikamoisen mainiota elokuvamusiikkia. Tuon Conanin lisäksi vaikkapa Robocopin ja Starship Troopersin soundtrackeiltä löytyy hienoja kappaleita. Jälkimmäisessä on kyllä aivan loistava kohtaus/musiikki "Klendathu Drop".

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Tä on hankala tapaus,Sven Hasselin kirjat ei ole mitään huippulaatua.Mutta jokainen ne on kuitenkin lukennu,missä menee ero laadun ja roskan välillä?Minä pidin näistä kirjoista ne herättivät monia kysymyksiä joista en ollut ennen kuullutkaan.

Babyn jar,Katyn ja melko monta muutakin tapausta.

Tähän ku lisätään Willi Heinrichin romaani Kubanin sillanpää josta tehtin elokuva Rautaristi ni ollan ytimessä.

Viimeksi muokattu:
Semmonen huomio että kannatta lukea ne kirjat,ei nä leffat pärjää niille.Toi Rautaristi varsinki oli melkonen pettymys aikoinaan,meitä oli iso porukka ku oli lukenu kirjan ja venas leffaa innoissaan.Voihan vittu mikä epåonnistuminen.

Charles Bronson vetää huippusuorituksen vähäpuheisena taistelijana.Bronsonhan oli melko kova kaveri silloin aikoinaan mutta itse pidän tästä suorituksesta eniten.Ohjaajana toimii Walter Hill joka teki muutaman muunkin hienon leffan.Esimerkiksi tämän.

Warriors ja 48 hrs on jo mainittu mutta tämä leffa ansaitsee erikoismaininnan

Eli Walter Hillin Streets of Fire Jim Steinmannin hurjalla musiikilla höystettynä.

Hillin ohjauksista pitää ehkä myös mainita The Long Raiders,siinähän veljekset näyttelee veljeksiä.
jesse.jpg

Viimeksi muokattu:
Bronsonhan oli melko kova kaveri silloin aikoinaan

Jotain kuvia nähny, niin primessään ammoin 60-luvulla sillä oli todella hyvin lihasta ja jäntevässä kondiksessa. Eipä siinä mitään ihmeellistä olis tänä päivänä, jos näyttelijä kondiksessa, mutta tuohon aikaan fitnessiä ei oltu keksitty vielä!

Jotain kuvia nähny, niin primessään ammoin 60-luvulla sillä oli todella hyvin lihasta ja jäntevässä kondiksessa. Eipä siinä mitään ihmeellistä olis tänä päivänä, jos näyttelijä kondiksessa, mutta tuohon aikaan fitnessiä ei oltu keksitty vielä!

Hupailun ääriajoille meni elokuva jossa Alan Ladd veti intiaania näytellyttä Bronsonia turpaan.Se oli jotenkin niin hämmästyttävää,plösö kääpiö Ladd pieksee vitun hyväkuntoisen Bronsonin.
Tais olla tämä leffa https://en.wikipedia.org/wiki/Drum_Beat

Kun tuon leffan Hard Times katsoo ni ymmärtää että vaikeeta on ollu aikaisemminkin.

Esi Rambo.Elokuva Rambon typeryyshän oli se että päinvastoin kuin kirjassa viholliset jätettiin henkiin no Chato ei jätä.

Liitteet

• chatos_land_tuonti_suom_teksti.jpg
    chatos_land_tuonti_suom_teksti.jpg
    171,3 KB · Katsottu: 44

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom