Kitaristit hoi!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kesti vähän vastailla ku uuden koneen sain ja pari päivää asentelin siihen musajutut yms komponentit. Mutta joo kiitos hyvistä vinkeistä! Otin tuossa Amplituben käyttöön tai tarkempaan syyniin niin sillä olen saanut nyt oikeastaan omaan korvaan miellyttävän soolosoundin. Laitan kuvan, missä näkyy se uusi kokoonpano mesalla ja sitten se vanha asetelma millä soitin siinä videolla:

Tuossa kuvassa vilahtelee Mesa Dual Rectifieriä ja Marshallin JCM-800:sta. Kumpikaan ei ole mun mielestä erityisen luonteva valinta lähteä hakemaan sellaista soundia, mitä olet linkittänyt. Tuo Mesa on kaikkine valintoineen monipuolinen vahvistin, mutta omimmillaan se on ärhäkkäänä metallijyränä. JCM-800 taas on se tuttu rokkijyrä, jonka mukavuusalueeseen tavoittelemasi vaivattomasti laulava moderni lead-soundi ei kuulu.

Tuossa kuvassa vilahtelee Mesa Dual Rectifieriä ja Marshallin JCM-800:sta. Kumpikaan ei ole mun mielestä erityisen luonteva valinta lähteä hakemaan sellaista soundia, mitä olet linkittänyt. Tuo Mesa on kaikkine valintoineen monipuolinen vahvistin, mutta omimmillaan se on ärhäkkäänä metallijyränä. JCM-800 taas on se tuttu rokkijyrä, jonka mukavuusalueeseen tavoittelemasi vaivattomasti laulava moderni lead-soundi ei kuulu.

Niin voi olla.. mutta tuossa oleva soundi nyt on kuitenkin hyvä ja saa kelvata kun ei parempaakaan löydy. Tällä hetkellä nyt mitä vielä soundeja etsinyt niin paras on nyt tuo mesan Mark IV. Mulla on tuommoinen mesapack missä on paljon niitä. Mutta tuolla mennään kunnes tulee vastaan jotain parempaa joskus..

Mark IV on jo varmasti paljon parempi, tai oikeastaan tuohon tarpeeseen osuvampi, lähtökohta.
Joo...pitää laittaa jotain pätkää jossa soittelen omaa biisiä, kuhan tässä töiden puolesta joutaa tekemään "biisiä" loppuun asti. Sooloa en siis oikein biiseissä soittele vaan tykkään kitarariffi & syntikka combosta, mutta muuten tiluttelen aina silloin tällöin huvikseni...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Oon huomannu että 30-45min kun soittelee alkaa vahvari menettää säröä ja potkua melko huomattavasti. Kyseessä siis Marshall vs102r. Voisko tuohon olla syynä preamp tuubi (jota tuskin koskaan on tuohon vaihettu)? Pikaisesti googlailin niin ainakin niin tung-solin putkia suosittelevat. Ikinä en oo siis vaihtanut, niin käykö tung-solin 12ax7/ecc83 putki tuohon? Jenkkifoorumeilla puhuivat että tuossa on tehtaalta tullut jokin 12ax7 (enkä siis nyt ymmärrä onko joku yleismallinimi/ putkityyppi vai mikä se on).

Oon huomannu että 30-45min kun soittelee alkaa vahvari menettää säröä ja potkua melko huomattavasti. Kyseessä siis Marshall vs102r. Voisko tuohon olla syynä preamp tuubi (jota tuskin koskaan on tuohon vaihettu)? Pikaisesti googlailin niin ainakin niin tung-solin putkia suosittelevat. Ikinä en oo siis vaihtanut, niin käykö tung-solin 12ax7/ecc83 putki tuohon? Jenkkifoorumeilla puhuivat että tuossa on tehtaalta tullut jokin 12ax7 (enkä siis nyt ymmärrä onko joku yleismallinimi/ putkityyppi vai mikä se on).
Käy.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom