Kitaristit hoi!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Varma en ole, 2016 on ilmeisesti tuo 2nd gen tullut joten uskoisin että on sitä vanhempaa vuosikertaa.

Monitorit(kaiuttimet) on kiinni tietokoneessa, eli tavallaan kiertää turhan lenkin koneen kautta. Eli tuotahan voisi kokeilla kunhan jotain nauhoitettavaa tulee seuraavan kerran eteen.

Itsellä teki tietokoneen kautta soitettaessa samaa mutta kun tunki kajarit interfaceen ja ohjas reaperista tai nykyään käytän biasia niin saundit takaisin interfaceen niin alkoi pelittää asion kanssa. Reaperista jos soitat musiikkia niin pelittää hyvin mutta jos haluat soitella taustamusiikin esim spottarin kanssa niin itsellä täytyy olla toiset kajarit sitä varten mitkä tulee puhelimesta koska asio pystyy pyörittämään vain yhtä laitetta kerrallaan. Voi olla että toimii paremmin jos on parempi äänikortti koneessa joka ei vaadi asioo toimiakseen kunnolla. Kokeile ja kerro miten kävi!

Reaperista jos soitat musiikkia niin pelittää hyvin mutta jos haluat soitella taustamusiikin esim spottarin kanssa niin itsellä täytyy olla toiset kajarit sitä varten mitkä tulee puhelimesta koska asio pystyy pyörittämään vain yhtä laitetta kerrallaan
Ei kyllä itsellä tätä ongelmaa. Win10 käytössä, ja tuolla alhaalla on toi kaiuttimen kuva. Siitä kun valitsen käyttöön saman mitä käytän Reaperissä, niin hyvin voi vaikka soittaa YouTubesta musiikkia ja soittaa samalla kitaraa Reaperin kautta. Jos valittuna joku toinen äänilähde, niin sitten ei onnistu yhtä aikaa käyttää.

Ei kyllä itsellä tätä ongelmaa. Win10 käytössä, ja tuolla alhaalla on toi kaiuttimen kuva. Siitä kun valitsen käyttöön saman mitä käytän Reaperissä, niin hyvin voi vaikka soittaa YouTubesta musiikkia ja soittaa samalla kitaraa Reaperin kautta. Jos valittuna joku toinen äänilähde, niin sitten ei onnistu yhtä aikaa käyttää.

Reaaliaikisesti en ole pitkään aikaan soittanut reaperin kautta kun tuli biasilta standalone softa :) Täytyy kokeilla kyllä tuota.

Juu kyllä se pitää. Voi vaan olla alkuun vähän sekavaa, jos et ole aiemmin koneella mitään äänitellyt, tai käyttänyt mitään VST-efektejä.

Juu on toki jonkin verran tuttua touhuttua kun oon äänitellyt aikaa sitten reaperilla ja VST:llä on tullut EZdrummerit sen kautta laitettua. Midi syntikat sitten ASIO:n kautta, eli viiveen korjauskin on tottua. Eli samaan tapaan tuonkin pitäisi siis toimia. Pitää suunnitella tuota homma nyt kun tietää. Kiitos!

Ku oon vähän miettinyt, että mulla on elämäni aikana ollut varmaan 5 erilaista efektia ja multiefektiä eikä mistään saanu niinku oikeesti todella hyvää soundia. Onko se oikeesti nykypäivänä niin mahdotonta saada hyvää soundia kitarasta ihan simppelillä efektillä?

Tässäkin mainostetaan tuota Mesan vehettä, niin voisin veikka lyödä vetoa, että ei varmasti ole suoraan kytkettynä Petrucilla tuo. Välissä ties montako monen tonnin laitetta:

Mutta esim. tuossa nuo puhtaat soundit ja hienot säröt, niin onko niitä mahdollista saada SUORAAN kytkettynä? Eli siis soundin pitää olla sillä tavalla suoraan, että kun kuulokkeet isketään siihen efektiin tai tietokoneeseen suoraan niin se soundi ON HYVÄ....vastaava kuin noissa?
Ei nyt ihan heti tule mieleen, miksi tuollainen huomattavan täyteläisillä kontrolleilla varustettu Mesa tarvitsisi massiivista räkkiä kaverikseen kuulostaakseen hyvältä. Eihän soundia efekteillä tehdä, vaan sormet, vahvistin ja kitara ovat se pohja, mitä sitten voi efekteillä muokata ja värittää. Läpi historian kaikkein hienoimpia kitarasoundeja on tuotetto todella yksinkertaisilla kamoilla.

Kun Mesa tuli puheeksi, niin pistetäänpä biisi, jossa mielestäni soudi ja soitto toimivat:

View: https://www.youtube.com/watch?v=Wkd4_wf3uWo

Ei nyt ihan heti tule mieleen, miksi tuollainen huomattavan täyteläisillä kontrolleilla varustettu Mesa tarvitsisi massiivista räkkiä kaverikseen kuulostaakseen hyvältä. Eihän soundia efekteillä tehdä, vaan sormet, vahvistin ja kitara ovat se pohja, mitä sitten voi efekteillä muokata ja värittää. Läpi historian kaikkein hienoimpia kitarasoundeja on tuotetto todella yksinkertaisilla kamoilla

Hienoa soittoa oli videolla, en sitä sano mutta eipä ollut erikoinen soundi itsestä..tuommoista perussäröä saa kyllä helpommin aikaan. Enkä ole täysin samaa mieltä tuosta, että soundia ei efekteillä tehdä. Kyllä huonompikin soittaja kuulostaa hyvältä hyvillä soundeilla, mutta ei taitava susipaskoilla soundeilla. Mutta ei tuosta nyt kannata väitellä. Itse ehkä huonosti ilmaisin asiani tuossa aiemmin koska jokainen soundi on erilainen ja jokainen tykkää erilaisista soundeista. Mutta se mitä itse tässä hain takaa niin tässä on esimerkki helvetin hyvästä LEAD soundista:

View: https://www.youtube.com/watch?v=wDYQhaNMtG8

Itselläni on tuo pod farm mutta en ole saanut tuommoista soundia aikaiseksi...ehkä ajan kanssa saan tehtyä tai löydän tavan. On Amplitubet, NadIR yms. ja liuta impulsseja mutta ei onnistu niin se ei onnistu :D Kuten sanoin...vaikeeta se tuntuu olevan nykypäivänäkin. Tai sitten en vain osaa..

Hienoa soittoa oli videolla, en sitä sano mutta eipä ollut erikoinen soundi itsestä..tuommoista perussäröä saa kyllä helpommin aikaan. Enkä ole täysin samaa mieltä tuosta, että soundia ei efekteillä tehdä. Kyllä huonompikin soittaja kuulostaa hyvältä hyvillä soundeilla, mutta ei taitava susipaskoilla soundeilla. Mutta ei tuosta nyt kannata väitellä. Itse ehkä huonosti ilmaisin asiani tuossa aiemmin koska jokainen soundi on erilainen ja jokainen tykkää erilaisista soundeista. Mutta se mitä itse tässä hain takaa niin tässä on esimerkki helvetin hyvästä LEAD soundista:

View: https://www.youtube.com/watch?v=wDYQhaNMtG8

Itselläni on tuo pod farm mutta en ole saanut tuommoista soundia aikaiseksi...ehkä ajan kanssa saan tehtyä tai löydän tavan. On Amplitubet, NadIR yms. ja liuta impulsseja mutta ei onnistu niin se ei onnistu :D Kuten sanoin...vaikeeta se tuntuu olevan nykypäivänäkin. Tai sitten en vain osaa..

Ootko kokeillut videossa näkyviä asetuksia Pod Farmissa, ja ei kuulosta sinne päinkään? Kitaran mikit ja kielet tietysti vaikuttaa aika paljon. Itsellä aina ongelmana mikit, passiiviset, ja jos jollain sanalla pitäisi kuvailla: "muddy".
Pod Farmissa tohon auttaa se EQ, laittaa sen heti ensimmäisenä ja leikkelee ylimääräset bassot pois + lisää korkeita taajuuksia.

Tässä hyvä video jos haluaa vaikka Metallican äänen. Kokeilin, ja hyvin toimi.

View: https://www.youtube.com/watch?v=f27gWN3r4cc

Ootko kokeillut videossa näkyviä asetuksia Pod Farmissa, ja ei kuulosta sinne päinkään? Kitaran mikit ja kielet tietysti vaikuttaa aika paljon.......

Joo kokeilin noita asetuksia, mutta pari efektiä ei onnistunu vaan ehdotti vastaavia tilalle. On vissiin niin paljon vanhempi versio ollut tuossa videossa tuolla soittajalla. Mutta joo en saanut :(

Sanoit mikeistä just hyvin kun juuri toissapäivänä tilasin musamaailmasta EMP:n H4 ja H4A - mikit kitaraan ja kyllä muuten eroa on noihin paskoihin Wilkinson merkkisiin mikkeihin. Ihan passiiviset tilasin, mutta selvä ero! Kielet on hyvät. Säröt saivat hyvin potkua ja erottelevuutta lisää. Samoin soolot kaulamikillä.Mutta tuollainen hyvä LEAD soolo soundi on vielä hakusessa :/

Ja kiitos muuten tuosta linkista youtubesta ja siitä, että autat näissä jutuissa, aina oppii uutta!! :worship:Selvästi oli linkitetty noi ja osa noista VST jutuista olikin jo valmiina. Mutta testailin noita impulsseja ja kyllä todella hyviä! Olen valehtelematta satoja impulsseja käynyt läpi ja saanut ihan ok soundeja mutta noissa on oikeesti hyviä säröjä! Olen tutkinut tubea ja googlea tuntisotalla ja etsinyt impulsseja, mutta tuohon tubettajaan en ollut törmännyt varmaan siksi kun otsikossa ei impusseista mainita. Mutta nyt minulla on uusi tietokonekin tilauksessa kun tämä entinen vanha vähän jo jökittää välillä. Sit paneudun tarkemmin vielä noihin soundeihin. Kiitos! (y)

Jos satut löytämään tai tietämään soolo lead soundista jotain impulsseja niin oisin kiitollinen jos pistäsit vaikka privana meiliä. Noista impulsseista voisi siis ihan maksaakin, että ei tartteis välttämättä olla ilmaisia, mutta en kyllä ota riskiä jos en etukäteen saa testata miltä kuulostaa :sick:

Amplitube 4:sen Mesan setillä on kans hyviä säröjä ja ok leadia saanut, mutta pitää siihen vielä paneutua sit uudella koneella.. mut sehän onkin sit jo eri sarjaa kun toimii itsenäisenä. Tykkään kuitenkin Pod Farmin käytöstä kun yksinkertaista jos siihen ehkä ostais sen 50e Metal expensionin.

Eli niinkään säröistä ei ole ongelmaa vaan puhtaasta soolosoundista :mad:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Joo kokeilin noita asetuksia, mutta pari efektiä ei onnistunu vaan ehdotti vastaavia tilalle. On vissiin niin paljon vanhempi versio ollut tuossa videossa tuolla soittajalla. Mutta joo en saanut :(

Sanoit mikeistä just hyvin kun juuri toissapäivänä tilasin musamaailmasta EMP:n H4 ja H4A - mikit kitaraan ja kyllä muuten eroa on noihin paskoihin Wilkinson merkkisiin mikkeihin. Ihan passiiviset tilasin, mutta selvä ero! Kielet on hyvät. Säröt saivat hyvin potkua ja erottelevuutta lisää. Samoin soolot kaulamikillä.Mutta tuollainen hyvä LEAD soolo soundi on vielä hakusessa :/

Ja kiitos muuten tuosta linkista youtubesta ja siitä, että autat näissä jutuissa, aina oppii uutta!! :worship:Selvästi oli linkitetty noi ja osa noista VST jutuista olikin jo valmiina. Mutta testailin noita impulsseja ja kyllä todella hyviä! Olen valehtelematta satoja impulsseja käynyt läpi ja saanut ihan ok soundeja mutta noissa on oikeesti hyviä säröjä! Olen tutkinut tubea ja googlea tuntisotalla ja etsinyt impulsseja, mutta tuohon tubettajaan en ollut törmännyt varmaan siksi kun otsikossa ei impusseista mainita. Mutta nyt minulla on uusi tietokonekin tilauksessa kun tämä entinen vanha vähän jo jökittää välillä. Sit paneudun tarkemmin vielä noihin soundeihin. Kiitos! (y)

Jos satut löytämään tai tietämään soolo lead soundista jotain impulsseja niin oisin kiitollinen jos pistäsit vaikka privana meiliä. Noista impulsseista voisi siis ihan maksaakin, että ei tartteis välttämättä olla ilmaisia, mutta en kyllä ota riskiä jos en etukäteen saa testata miltä kuulostaa :sick:

Amplitube 4:sen Mesan setillä on kans hyviä säröjä ja ok leadia saanut, mutta pitää siihen vielä paneutua sit uudella koneella.. mut sehän onkin sit jo eri sarjaa kun toimii itsenäisenä. Tykkään kuitenkin Pod Farmin käytöstä kun yksinkertaista jos siihen ehkä ostais sen 50e Metal expensionin.

Pod Farmissa on tavallaan rajotuksia, vähän riippuen siitä millä laitteella sitä käyttää. Toki ne rajat voi ostaa auki, niin saa kaiken käyttöön. Ei itselläkään ole siinä sitä metal packia. Joskus meinasin ostaa, mutta enää se ei oikein kannata kun on noita ilmasia VST vahvistimia. Ignite Amps, Poulin, Nick Crow, TSE.
Tässä muuten hyvä sivu, missä noita vertaillaan miltä mikäkin kuulostaa: http://atoragon.blogspot.fi/2017/12/best-free-guitar-amp-sims-2017-13.html

Itse en oikein sooloista mithään ymmärrä, kun on niin kömpelöt soittotaidot...Mutta ei siihen sen erikoisempia impulsseja pitäisi tarvita. Vahvistimesta ehkä vähän enemmän säröä, keskiääniä enemmän, trebleä vähän vähemmän. Ja miksauksessa ainakin leikkelee bassot pois jostain 150-200Hz kohtaa jopa. Delay ja reverb efektit tietysti auttaa paljon jne. Koitan joku päivä kehitellä jonkinlaista lead-kitaran ääntä, niin voin sitten sen jakaa täällä. Jos onnistun :D

Ostit sitten samat mikit mitä oon pohdiskellut varmaan pari vuotta. Täytynee kai ostaa joskus, jos ne tosiaan on hyvät...

Enkä ole täysin samaa mieltä tuosta, että soundia ei efekteillä tehdä. Kyllä huonompikin soittaja kuulostaa hyvältä hyvillä soundeilla, mutta ei taitava susipaskoilla soundeilla. Mutta ei tuosta nyt kannata väitellä.
Itse olen täysin samaa mieltä: hyvä soundi auttaa ketä tahansa soittajaa, mutta meillä on vahva periaatteellinen ero efektien merkityksestä siinä, mistä hyvä soundi syntyy. Sinä liputat efektien puolesta, mutta itse näen tuon ongelmaisena tapana lähestyä asiaa. Maailman sivu valtavan hyviä lead-soundeja on tehty hyvin minimaalisin efektein. Se perussoundi on kaiken alku ja jos se ei ole kunnossa, niin sitä on turha yrittää efekteillä korjata. Kun taas perussoundi on kunnossa, niin sitä on helppo varioida efekteillä. Jos sormet, kitara ja vahvistin eivät ole tehtäviensä tasalla, niin mikään efekti ei korjaa tilannetta. Huonosti tarkennettu valokuva ei millään taikasuotimella tarkaksi muutu. Soundia etsiessä on muutenkin helpompi ymmärtää asioita, kun muuttujia on vähemmän. Vähän sama asia, kuin yrittäisi korvata treenin, ruokavalion ja levon jollakin taikalisäravinteella.

Mitä tulee lead-soundiin, niin mitä mieltä olet Carlos Santanan soundista? Carloksen ainoa efekti on nykyisin wah-wah, muut boksit vain valitsevat vahvistimen ja sovittavat impedanssia. Kun kitarakin on hyvin vakaa, niin Carloksen kitarateknikon ei tarvitse hikoilla likipitäenkään alan standardien mukaisesti.
May14_SantanaRR_Pedals_WEB.jpg

Muutamia harvoja puoli ilmaisia efektejä sisältävän lauta ääninäytteineen:
pedalboard-john-jorgenson-jpg.63531

Ja onhan näitä hyvin vähin purkein soittavia paljonkin. Nuno, Yngwie ja Stevie Ray noin muutamia mainitakseni. Nyt tärkein kysymys on se, että mikä soundissasi on vialla? Voidaanhan ongelmia ratkoa myös kahlaamalla yleisiä peruslakejakin kertaamalla, mutta jos osaat kertoa ongelmat, niin se voisi nopeuttaa ratkaisun löytämistä.

Viimeksi muokattu:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitä tulee lead-soundiin, niin mitä mieltä olet Carlos Santanan soundista? Carloksen ainoa efekti on nykyisin wah-wah, muut boksit vain valitsevat vahvistimen ja sovittavat impedanssia. Kun kitarakin on hyvin vakaa, niin Carloksen kitarateknikon ei tarvitse hikoilla likipitäenkään alan standardien .........

Ja onhan näitä hyvin vähin purkein soittavia paljonkin. Nuno, Yngwie ja Stevie Ray noin muutamia mainitakseni. Nyt tärkein kysymys on se, että mikä soundissasi on vialla? Voidaanhan ongelmia ratkoa myös kahlaamalla yleisiä peruslakejakin kertaamalla, mutta jos osaat kertoa ongelmat, niin se voisi nopeuttaa ratkaisun löytämistä.

Kiitos viestistä.. tosi kiva ku porukka jeesii tämmösessä asiassa ihan tosissaan!!(y) Toki Carlosin soundi on omaa luokkaansa, mutta en ole hakemassa semmoista soundia koska ei ole oman tyylinen...liian "pelkistetty" jos sen voisi noin muotoilla. Tosi hyvin olit laitellut kuvia pedaaliseteistä, kiitos!

Ei se tosiaan tarvitse kummoista hyvä soundi sinällään. Mutta siis itse olen aika lähellä sitä soundia jota haen, mutta siitä puuttuu minusta vielä se tietty "laadukkuus" ja puhtaus. Tein videon tätä varten... otin netistä pätkän jossa on mielestäni juuri sellainen soundi (soitin pod farmilla) ja soitin itse tarkoituksella pienellä kaiulla samaa sooloa soundilla jonka oon onnistunut saamaan aikaiseksi... soitan vuoron perään vähän niin huomaatte mitä tarkoitan. Jos ette erota sitä eroa mitä tuossa tarkoitan niin sitten hankala enään asiasta keskustella, koska ero ei ole kovin iso:cautious:
Kuitenkin esim tuo oma soundi niin on aika heikko...eli esim. sointu ei jää soimaan ja siitä puuttuu se tietty "puhtaus". Mietin vaan, että onko tuo soundi sitten niin hankala saada jostain syystä ja mitä se vaatii koska mikeistä se ei pitäisi olla enään kiinni. Olen kuitenkin tietyllä tapaa perfektionisti näissä soundihommissa. Kun on vaan huomannut että monilla youtube käyttäjilläkin on sairaan hyvä soundi niin harmituttanut, että miksi itse ei voisi saada samanlaista...:kuola:

View: https://www.youtube.com/watch?v=5Ey852vJtpU

Tässä myös tästä kohdasta 3:46 on sitä soundia mitä juuri etsin ja koitan saada (ja olen kokeillut tuota samaa asetelmaa pod farmissa mutta ei):

View: https://youtu.be/CvMhiGXqJT4?t=226

Pod Farmissa on tavallaan rajotuksia, vähän riippuen siitä millä laitteella sitä käyttää. Toki ne rajat voi ostaa auki, niin saa kaiken käyttöön. Ei itselläkään ole siinä sitä metal packia. Joskus meinasin ostaa, mutta enää se ei oikein kannata kun on noita ilmasia VST vahvistimia. Ignite Amps, Poulin, Nick Crow, TSE.............Ostit sitten samat mikit mitä oon pohdiskellut varmaan pari vuotta. Täytynee kai ostaa joskus, jos ne tosiaan on hyvät...

Niin tarkoitat rajat ostaa auki että hommais Platinium version....vai? Vajaa 300e se ainakin niin ei ensimmäisenä tule mieleen:D Koitahan jos saat toimivaa leadia aikaan... arvostan!! Ja mikit on kyllä hyvät siis... muistaa vaan, että sulla ei ero välttämättä ole yhtä selvä tai sit se on vielä selvempi. Mutta ainakin ite tykkään. Puhdas soundi on tosi pehmeä kaulamikilläkin. Mutta kuten sanoin...riippuu paljon mitkä mikit on sulla tällä hetkellä...

Hyviä pointteja, mutta en tiiä saako sitä lead soundia aikaiseksi sit EQ:ta säätelemällä...JOS jo särössä on "vikaa" alunpitäen...:cautious: Oon aika huono näissä säätelyissä ja oon toki koittanut säädelläkin korvan mukaan jo mutta onko kiinni sit vaan kuitenkin niistä säädöistä vai siitä "perussoundista" joka on jo kuralla. Eli jos on huono pohja (särö), niin EQ kikkailut ei auta enään...:unsure:

Kuitenkin esim tuo oma soundi niin on aika heikko...eli esim. sointu ei jää soimaan ja siitä puuttuu se tietty "puhtaus". Mietin vaan, että onko tuo soundi sitten niin hankala saada jostain syystä ja mitä se vaatii koska mikeistä se ei pitäisi olla enään kiinni. Olen kuitenkin tietyllä tapaa perfektionisti näissä soundihommissa. Kun on vaan huomannut että monilla youtube käyttäjilläkin on sairaan hyvä soundi niin harmituttanut, että miksi itse ei voisi saada samanlaista...:kuola:

View: https://www.youtube.com/watch?v=5Ey852vJtpU

Omaan korvaani kuulostaa siltä, että kaipaat vähemmän yläpäätä, mutta lisää keskialuetta, kompressiota ja kaikua. Tuo mallisoundisi on hyvin saturoitunut keskialueelta, niin kuin kitaran monesti pitääkin olla. Tarvitset vähän lisää kompressiota, jotta saadaan lisää sustainia ts. laulavuutta nuotteihin. Atakki on huomattavasti turhan ärhäkkä ja sitä voit pehmentää myös tuolla kompression lisäämisellä, yläpään leikkaamisella ja kaiulla. Voi olla myös, että valitsemasi vahvistinmalli on tarpeettoman aggressiivinen tavoittelemaasi soundiin. Mitä vahvistinmallia muuten käytit?

Mutta sinällänsä en näe tavoittelemassasi soundissa ei ole mitään sellaista, mikä vaatisi jotain pianonsa verran kultaa maksavia taikaefektejä. Ihan peruasioiden äärellä tuossa liikutaan. Sopivasti yliohjausta kompressoimaan vahvistinta, kohtuullisesti kaikua tuomaan ilmaa soundiin ja vähän taajuuksien säätöä. Ja kuten itsekin sanoit, monilla tubettajilla soundi on se soundi, mitä etsit. En oikein usko, että noilla kaikilla tubettajilla olisi mikään erikoinen kokokoelma laitteistoa.

Jatkoa edelliseen:

Jos tuolle sormet, vavistin ja kitara -kolmiyhteydelle ei ole mielestäni kiertotietä, niin samaa voisin sanoa kyllä äänen säätämisestä. Joidenkin muiden itselleen säätämien asetusten sijaan, jos nyt oikein ymmärsin impulssien luoteen, suositteleen opettelemaan kuuntelemaan sen, mitä pitää muuttaa ja miten tuo muutos tehdään. Kitaroissa ja soittotekniikoissa pelkästään on niin isoja eroja, että on aika pieni mahdollisuus osua oikeaan jonkin toisen asetuksilla. Ei myöskään kannata liikaa mystifioida asioita, sillä hyvin monesti hyvin arkisillakin kamoilla voi rakentaa lopputuloksen, jolla pääsee hyvin pitkälle, kunhan käyttää vain kulloiseenkin tarpeeseen sopivia palikoita.

Kitaroissa ja soittotekniikoissa pelkästään on niin isoja eroja, että on aika pieni mahdollisuus osua oikeaan jonkin toisen asetuksilla. Ei myöskään kannata liikaa mystifioida asioita, sillä hyvin monesti hyvin arkisillakin kamoilla voi rakentaa lopputuloksen, jolla pääsee hyvin pitkälle, kunhan käyttää vain kulloiseenkin tarpeeseen sopivia palikoita.

https://mercuriall.com/cms/details_reaxis
https://mercuriall.com/cms/details_spark
https://mercuriall.com/cms/details_u530

Joidenkin muiden itselleen säätämien asetusten sijaan, jos nyt oikein ymmärsin impulssien luoteen
Ei se ihan noin mene. Impulssit siis on useimmiten äänitetty käyttämällä vain vahvistimen power amppia ja jotakin kaappia+mikkiä tietysti. Se on siis vain kopio sen kaapin äänestä sillä mikillä millä se äänitettiin. Kaikki muut säädöt pitää siis kuitenkin tehdä itse.

Omaan korvaani kuulostaa siltä, että kaipaat vähemmän yläpäätä, mutta lisää keskialuetta, kompressiota ja kaikua. Tuo mallisoundisi on hyvin saturoitunut keskialueelta, niin kuin kitaran monesti pitääkin olla. Tarvitset vähän lisää kompressiota, jotta saadaan lisää sustainia ts. laulavuutta nuotteihin. Atakki on huomattavasti turhan ärhäkkä ja sitä voit pehmentää myös tuolla kompression lisäämisellä, yläpään leikkaamisella ja kaiulla. Voi olla myös, että valitsemasi vahvistinmalli on tarpeettoman aggressiivinen tavoittelemaasi soundiin. Mitä vahvistinmallia muuten käytit....

Kesti vähän vastailla ku uuden koneen sain ja pari päivää asentelin siihen musajutut yms komponentit. Mutta joo kiitos hyvistä vinkeistä! Otin tuossa Amplituben käyttöön tai tarkempaan syyniin niin sillä olen saanut nyt oikeastaan omaan korvaan miellyttävän soolosoundin. Laitan kuvan, missä näkyy se uusi kokoonpano mesalla ja sitten se vanha asetelma millä soitin siinä videolla:
Untitled_1_copy.jpg

Mutta joo, eli oon sanut hyviä puhtaita soundeja aikaan tuolla pod farmilla mutta perehdyin tuohon amplitubeen uudestaan kun sitä oli kehuttu kuitenkin niin paljon. Ja juurikin niillä kompressiolla ja Eq:lla saa paljon aikaan. Oon vaan yleensä säädellyt tähän asti mid ja treble osiota:D

Huomasin, että kätevä on muokata soundeja kun soittaa riffiä, sooloa yms omille raidoille ja sit sen soiton aikana muokkaa tiettyä soundia niin paljon helpompi huomata vaikutukset soundiin suoraan. Mutta vielä noita tulee hiottua ajan kanssa varmasti. Pitää vielä opetella tuota EZ Drummer 2:sta käyttämään ja reasonia. Eli loppuelämän projekti säätää, soittaa, nauhoittaa, miksata jne jne. Mutta kiitos vinkeistä (y)

Eikös nuo yamahat ihan hyviä olla hintalaatusuhteeltaan. Line6 en oo koskaan digannut mutta tuskin tuohon hintaan paljoo parempaa kyllä saakaan. Varmasti pääsee hyvin alkuun noilla.

https://www.f-musiikki.fi/kitarat-j...kispaketti-pac12bl-spiderclass-paspiderpackii

oisko tossa hyvä aloituspaketti alottavalle kitaristille? 300e ois aika maksimi bubjetti mitä tällä hetkellä pystyy tähän sijoittaa.

Ei tuossa kovin korkealta putoa. Onko sulla ketään soittotaitoista kaveria, jota voisit pyytää mukaan testaamaan? Jos soittelet yksinäsi kotona, periaatteessa mikä tahansa toimii, kunhan sen kitaran soitettavuus ei ole kohtuuttoman huono. Silti aloittelija on aloittelija, eikä hyvä kitara tee soittotaidottomasta soittajasta hyvää, mutta huono kitara voi tarpeettomasti vaikeuttaa soittamisen oppimista. Bändihommiin ei tuosta kombosta ole. Ja vielä lopuksi: Sijoita 300 ja pääset vermeistä tarvittaessa vuoden parin päästä eroon kärsimättä suurtakaan tappiota.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom