Noi mainitut pätkät löytyy tästä ketjusta jokunen sivu takaspäin.
Niinpäs löytyi. Kelpoa pelaamista!
Noin muuten asiaan liittyen, niin ei kai tossa asiassa ole mitään ihmeellistä. Siinä ekassa jutussa on nyt jostain syystä haluttu antaa joku inside picking -nimi asialle, jota ainakin itse teen ihan normaalisti.
Senpä takia olinkin ymmälläni. Muuten tuossa edellisellä sivulla olevassa juutuubipätkässäkin
huomaa, että pelkän suunnan vaihtaminen tekee soittamisesta "kömpelöä", vaikka kaiffari
demoaa asiaa :-)
Sen sijaan tossa economyssa mennään samalla plektran suunnalla alaspäin ja ylöspäin. Eli kun vetelet jotain perus kolme nuottia per kieli skaalaa ylös tai alaspäin, niin seuraavan kielen eka nuotti tulee samansuuntaisella plektraniskulla, kun edellisen kielen viimeinen nuotti. Ne siirtymät on tavallaan semmosia minisweeppejä.
Jees, Gambale-kamaa. Kuten aiemmin sanoin plektrakäden "tempon" muuttuminen tekee
tästä mielestäni haastavaa.
Mm. itselläni on ollut kova korjaaminen tuossa, kun menee aivo solmuun, kun pitäs vaihtaa pikkauksen suuntaa lennosta.
Niinpä. Ne pitäisikin olla siellä selkärangassa, ettei tarvitse miettiä. Eli tuhansia tunteja harjoitusta.
Jeps, näitä juttuja tulee aina välistä eteen, joissa joutuu miettimään ihan tosissaan, että miten pikkauksen vetää. Parhaillaan yritän saada yhtä juttua kulkemaan, jossa joutuu soveltamaan tota economy pikkaamista.
Tällaiset kiinnostavat. Olisiko mahdollista saada tutkailuun, mistä on kyse?
Mä halusin junnuna vedellä kaiken maailman DT:t ja Yngwiet heti liian nopeasti, ja tuloksena on vähän tommonen juosten kustu plektratekniikka.
Taitaa olla kyse ihan perustavaa laatua olevasta ihmisen ominaisuudesta. Ei ole aikaa tehdä mitään kunnolla,
mutta silti joudutaan tekemään sama asia uudestaan :-)
Siinähän siis joutuu tekemään enemmän "työtä" kun "sisältä päin" pikataan ylöspäin seuraavalle kielelle. Outside pikkauksessa käsi sekä plektra liikkuu luonnollisesti samaan suuntaan kuin missä seuraava kieli on, niin täten on helpompi jatkaa alternate pikkaamista ilman tökkimistä.
Hmm, etkös tuolla aiemmin maininnut, että haluasit sitä insidetekniikkaa kuitenkin opetella?
Olen kyllä samaa mieltä kuin toveri yllä, että opettelet ihan reilusti alternatea. Sillä kyllä
pärjää nopeampienkin virsien veisaamisessa.
Ihan alkuaikoina oli tapana soittaa siten että tuen nimettömällä ja pikkurilillä käden vakautta pitämällä ohuimmista kielistä kiinni. Nopea rytmitys onnistui hyvin, mutta nopeasti siirryttäessä sooloihin oli kyl melkoista temppuilua.
Tuo ei liene "järkevin" soittotekniikka.
Ja yleensä pikkaan joka nuotin. Vihaan jostain syystä hammer oneja ja pull offeja, vaikka kivasti toisivat nopeutta ja ulottovuuksia soittoon.
Voihan niitä mausteeksi vetäistä väliin, ei se kokonaisuutta pahenna. Tuskin pelkän nopeuden takia
kannattaa niitä pyrkiä mukaan ymppäämään (noh, miksei joskus tästäkin syystä).