Kitaristit hoi!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kitaraa on tullut soiteltua sellainen reilu 10 vuotta, pääasiassa akustista, mutta sähkistäkin olen pyrkinyt "opiskelemaan" siinä ohella. Kokoelmista löytyy tällä hetkellä 2 metalli- ja 1 nailonkielinen keppi, Ibanez'in puoliakustinen blues-kitara sekä mandoliini, joka on ihan mielettömän hauska peli. :D

Mitään kouluja en ole käynyt, vaan kirjoista ym. opetellut ihan yrityksen ja erehdyksen kautta. Akustisella tulee enimmäkseen soiteltua country-blues-rock-henkistä matskua ja sähkiksellä vastaavasti enemmän Sentenced-Amorphis-osastoa sekä ihan perus rockia, tyyliin Guns N' Roses.

Jonkin verran on omaa materiaalia tullut tehtyä ja bändikuvioissa pyörittyä, mutta enemmänkin laulajana ja tarvittaessa komppikitaristina. Eli jos joku tietää bändiä pääkaupunkiseudulta, joka olisi vailla laulajaa, niin antakaahan vinkkiä tähän suuntaan. :D

Tää menee nyt (ehkä väärään thrediin), mut en löytäny parempaakaan enkä mokoman asian takia uutta viitti pystyttää. Eli:

Joo, miun ainoa musalapsi PIINA on siinä vaiheessa eli kovinkin vaiheessa ja haluaisin viedä sitä jonnekin uuteen suuntaan. Hieman rupisempaan ja notkahtelevampaan dynaamisempaan kuosiin.
Etsin oikeestaan näin alkuun yhtä kaveria jonka kanssa saatas jonkin asteinen ideariihi tulille. Eli suht tabula rasa. Itse oon enemmin "tekstin kirjoittaja" ja omat "sävellyksetkin" tuppaavat kaipaamaan rankkaa sorvia.

Tuolta löytyy tänhetkistä: http://www.myspace.com/piinaband

Eli jos joku haluaa jakaa kanssani tämän vahinkolapsen ja auttaa sen kasvattamisessa, niin mailia tai yksäriä tulemaan.

Kiitos moi! :)

Tota tota... Osaiskos joku sanoo onko missään liikkeessä jossain tampereen lähimailla Jacksonin Mark Morton "dominion" signature kitaraa? Pitäs päästä kokeileen kun sikaa en säkissä kehtaa ostaa.

Yritin jonkun verran googletellakin, mutta kovin monen musaliikkeen intterwebsivuilla ei näytetä koko liikkeen valikoimaa... =(

(ja onko jollain ihan kokemuksia kyseisestä kepistä?)

Ei perkele.. Ei ilmeisesti oo kellään tietoo kun pari viikkoo jo menny eikä mitn vastausta.. =(

Ei kellään käytettynä tätä olis? Myynnissä? Hinta?

Se alkais olemaan kitaranvaihdon aika. Toisen bändin perustin nykyisen rinnalle, ja vähä raskaampaa materiaalia olisi tarkoitus veivata, ja esikuvista johtuen nyt sitten olisi varmaan aiheellista vaihtaa 7-kieliseen, ehkä jopa hieman isommalla skaalalla, kuin nykyinen RG270. Oon katellu vähä kaikkia vaihtoehtoja, mutta mitä täällä suositeltaisiin seiskaks alle 500e hintaluokasta (ei oo kesätyöttömänä opiskelijana oikein varaa enempää)?

Edit. Tiedän, että tuo on melko pikkuraha, kun puhutaan seiskoista, mutta käytettynähän saa. Sen verran vielä tiivistetään vaatimuksia, että mielellään melko ohuen kaulaprofiilin omaavia kitaroita ettisin. Pääsen testailemaan keppejä kuitenkin tämän kuun loppupuolella, kun menen siskolle remppaamaan asuntoa Helsinkiin, niin siellä sitten voi käyä vielä seulomassa käteen sopivimmat.

Omistaako kukaan tääl studiotonea ? tai twintonea. jompi kumpi vois olla ehdokas seuraavaks vahvariks. on varmaan oston arvosia ?

Oon nyt vähä yli vuoden soitellu enemmän tai vähemmän aktiivisesti tuollasella halvalla harley bentonilla. Kiinnostais joku 300-500 e hintaluokan kitara. Lp-mallinen vois olla mukava. Nykynen on SG.
Suositelkaa... Onko esim. Gibson melody maker tai Epiphonen standard lp hyvä ostos tässä vaiheessa. Mitä eroja niillä on? Voiko LP:llä soitella ihan monipuolista rokkia , kuten sg:llä?

Mitä eroja niillä on?
Ainakin se että melody maker ei ole LP ja eroja on aika paljonkin. Melody makerissa on yleensä P90 mikki kun LP:ssä humbuckerit.
Enihuu, kyllä se MM on ihan pätevä soitin.
Ehkä itse tuossa tilanteessa katsoisin käytettyä 500€ soitinta jonkun soittimet tuntevan avustuksella.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tänään olis ensimmäiset bänditreenit. Saa nähdä mitä tulee. Eli kolme vuotta omistanut oman kepin ja edelleen samat vehkeet käytössä. Oisko kellään mitään vinkkiä noitten skaalojen opettelemiseen? Itselle ei mene millään mikään tollainen päähän. Kokonaisten soolojen opettelu on niin mahdotonta, että olen aina imrovisoinut ne, saa nähdä mitä bändi tästä pitää.

Nyt on kitaroita tutkittu ja ostopäätös on ehkä jo tehty. Mutta sehän on tietysti tärkeä, että tuntuu hyvältä soittaa, joten kannataisi kokeilla ennen ostoa. Mutta ei taida olla siihen mahdollisuutta, joten voiko se kuitenkaan niin epämiellyttävä olla ettei vaan pysty soittamaan?Aika lailla samat mitat kun nykysessä kitarassa, painavampi kylläkin.

joten voiko se kuitenkaan niin epämiellyttävä olla ettei vaan pysty soittamaan?
Nooo, kyllä se oikeastaan voi. MUTTA pitää ottaa myös huomioon onko kitara missä säädöissä. Se voi olla vaikka 5000€ kitara, mut jos siinä on säädöt ketuillaan niin ei sillä kyllä kivaa soittaminen ole. Joskus jopa kämäsestä kitarasta voi tulla varsin mukava soittopeli kun sen laittaa säätöihin. Sitten on tietty kitaroita joista ei saa kivoja soitettavia edes toivomalla.

Hoi. Kitarointia takana sellaiset 20v, mutta taidot ehkä viikon soittaneen tasolla. :rock:

http://www.myspace.com/disquietanimus
Tuolta löytyy musiikkia. Ei hajuakaan onko tuo valmis miksaus vai ei, mä vaan soitan ja teen biisejä, muuten ihan pihalla. Tais olla raakamiksaus kuitenkin mikä myspacessa pörisee.

Observaatio kuitenkin jonninverran piirejä kolunneena:
Mistä johtuu, että käytännössä kaikki rock-musiikkia soittavat NAISKitaristit on Joensuussa tai muualla itä-Suomessa? Tai sitten ovat 14v aloittelijoita.

Tarvitaan toinen naisääni kun on jo 2 miesääntä (tosin vain livenä) ja tarvetta olis toiselle kitaristillekin, muttei haluttais ottaa kahta uutta jäsentä niin saatiin hieno idea, että mehän etsitään laulukykyinen naiskitaristi! Mut ei, ei löydy Hesan seudulta sitten millään, 2 vuotta jo etsitty kun päätettiin, että otetaan vaan jos löytyy, muuten jatketaan tällä miehityksellä.

No, jos joku Pakkislainen on naiskitaristi tai tuntee sellaisen, mielellään yli 18v, niin privaa tulemaan.

No enpä löytäny mistään oikein käytettynä seiskaa, niin piti uus ostaa. Tommonen melko perusvalinta: Rg7321, ja sitten tempasin vielä mukaan pocket podin, uutta planet wavesin piuhaa ja nyt tulee sitten saksasta kaikkee pikkutilpehööriä. Voi tätä kamarunkkauksen ihanuutta:D Nyt pystyy siihen soittamiseenkin keskittymään, kun on uutta kamaa alla ja osa vielä maksamatta.

Oon kyl vuosien varrella kuolannu useampaaki kitaraa milloin minkäki ihastuksen mukaan (tällä hetkellä PRS Custom 24, tiedän, häpeän), mutta koitan parhaani mukaan pitää periaatteena, et mulla on vaan toi 1 kitara, jolla teen kaiken ja sit keikoilla varakitarana joku mikä sattuu löytymään. Säästyypähän rahaa ja rähjäsellä telellä kehtaa soittaa huonostikin. :D

Oon kyl vuosien varrella kuolannu useampaaki kitaraa milloin minkäki ihastuksen mukaan (tällä hetkellä PRS Custom 24, tiedän, häpeän), mutta koitan parhaani mukaan pitää periaatteena, et mulla on vaan toi 1 kitara, jolla teen kaiken ja sit keikoilla varakitarana joku mikä sattuu löytymään. Säästyypähän rahaa ja rähjäsellä telellä kehtaa soittaa huonostikin.
Noin mäkin oon koittanu ajatella, mut alkaa vähän pakostakin tuleen kitaran hommaus eteen, kun nykyisellä lähenee kolmenkympin kriisi, kuten omistajallaankin :D
Luultavasti PRS custom 24, joku Suhr, tai ihan vimpan päälle tehty customi tulee hommattua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom