diesel noi
VIP
Voiskos joku selitellä, että mikä tekee kitarasta hyvän. Ymmärrän toki mikä ero on 70€ ja 300€ kitaralla. Mutta jos se kitara maksaakin 2700€. Ja puhutaan nyt akustisesta kitarasta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No Tietysti rakennustapa, materiaalit, kuka rakentanut jne. Siis tietty jos meinaa notskilla vähän rämpytellä niin riittää halvempikin, mut jos esimerkiksi tienaat elantosi soittamalla niin pitäähän sulla olla kunnollinen työväline.Voiskos joku selitellä, että mikä tekee kitarasta hyvän. Ymmärrän toki mikä ero on 70€ ja 300€ kitaralla. Mutta jos se kitara maksaakin 2700€. Ja puhutaan nyt akustisesta kitarasta.
diesel noi sanoi:Voiskos joku selitellä, että mikä tekee kitarasta hyvän. Ymmärrän toki mikä ero on 70€ ja 300€ kitaralla. Mutta jos se kitara maksaakin 2700€. Ja puhutaan nyt akustisesta kitarasta.
Eiche sanoi:Kannattaako opetella akustisella (?) kitaralla ensin noita sointuja vai voisko samantien alkaa räpeltämään sähkökitaralla? Tahtoo tehdä meteliä ja paljon :evil:
vaikka kitaraa jo tullut soitettua ihan muittenkin tarpeeksi asti, niin koskaan en näppäilyä ole harjoitellut. Nyt sitten hieman innostuneena rupesin reenaamaan ,mutta plektrasta en luovu ja akustiseen en koske. Alussa hieman hankala näppäillä plektran kanssa, mutta kyl se puolen tunnin harjoittelulla rupesi sujumaan. Ajattelinkin näin kysyä hyviä näppäilybiisien nimiä, kun olisi kiva kehittää hieman muutakin osaamista kuin pelkkää tilulilu osastoa. Ja mielellään hieman haastavempaa materiaalia.protsku sanoi:DISCLAIMER:
Plektra vs. paljaat sormet. Minusta ilman plektraa soittaminen antaa enemmän mahdollisuuksia. Ja sormien osumatarkkuus on parempi. Kokeile soittaa jotain siistejä arpeggioita eri soinnuista. Tylsäkin biisi alkaa kuulostamaan sikahienolta jos vähän koristelee "in fingerstyle".
:D
Ragnarök sanoi:Ajattelinkin näin kysyä hyviä näppäilybiisien nimiä, kun olisi kiva kehittää hieman muutakin osaamista kuin pelkkää tilulilu osastoa. Ja mielellään hieman haastavempaa materiaalia.
Pakko heittää, että eikai niitä nyt erikseen ole komppi (säestys) kitaroita ja soolokitaroitaMixu sanoi:Mulla on ollut jo monta vuotta säestyskitara
diesel noi sanoi:Sormenpäät on mulla kyllä nii pirun kipeät. En ole pariin päivään viittiny harjoitella ku aika v-mäiseltä tuntuu. Tänää piti olla eka kitaratunti, mut opettaja perus. Perjantaina uudestaan. Taidan säästellä sormenpäitä sinne.
diesel noi sanoi:Voiskos joku selitellä, että mikä tekee kitarasta hyvän. Ymmärrän toki mikä ero on 70€ ja 300€ kitaralla. Mutta jos se kitara maksaakin 2700€. Ja puhutaan nyt akustisesta kitarasta.
Komppaan, todellakin. Tosi moni alkaa soittaan suoraan sähkiksellä Mättöä tuhottomilla säröillä. Siinä se idea hyväksi soittajaksi tulemisesta oikeestaan häviää. Keskitytään mättöön tekniikan sijasta. Enkä todellakaan ole mättöä vastaan. Päinvastoin, itsekin soitan Cannibal Corpsea yms.Itse olen sitä mieltä, että akustisella olisi hyvä aloittaa soittaminen. Sähköosastossa saattaa mielenkiinto harhautua itse laitteisiin ja kaikenmaailman pörinäpurkkeihin. Kuitenkin tärkeintä olisi oppia käyttämään niitä sormiansa. Yleensä kitaristinalut säätävät törkeät määrät säröä mukaan soundiin jonka jälkeen itse äänessä ei ole mitään erottelua. Karu ja koristelematon akustisen ääni kertoo taasen analyyttisen tarkasti sen miten soitat.
Ja taas komppaan. Nyt kun viimeinkin sain hommattua laadukkaan sähkiksen itelle ni en enää ees mieti halvempia vaihtoehtoja. On se vaan niin hemmetin mukavaa soittaa hyvin tehdyllä soittimella. Soittaminen on paljon helpompaa ja yksinkertaisempaa.Noissa halvemissa sähkökitaroissa mikit on yleensä mitä on. Kyllä niillä soittelee ja varmasti pärjää, mutta jos soittamisen ottaa tosissaan niin vaatimustaso kasvaa soittotaidon myötä