Kitalaen valkoiset "palat"..

Millä verukkeella pääsee nielurisaleikkaukseen näin aikuisena?

Millä verukkeella pääsee nielurisaleikkaukseen näin aikuisena?

Jatkuvat kurkkukivut/nielutulehdukset, aamuisin kuorsauksesta kipeytynyt kurkku, jatkuva pahanhajuinen hengitys + proput.

Joko julkisella puolella ihan terveyskeskuslääkäriltä lähete, tai yksityisen kautta. Turhaan niitä ei leikata mutta tuskin kukaan huvikseen haluaakaan...

Mikä ihme?!
:kuvia:

Komedorauta (iso vempele, about hammasharjan kokoinen eli helppo käyttää, ja sillä saa sitten ihoakin hoidettua)
product0_big.jpg

Hengetön/pinni (kannattaa ostaa niitä isoimpia/pitkiä)
p2100001.jpg

6051630.jpg

hyi helvetti noita kuvia, pisti kakomaa samantien. :urjo:

Mun mielestä myös tosi kuvottavia. Jouduin oikeesti skippaamaan ruokatunnin niiden jälkeen. Jotenkin yrjötti niin hitosti... :(

Edit: Oletan että puhuit noista nielurisoja ja proppuja esittelevistä kuvista eikä noista välineistä :D

Itseltäni ei nielurisoja kovin mielellään leikattu, mutta kun angiinoita alko olemaan 1-3krt/kk nii hirveästi vaihtoehtoja ollut kuin leikata risat pois. Nyt kun nielurisat on poissa niin oireet siirtyneet syvemmälle eli helpommin tulee oireita keuhkoputkiin jne. Tosin mielummin näin.

Risaleikkaus aikuisiällä on kyllä hauska kokemus. :dance:

Mä pääsin aikoinaan leikkaukseen ihan sillä perustella, että risat turpoili vähän väliä, ja just keräs proppuja... Ei kiva.

Tämäkin ihana keskustelu on noussut taas jostain.
Mutta itsekkin kärsin kyseisestä vaivasta. Aluksi se oli harvinainen sitten se kiihtyi hullusti. Sain melkein joka ilta tökkiä niitä pois, mutta kun olen alkanut käyttää hammasvettä ne on paljon vähentyny.
Todella vähän tulee ja noin kuukauden välein tökin ne pois, jolloin tulee todella vähän.

Eli syyhygienia yleisesti pitää ne poissa. Lääkäri sanoin näin ja toivotti hyviä jatkoja.
Nykyään ei tunnu miltään ne, kun aiemmin ne kutitti kurkussa isoina töllöinä.

Kun olen tökkinyt niitä pois olen samalla onnistunut oksennusreflektin tuhoamaan eli nykyään saan tökkiä niitä vaikka sormella eikä tunnu missään.

Minä poistan noita ihan vaan sormella painamalla. Karpatessa noita ei ees tuu, mutta heti kun ottaa ruokavalioon sokeri ja vehnän, niin jopa alkaa kurkussa tuntua.

Ainiin, ja lääkärin sanojen mukaan mulla on olemattomat nielurisat, ettei niistä johdu.

Minulle tämä koko asia on vähän outo, kun itsellä ei edes näy mitään nielurisoja..:wtf: Olen juossut peilin edessä jo monta kertaa ja verrannut netistä löytyneisiin kuviin. Eikä niitä ole multa leikattukaan. Ei vaan tajuu.:D Onko tämä nyt joku tulehtunut/suurentunut tms. nielurisa?: http://upload.wikimedia.org/wikiped...11J.jpeg/800px-Throat_with_Tonsils_0011J.jpeg (En viitsinyt liittää kuvaa kun on niin kauheen iso..) Siis tuleeko ne näkyviin vain siinä tapauksessa että niissä on jotain vikaa, vai?

Minulle tämä koko asia on vähän outo, kun itsellä ei edes näy mitään nielurisoja..:wtf: Olen juossut peilin edessä jo monta kertaa ja verrannut netistä löytyneisiin kuviin. Eikä niitä ole multa leikattukaan. Ei vaan tajuu.:D Onko tämä nyt joku tulehtunut/suurentunut tms. nielurisa?:

Normaalit risat kuvassa. Joillakin ne on isommat, joillakin pienemmät.

Normaalit risat kuvassa. Joillakin ne on isommat, joillakin pienemmät.
Kiitos tiedosta! Seuraava kysymys onkin sitten että kuinka normaalia on että nuo puuttuvat?

Katos, oma tekemä ketju herätetty henkiin :D
Ja itse asiaan, maitotuotteiden kulutusta on tuossa vuosien aikana tullut vähennettyä reilusti ja tuloksen kyllä huomaa. Vaikka mulla melkoset kraaterit löytyy sieltä mihin on helppo paskan kertyä, niin aika vähän sieltä nykypäivinä mitään löytyy. Maitoa juon 0,5-1L päivässä entisen useamman litran + jogurtit ym. päälle tyylin sijaan.

noita mällejä tulee itselläkin välillä suuhun, risat leikattu joskus about 10v:nä

nyt kun vähentänyt maitotuotteita niin ei ole tullut. viimeksi varmaan 6kk sitte.

Back
Ylös Bottom