Kissoja allergikoille!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hansen
  • Aloitettu Aloitettu
Iltalehti.fi kirjoittaa:

"Näiden kissanpentujen perimässä on poikkeama, jonka takia niiltä puuttuu allergiaoireita aiheuttava proteiini.

Salaisuus piilee allergiaoireita aiheuttavan proteiinityypin hävittämisessä kissoista. Sitä on eläimen syljessä, turkissa tai ihossa.

Allergiakissan saa omakseen 4 000 dollarilla eli 3 151 eurolla.

- Suomessa ei kissoja tai koiria onneksi saa myydä eläinkaupassa. Kissarakkaille uutinen voi olla mahtava juttu, mutta se vähän mietityttää, kuinka paljon eläimille on tutkimusvaiheessa aiheutettu turhaa kärsimystä, jyväskyläläisen eläinkauppa Karvakorvien yrittäjä Satu Kihlström sanoo.

Hän myös hieman epäilee, onko juttu täysin totta.

Eläinkauppiaana Kihlström ei innostuisi edes omaan kauppaansa sopivista, ei-allergisoivista myyntiartikkeleista: linnuista, marsuista tai kaneista.

- Purut, heinät ja ruoat pitäisi myös jalostaa sellaisiksi, ettei niistä tulisi oireita, hän huomauttaa.

Allercan edustaja Steve May kertoi BBC:lle kissan jalostamisen tapahtuneen luonnollisella, mutta aikaa vievällä menetelmällä.

- Yhdellä 50 000 kissasta on perimässään poikkeama. Siltä puuttuu allergiaoireita aiheuttava proteiini, hän totesi.

Allergiaystävällisistä kissoista yrityksellä on jo jonotuslista. Kiireisimmät ovat olleet jonossa jo pari vuotta."

Noni, nyt tähän perheeseen ei välttämättä hankitakaan minipossua Ismoa isopossu Grosskopfin seuraksi.

Vaan kisuliini!!!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No jaa. Kyllähän noista rotukoiristakin maksetaan.
Pointtihan on siinä että miten selität 10 vuotta kissa-allergiaa itkeneelle natiaiselle et ei isil oo varaa ostaa sulle tuningkissaa.

Tuningkissa.

Meiän koira makso 200mk, mut se painoki yli 30kg ja saatiin 10 parii villasukkii kaupan päälle.

tuningkissa:D
Miettikääs kun kolmen tonnin tuningkissa luikkii mäelle ja jää ensimmäisenä auton alle, mitenkään lemmikin tunnearvoa vähättelemättä, mutta silloin ainakin vituttaisi

"Eläinkauppiaana Kihlström ei innostuisi edes omaan kauppaansa sopivista, ei-allergisoivista myyntiartikkeleista: linnuista, marsuista tai kaneista.

- Purut, heinät ja ruoat pitäisi myös jalostaa sellaisiksi, ettei niistä tulisi oireita, hän huomauttaa."

Miten nuo sapuskat sun muut liittyy asiaan? Jauhetaanko nuokin muista kissoista vai olenko nyt ymmärtänyt jotain väärin allergioiden perustoista, kun en itse elukoista oireile?

On aika paljon ihmisiä, jotka kärsii myös noista heinistä sun muista, mitä elukat tarttee.

Jostain kuulin tästä Q2 2005 - Q1 2006 aikavälillä. Vähän heikko muisti. :piis:
Muistaakseni ovat olleet myynnissäkin jo pienen tovin..

Olen allerginen kisuleille; tavan maatiaiskissat saavat ihoni kutiamaan ja henkeni ahdistumaan. Kokeilumielessä ja pienellä riskillä otin kaverin kaksi burmaa (http://www.kissaliitto.fi/bur.php) viikoksi hoitoon eikä allergiaoireita ilmennyt. Hintaa kyseisellä rodulla on ~700€/pentu. Muutamasta mutkasta mäessä johtuen en kisulin omistajaksi kuitenkaan ole päätynyt :( Onneksi on koiraa senkin edestä :haart:

Eikö se oo kuitenkin halvempaa syödä tunaa? Tosta kuitekin vielä puuttuu joku proteiini, mutta on silti aika kallista tavaraa.

700€ per pentu eli melko kallis kilohinta. Harvojen herkkua. :kuola:

Mä olin kissoille pahasti allerginen silti otettii kissa aikoinaan. 2 viikkoa kutis silmät ja nenä vuos sitten loppu oireilu seinään. Elin sitten loppujen lopuksi 3,5 vuotta kolmen kissan kanssa ilman mitään ongelmia.

Kaikkeen tottuu paitsi jääpuikkoon perseessä. ;)

:offtopic: Kun luin ton linkin kuvauksen kyseisestä rodusta, nin tulipa mieleeni, onko noiden rotujen välillä oikeesti isojakin eroja persoonallisuuden suhteen, vai onko se ihan vaan tuurista kiinni minkä luonteinen yksilö sattuu? Kysyn ihan vain siksi että en ole koskaan paremmin tutustunut muihin kuin ihan maatiaiskisuihin joiden luonteet vaihtelee ainaskin tosi paljon.

:offtopic: Kun luin ton linkin kuvauksen kyseisestä rodusta, nin tulipa mieleeni, onko noiden rotujen välillä oikeesti isojakin eroja persoonallisuuden suhteen, vai onko se ihan vaan tuurista kiinni minkä luonteinen yksilö sattuu? Kysyn ihan vain siksi että en ole koskaan paremmin tutustunut muihin kuin ihan maatiaiskisuihin joiden luonteet vaihtelee ainaskin tosi paljon.

Luulisin nuilla jalostetuilla roduilla olevan samalla lailla tyypillisiä piirteitä luonteessaan kuten jalostetuilla koirillakin. Ainakin nämä kaverini kisulit vastasivat hyvinkin pitkälle annettua luonnekuvausta. Melkosia möllyköitä molemmat :haart:

Missä sitä proteiinia sitten on mikä aiheuttaa allergiareaktioita? Loogisesti karvoissa, mutta kai se on sitten jokin muu, joku erite tai kissan pierut?

Muutenhan tällänen kävis
17.10th%20Best%20Kitten%20-%20Sphynx.jpg

Missä sitä proteiinia sitten on mikä aiheuttaa allergiareaktioita? Loogisesti karvoissa, mutta kai se on sitten jokin muu, joku erite tai kissan pierut?

Muutenhan tällänen kävis
17.10th%20Best%20Kitten%20-%20Sphynx.jpg

Eikös se ole vaan hilse, eikä niinkään karvat. Kuulemma jotkut elukat voivat olla ihmisellekin allergisia.

Eikös se ole vaan hilse, eikä niinkään karvat. Kuulemma jotkut elukat voivat olla ihmisellekin allergisia.

Hilse se on mikä allergisoi. Olenpa kuullut tällaistakin, että trimmattavat koirarodut aiheuttaisivat vähemmän allergiaa, koska hilsettä ei erity ympäristöön niin paljon irtoavien karvojen mukana tms bs.

Juu, tuosta allergisuudesta ihmiselle olen myös kuullut.

Siperiankissoista olen tänne aiemminkin kirjoittanut. Meillä on yksi kappale kyseistä lajia kotona ja se on monille allergikoille sopiva rotu. Johtuu jonkun hilseen puutteesta turkissa. Meidän perheessä ei ole allergikkoja joten täysin varmaa tietoa ei minulla ole. Pari allergikkoa on vieraillut kotonamme ja molemmat sanoivat ettei mitään oireita tullut. Itse kissa on kaunis, pörröinen, tuiki tavallisen näköinen ja erittäin hyväluonteinen. Suosittelen, vaikkakin maksaa rotukissan verran.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom