KiSS HD 1600 kokemuksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja slc
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kahden eri Kiss/Linksys soittimen omistajana (mulla on ollut Kissiltä sekä DP-1500 että DP-600): älkää ostako. Noita vastaavia koneita (kaikissa sama Sigman 862X piiri) on jo n+1:ltä valmistajalta ja Kiss on niistä about paskin. Huonot tuotantotolinjat ==> paljon rautavikoja, erittäin hankala takuuasioiden hoito, ei firmware päivityksiä (yli vuosi sitten hankitun DP-600:n manuskassa listatuista ominaisuuksista puuttuu osa vieläkin). Dp-1600:lla ongelmana on joku hieno "Auto sensing HDMI" joka tuntuu fukkailevan tuota HDMI-yhteyttä telkkuun, vaativan virtabuutteja jne. DP-1600 on kilpailijoita suppeampi ominaisuuksiltaan, mutta ilmeisesti muuten noita HDMI-ongelmia lukuunottamatta kohtuullisen luotettava.

Tämän hetken parhaat laitteet tuossa ryhmässä ovat DViCo TViX M-4100SH and M-5100SH; sama laite eri kuorissa. Tosin himpan tyyriimpi kuin Kiss. Noissa on about sama rauta kuin Kiss:ssä, mutta huomattavasti parempi softa: enemmän tuettuja formaatteja, enemmän tuettuja nettiprotokollia jne. Dvico:t joutuu tilaamaan toistaiseksi ulkomailta, mutta useimpien lähteiden mukaan se kannattaa.

Noita verkko-DVD/Mediaplayereitä käsitellään saitilla http://www.mpcclub.com

PS3:n firmispäivityksessä 1.80 tuli muuten DLNA client toiminnallisuus eli sekin osaa soitella PC:ltä musaa, videoita ja näyttää fotoja kunhan PC:lle on asennettu sopiva serverisofta. PS3:n DVD-soitinta päivitettiin tuossa firmispäivityksessä myös ja ensimmäisten huhujen mukaan vetää kuvanlaadussa päihin jopa uber-kalliita Denonin high-end DVD-pyörittimiä. PS3 alkaa pikkuhiljaa muuttua aika vakuuttavaksi mediakeskukseksi ja siinähän vääntö riittää juttuihin joista Kiss:t jne. eivät voi edes haaveilla...

Kahden eri Kiss/Linksys soittimen omistajana (mulla on ollut Kissiltä sekä DP-1500 että DP-600): älkää ostako. Noita vastaavia koneita (kaikissa sama Sigman 862X piiri) on jo n+1:ltä valmistajalta ja Kiss on niistä about paskin. Huonot tuotantotolinjat ==> paljon rautavikoja, erittäin hankala takuuasioiden hoito, ei firmware päivityksiä (yli vuosi sitten hankitun DP-600:n manuskassa listatuista ominaisuuksista puuttuu osa vieläkin). Dp-1600:lla ongelmana on joku hieno "Auto sensing HDMI" joka tuntuu fukkailevan tuota HDMI-yhteyttä telkkuun, vaativan virtabuutteja jne. DP-1600 on kilpailijoita suppeampi ominaisuuksiltaan, mutta ilmeisesti muuten noita HDMI-ongelmia lukuunottamatta kohtuullisen luotettava.

Tämän hetken parhaat laitteet tuossa ryhmässä ovat DViCo TViX M-4100SH and M-5100SH; sama laite eri kuorissa. Tosin himpan tyyriimpi kuin Kiss. Noissa on about sama rauta kuin Kiss:ssä, mutta huomattavasti parempi softa: enemmän tuettuja formaatteja, enemmän tuettuja nettiprotokollia jne. Dvico:t joutuu tilaamaan toistaiseksi ulkomailta, mutta useimpien lähteiden mukaan se kannattaa.

Noita verkko-DVD/Mediaplayereitä käsitellään saitilla http://www.mpcclub.com

PS3:n firmispäivityksessä 1.80 tuli muuten DLNA client toiminnallisuus eli sekin osaa soitella PC:ltä musaa, videoita ja näyttää fotoja kunhan PC:lle on asennettu sopiva serverisofta. PS3:n DVD-soitinta päivitettiin tuossa firmispäivityksessä myös ja ensimmäisten huhujen mukaan vetää kuvanlaadussa päihin jopa uber-kalliita Denonin high-end DVD-pyörittimiä. PS3 alkaa pikkuhiljaa muuttua aika vakuuttavaksi mediakeskukseksi ja siinähän vääntö riittää juttuihin joista Kiss:t jne. eivät voi edes haaveilla...

Laite pitää saada Suomesta. Minä en jaksa takuukeisseissä tapella ulkomaisten firmojen kanssa.

Mutta kunhan saan vimpaimen niin annan vielä omat kommenttini nimienomaan 1600:sta.

Nostetaas pikkasen kun pakkiksella tuntuu olevan jokunen näistä laitteista kiinnostunut.

Kiss Dp-1600:een on tullut uusi firmis jossa joitakin aikaisemman version ongelmia on korjattu. Tämä firmis tuli suht. nopeasti tuotteen julkaisun jälkeen joten vaikuttaisi olevan jotain toivoa sen suhteen että noita update voisi olla tulossa vastedeskin vastoin Kiss:in yleistä linjaa. Vmäinen HDMI-autosensing bugi tuntuisi olevan historiaa...

Fiksit
- Slideshow asynchronous load of pictures (load next picture in the background) -> it means that the slide show will be much better
- Improved slideshow zoom presentation and handling.
- Removed restriction for some Wi-Fi channels when French language was selected
- Support Cyrillic and Greek Subtitles
- WPA2 TKIP/AES now also supported on WRT54G Version 7
- Improved HDMI auto sense support
- File playback can now do fast forward/reverse in x16 and x32 speeds.
- XviD 1080 decoding now supported
- Subtitles position and colors for DivX improved

DViCo TViX M-4100SH and M-5100SH (arvostelujen pohjalta parhaat networked mediaplayerit mitä tällä hetkellä voi ostaa, tosin näissä ei ole DVD-asemaa) ovat tulossa suomeen ensi viikolla, verkkokauppa.com myy. Mä hommaan tuollaisen 4100SH:n ja voin kirjoitella vähän miten se futaa verrattuna Kiss DP-600:een...

Nostetaas hieman tätä topiccia.

Itse olen ollut erittäin tyytyväinen laitteeseen. Kaikki UFC:t ja muut on tullut katsottua viime kuukausina striimattuna koneelta. Toimii hyvin.

DVD-toisto on myös OK, mutta laitteen toiminta tuntuu välillä hieman epäloogiselta ja yhden DVD-levyn se on jättänyt toistamatta (onneksi vieressä XBOX360, jolla toistui).

Firmispäivitys kesällä tosiaan korjasi liudan ongelmia. Ja ilmeisesti päivityksiä tosiaan tulee nyt, kun valmistaja on Linksys (Cisco) eikä Kiss-Technology.

Ehkä :4: olisi mun mielipide näin kahden kuukauden käytön jälkeen.

Mites kun netissä näyttäis HD materiaalin videokoodekki ja container vaihtuneen XviD+AVI combosta x264+mkv:ksi. Onkos tuo tuettuna KiSSin boksissa?

Tarkoituksena olisi hankkia laite toistamaan DVD:t ja DivX / XviD ja muut vastaavat tiedostomuodot langattomasti tietokoneelta. Mitkä ovat kokemukset KiSS HD 1600 -laitteesta näin pitemmän ajan kuluttua? Tai jos jollakin on tietoa hyvistä vaihtoehdoista?

Tylsä ja lyhyt vastaus. PS3 pystyy myös noihin suorituksiin ja paljon muuhunkin.

Eli PS3 pystyy toistamaan Divx:t jos ne siirtää PS3:n kovolle? Miten on tekstityksien kanssa? Vaatiiko minkälaista konffausta?

Tuota vaihtoehtoa on tässä jo pidemmän aikaa tullut harkittua kun pleikkarissa olis vielä Blu-Raykin. Pitäisköhän laittaa Xbox360 myyntiin...

Eiköhän ne kovalevyltäkin toistu kun kerran verkon ylitse myös. Tekstityksissä saa ilmeisesti vielä vähän säätää jos ei suoraan leffaan niitä "polta" kiinni. Ihan kamalasti ei vaadi säätöä ihan perus leffojen ja musiikin kuuntelu verkon ylitse. Tversityä olen käyttänyt siihen:http://tversity.com/home tuo taitaa toimia Xboxissa myös.

Tarkoituksena olisi hankkia laite toistamaan DVD:t ja DivX / XviD ja muut vastaavat tiedostomuodot langattomasti tietokoneelta. Mitkä ovat kokemukset KiSS HD 1600 -laitteesta näin pitemmän ajan kuluttua? Tai jos jollakin on tietoa hyvistä vaihtoehdoista?

Itse olen ollut erittäin tyytyväinen tuohon vempaimeen. Vuoden verran on UFC:t ja muut katteltu sillä striimattuna Macilta.

Nykyisin se on tosin jo vähän vanhentunutta teknologiaa. Heti vuoden ikäisenä :)

Nyt varmaan itsekin valitisisin jonkun toisen laitteen. Vuosi sitten ei vaan oikein ollut hyvää vaihtoehtoa tuolle järkevässä hintaluokassa.

Alkaa tuo PS3 näyttämään (mun silmään) parhaalta vaihtoehdolta kun divx:ien ja muiden lisäksi myös HD-videot saa pienen kikkailun jälkeen pyörimään PS3:lla. Miten muuten se Blu-Ray asema, ei liene yhtä äänekäs kuin XBOX:in suihkuturbiinin tasolle nouseva dvd-asema?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom