Itse olen tehnyt seuraavalla tavalla pääpiirteittäin; Aerobinen on jäänyt pois viikkoa ennen kisaa. Jalat olen treenannut kovaa viimeisen kerran 2 viikkoa ennen kisaa, muuten ihan normaalisti ennen viimeistä viikkoa. Sitten kisaviikolla olen tehnyt tyhjennykset eli sunnuntaista tiistaihin säädetty hiilarit minimiin ja oikeastaan pumppailtu lihat tyhjäksi. Paljon sarjoja ja toistoja, pienillä painoilla(tulee tosi :urjo: olo)
Keskiviikkona aloitan tankkauksen ja silloin en yleensä treenaa kuin ehkä vapaaohjelmaa yms. kevyttä poseerausta. Tankkausta sitten perjantaihin ja hieman vielä kisa-aamuna.
Tankkaus ja nesteiden panttaaminen on taas oma tieteenlajinsa, jossa tuskin on yhtä ainoaa oikeaa tapaa. Itse olen tehnyt viimeistelyt aikoinaan Flexistä löytämilläni Chris Aceton ohjeilla joita olen hieman "rukannut" oman mieleni mukaan. Olen tehnyt viimeistelyt itselleni kolme kertaa ja aina on mennyt hyvin. Olen ollut tyytyväinen tuloksiin. Pari kaveria on myös kokeillut samaa systeemiä ja pelittänyt on.
Mutta jokainen on oma yksilönsä, ei välttämättä toimi kaikilla. Moni ei esim. tyhjentele ollenkaan. Ei ole siitä omia kokemuksia, pitäisi kai testata...
Kisakunnon viimeistely on kuitenkin niin monesta asiasta kiinni, että se taitaa olla hieman onnenkauppaakin, keho voi reagoida niin monella eri tavalla vaikka olisi samat "säädöt" kuin aiemmin.
Pitäisin kuitenkin tärkeimpänä olla reilusti ajoissa kunnossa, ettei viime metreillä joudu liian koville ja pilaa kuntoa stessillä ja ylikunnolla.
Toivottavasti tästä irtosi jotain... tsemppiä ja lavalle taas :thumbs: