Kisaforumilta poimittua: Tässä on asennetta!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Hippa

Okkapukku.
VIP
Kia sanoi:
Kuutisen vuotta olen säännöllisesti käynyt salilla (sitäkin ennen lihasta oli jonkun verran ringette harrastuksen ansiosta) ja niistä muutama viime vuosi kisoihin tähtäävää treeniä. Lihasten kasvattaminen vaatii äärettömän paljon töitä ja aikaa..

Mulla on tällä hetkellä neljä kevyttä aamuaerobista viikossa.

Tämä on mun mielestä juuri oikeanlainen asenne kisoihin menevältä ihmiseltä.

Niin paljon näkee ihmisiä, jotka on vuoden tai pari treenannut ja sitten heti pitää kisoihin päästä. Olin itse tällä asenteella, kun olin treenannut jonkun aikaa. Kyllä sitä aika äkkiä huomasi, ettei niihin kisoihin tosta noin vaan mennä. Varsinkin, kun oma tavoite on se, että kisoihin mennään sitten, kun sinne ollaan valmiita.

Tilannetta ei yhtään helpota se, kun ympäristö kannustaa vaan lähtee kisaamaan, vaikka ei olisi yhtään valmis. Povataan pokaalejakin..

Nikseri

Hippa sanoi:
Tämä on mun mielestä juuri oikeanlainen asenne kisoihin menevältä ihmiseltä.
Aivan!!

Välillä, kun kuuntelee joidenkin ihmisten tarinoita kisaamisesta ja treenaamisesta, niin kuulostaa siltä kuin kaiken pitäisi olla HETI ja NYT valmista. Mitä iloa koko treenaamisesta on, jos heti täytyy kehittyä täydelliseksi. Siitä on sitten harrastusta vaikea jatkaa, jos on jo "valmis".

Mieltäisin lajin ( fitness ym. punttaaminen ) enemmänkin rakentamiseksi ja oman kehon ja sen ominaisuuksien kehittämiseksi.

Tietty, jos tähtää lavoille, voi olla järkevää sinne joskus uskaltautuakin...
Tarkoitan siis, että ei ehkä ole järkevää heti treenaamisen aloitettuaan singahtaa lavalle, mut toisaalta ei kannata ikuisuutta odottaa sitä ekaa kertaa.
Voi olla, että sitä ei sitten ikinä tule olemaankaan siinä kunnossa ku haluaa olla. Tarkoitan tälläkin liian kovaa kritiikkiä itseään kohtaan.

Nälkähän kasvaa treenatessa myös kehityksen kannalta ajateltuna. Enemmän, paremmin=isompi ja tiukempi...

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Täysin samaa mieltä Hipan ja Nikserin kanssa. Nyky-yhteiskunnassa vallitseva kaikkimulleheti-asenne on viime vuosina näkynyt fitnessissäkin. Lavalla on näkynyt valitettavan paljon "taviksia", jotka eivät sinne todellakaan olisi kuuluneet. Meni jo hetkeksi maku lajista, kun tuntui, että kisoissa oli muutaman vuoden/kuukauden salilla käynyttä porukkaa.

Mutta nämä syksyn fitnessin SM-kisat olivat upeaa katsottavaa! Karsintojen jälkeen Lahdessa nähtiin body fitness-sarjan lavalla toinen toistaan upeampia kisaajia, eikä kenenkään puolesta tarvinnut tuntea myötähäpeää, päinvastoin! Jokainen siellä lavalla ollut oli todella paikkansa ansainnut. Itse en olisi tuomarina pystynyt tyttöjä edes paremmuusjärjestykseen laittamaan. Eli jatkossa myös karsinnat, niin pidetään SM-kisojen taso sille kuuluvan korkeana.

EDIT: Piti myös kommentoida sitä, että harva meistä koskaan uskaltaa lavalle kiivetä. Marjo Krishi sanoi tästä osuvasti uusimman Body-lehden haastattelussa. Koskaan ei omasta mielestä kuitenkaan ole tarpeeksi hyvä ja jää ikuisesksi wannabe-kilpailijaksi. Hyvä tiedostaa siis tämäkin "vaara"...

Mun tilanne on tällänen: Oon käyny puntilla treenailemassa noin 1,5 vuotta ja ajatus fitnesskilpailuista on muhinut jo jonkin aikaa mielessä. Kävin fitnessliiton järjestämässä seminaarissa, jonka jälkeen päätin että jonain päivänä nousisin lavalle. Itse ajattelin, että se päivä on joskus 3-5 vuoden päästä, mutta valmentajani ehdotti että voisin nousta lavalle jo reilun vuoden päästä, koska silloin olisin vielä 20 vuotias eli nuorten sarja olisi tähtäimessä. Omasta mielestä on kyllä aika hurja tavoite, koska punttitreenini tähän mennessä on ollut aikamoista löysäilyä eli nyt vasta aloittasin tosissaan treenaamisen. Nuorten sarjassa ei varmaan ole niin kovat vaatimukset kuin yleisissä sarjoissa, mutta ... hurjalta silti tuntuu. Ehkä valmentajani ajatuksena on juuri se, ettei minusta tule juuri tuollaisa wannabe-kilpailijaa eli käyn yhdet kisat alle ja sen jälkeen pidän kilpailutaukoa ja treenaan itseni parempaan kuntoon. Olisi kiva kuulla teidän muidenkin mielipiteitä asiasta ja jos joku voisi kertoa onko nuorten sarjassa todellakin pienemmät vaatimukset (eli kehtaako sinne lähteä keskenkuntoisenakin). Noh ... nyt on kuitenkin tarkoitus aloittaa se kovaa treenaaminen, tulee ne kisat sitten vuoden päästä tai 5 vuoden päästä !!

Ashta sanoi:
Mun tilanne on tällänen: Oon käyny puntilla treenailemassa noin 1,5 vuotta ja ajatus fitnesskilpailuista on muhinut jo jonkin aikaa mielessä. Kävin fitnessliiton järjestämässä seminaarissa, jonka jälkeen päätin että jonain päivänä nousisin lavalle. Itse ajattelin, että se päivä on joskus 3-5 vuoden päästä, mutta valmentajani ehdotti että voisin nousta lavalle jo reilun vuoden päästä, koska silloin olisin vielä 20 vuotias eli nuorten sarja olisi tähtäimessä. Omasta mielestä on kyllä aika hurja tavoite, koska punttitreenini tähän mennessä on ollut aikamoista löysäilyä eli nyt vasta aloittasin tosissaan treenaamisen. Nuorten sarjassa ei varmaan ole niin kovat vaatimukset kuin yleisissä sarjoissa, mutta ... hurjalta silti tuntuu. Ehkä valmentajani ajatuksena on juuri se, ettei minusta tule juuri tuollaisa wannabe-kilpailijaa eli käyn yhdet kisat alle ja sen jälkeen pidän kilpailutaukoa ja treenaan itseni parempaan kuntoon. Olisi kiva kuulla teidän muidenkin mielipiteitä asiasta ja jos joku voisi kertoa onko nuorten sarjassa todellakin pienemmät vaatimukset (eli kehtaako sinne lähteä keskenkuntoisenakin). Noh ... nyt on kuitenkin tarkoitus aloittaa se kovaa treenaaminen, tulee ne kisat sitten vuoden päästä tai 5 vuoden päästä !!

Itse olen 16-vuotta ja tilanne sinänsä hieman erilainen, että olen kyllä treenannut kunnolla, kovaa punteilla noin 3 1/2 vuotta.. :) Ja kai sitä jonkinnäköistä kehitystäkin on saatu aikaan. :hyper: Mutta siis.. Minunkin valmentajani alkoi puhumaan minulle vuoden päästä kisoihin menemisestä, vaikka oma ajatus alunperin oli, että menisin siinä parin-kolmen vuoden päästä.. Koska kuitenkin nuoren ikäni vuoksi pääsen sinne nuorten sarjaa kilpailemaan vielä silloinkin. Oma ajatus oli myös, että hieman hurjaltahan tuo tavoite tuntuu, koska vaikka punttia onkin tullut väännettyä on minulla vielä aikamoinen tekeminen tuon vaparin suhteen.. :whip: Oman järkeilyni tulos oli se, että nousen sinne lavalle sitten kun itse tunnen olevani siihen valmis! (eli siis kahden vuoden päästä :)) Oman luonteeni tuntien itselleni kisat joihin menisin keskenkuntoisena voisivat olla sekä ensimmäiset että viimeiset.. (hullu perfektionisti :hyper: )
Eli siis sinun täytyy tehdä niin kuin sinusta tuntuu hyvältä.. :) Mutta minun mielestäni sinun tapauksessasi ei olisi ehken mikään huono idea mennä koittamaan sitä kilpailemista vuoden päästä sinne nuoriin.Koska kuitenkin esim, nuorien ja tulokkaiden välillä voi olla aikamoista eroa, ettei tarvii sinne suoraan hypätä..

Emppuli sanoi:
Itse olen 16-vuotta ja tilanne sinänsä hieman erilainen, että olen kyllä treenannut kunnolla, kovaa punteilla noin 3 1/2 vuotta.. :) Ja kai sitä jonkinnäköistä kehitystäkin on saatu aikaan. :hyper:

Tosi mahtavaa!!Sulla on loistava tulevaisuus edessä kun olet aloittanut treenaamisen nuorena. Muutenkin tunntuu kivalta kun fitnesin tulevaisuus näyttää valoisalta.Treenaa nyt vielä kovemmin ja sitten vaikka 19 vuotiaana kohautat yleisön mahtavalla vapparillasi nuorten sarjassa. :) :)

emiliana sanoi:
Tosi mahtavaa!!Sulla on loistava tulevaisuus edessä kun olet aloittanut treenaamisen nuorena. Muutenkin tunntuu kivalta kun fitnesin tulevaisuus näyttää valoisalta.Treenaa nyt vielä kovemmin ja sitten vaikka 19 vuotiaana kohautat yleisön mahtavalla vapparillasi nuorten sarjassa. :) :)

Kiitos kannustuksesta.. :) Yritys on ainakin kova, katotaan mitä tulee..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom